Interaktív email: ha Gmail-t használsz, nagyon meg fogsz lepődni

Interaktív email: ha Gmail-t használsz, nagyon meg fogsz lepődni
A Google az AMP for Email szabvánnyal jelentkezett, amelyet még az idén be kíván vezetni a Gmailben.

Korábban már beszámoltunk a Google AMP elnevezésű kezdeményezéséről, amely a weboldalak gyors, mobilra optimalizált megjelenítését hivatott támogatni - emlékeztet a kosarertek.hu A projekt újabb mérföldköveként a keresőóriás ezúttal az AMP for Email szabvánnyal jelentkezett, amelyet még az idén be kíván vezetni a Gmailben. Vizsgáljuk meg, mi ez, és van-e relevanciája az e-kereskedelemben!

Maga az AMP egy nyílt forráskódú megoldás, ami az életre hívása óta egyre népszerűbbé válik. A Google állítása szerint már 31 millió domain szolgáltat AMP alapú oldalakat, ami háromszorosa az egy évvel korábbi értéknek. A mobil oldalak gyors betöltése miatt egyszerűsített eszközrendszerrel dolgozó formátum számos elemmel bővült az elmúlt időszakban: immár tud felhasználói inputot fogadni, interaktív elemeket – például slideshow-t – megjeleníteni, és friss adatokat feldolgozni.

Az AMP és az email találkozása
Az email üzenetek rendszerint statikusak: kiküldés után a tartalmuk jellemzően nem változik meg. Az AMP alkalmazásával viszont ez is lehetséges. A Google szerint számos esetben hasznos lehet, ha a levél tartalmával interakciót folytathatunk: legtipikusabb példák erre egy kérdőív kitöltése, válasz meghívásra vagy egy találkozó megszervezése – az inboxunk elhagyása nélkül. Ez a megoldás a gyakorlatban akár azt is jelentheti, hogy magát a mobil oldalt emeljük be egy emailbe, így a levél tartama akár valós időben frissülhet. Adatok változásáról nem kellene újabb és újabb emaileket küldeni: egy légitársaság egyszerűen frissíthetné ugyanabban a levélben az aktuális járatinformációkat. Persze ugyanez igaz hírekre, időjárási adatokra és tőzsdei árakra is. Vagy például a netezők böngészhetnék egy webshop kínálatát anélkül, hogy felkeresik az áruházat.

Technikailag ehhez be kellene vezetni egy újabb MIME típust. Aki csak HTML feldolgozásra képes, az továbbra is HTML-t kapna, de aki AMP-t is tud fogadni, az már az interaktív változatot. Ehhez hasonlóan működik a reszponzív email kezelése is.

A Google által készített specifikáció már elérhető a GitHubon, vagyis a fejlesztők és designerek már elkezdhetik AMP sablonok készítését.

Felhasználás az e-kereskedelemben

Az AMP for Email alkalmazása számos előnnyel járhat az e-kereskedők számára, de azért hátrányai is akadnak.

Mindenképpen pozitívumnak számít, ha a konverziós folyamat lépéseit néhány kattintással le tudjuk rövidíteni, ezért a megfelelően kidolgozott interaktív email növelheti egy webshop bevételeit. Lehetne használni például élő termékinformációk megjelenítésére, a rendelési státusz frissítésére, értékelés beküldésére, vagy a termék interaktív, forgatható bemutatására. A teljes cikk itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: google, gmail