Bevétel-visszaesésről számolt be a Twitter idei első negyedévre vonatkozó pénzügyi jelentésében - ez az első éves szintű visszaesés a cég történetében - írja a hwsw.hu. Mintegy 8 százalékos konszolidációról van szó a 2016 Q1-es időszakhoz képest, ami 548 millió dolláros bevételt jelent. 2017 első negyedében nyereségről sem beszélhetünk, azt a vállalat 61,5 millió dolláros veszteséggel zárta, igaz, a csökkenő bevétel dacára ez még mindig előrelépés az egy évvel korábbi, 79,7 milliós deficithez képest.
Ahogy az lenni szokott, a fenti összegek túlnyomó része hirdetésekből folyt be, ez a tárgyalt periódusban 474 millió dollár volt, ehhez jött még további 74 millió, amelyet a licencek és egyéb üzletágak hoztak a vállalatnak. Ez az aránylag vékony "egyéb bevételek" réteg egyébként szemmel láthatóan növekedett az elmúlt év során, több mint 15 százalékot (2016 indító negyedévében 64 milliós összegről beszélt a cég) noha a törzsbevételt adó hirdetések mintegy 11 százalékos visszaesést mutattak, lényegében ez tehető felelőssé az éves szinten mért összesített bevételcsökkenésért.
Ami a felhasználószámot illeti, a szolgáltatás továbbra is stabilan növekszik, az Egyesült Államokban és a világ többi részén egyaránt. A Twitter az idei Q1 végén összesen 328 millió havi aktív felhasználót tudhatott maga mögött, ebből 70 milliót az USA-ban, 259-et pedig más országokban. Ez 6 százalékos növekedésnek tudható be, egy évvel korábban még 310 milliónál állt ez a mutató. A napi aktív felhasználókról a vállalat pontos számokat nem közölt, ugyanakkor azt elárulta, hogy azok növekedési rátája 2016 elején 3 százalékos volt, idén viszont már 14 százalékon állt az első negyedévben. A teljes cikk itt olvasható.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!