Insta-sztorik, TikTok, Twitch – mire érdemes rágyúrni?

Insta-sztorik, TikTok, Twitch – mire érdemes rágyúrni?
A Kosárérték összeszedte azokat a social media trendeket, amelyek 2020-ban még várhatóak.

Egyre népszerűbbek a 24 órás tartalmak – ez elsősorban a Facebook és Instagram sztorikra igaz. A 2019 óta tartó trend egyre csak erősödik, köszönhetően az így megjeleníthető életszerű, izgalmas tartalmaknak és a fogyasztók egyre rövidülő koncentrálóképességének. Ma már az egymilliárd aktív Instagram felhasználó fele, azaz 500 millió ember nézi naponta az Instagram sztorikat – írja cikkében a Kosárérték.

Niche közösségi platformok felemelkedése
A Facebook-család egyeduralmának már rég vége, és 2020 folyamán még nagyobb teret fognak nyerni az eddig nichenek számító közösségi oldalak. Erre a legismertebb példa a főként fiatalok körében kedvelt TikTok, ami 2020-ban 800 millióra tudta növelni aktív felhasználói bázisát. De tör fel a B2B szektorban érdekelt, vállalatok körében használt LinkedIn is a 30 millió céges felhasználójával. Érdemes megemlíteni a gamerek körében kedvelt Twitch-et is, ami 2020 májusában már közel 8 millió aktív streamelővel rendelkezett.

Egyre nagyobb teret nyer a közösségi értékesítés
A nagy közösségi platformokat, mint a Facebook, Instagram vagy Pinterest, már régóta használják a brandek termékeik direkt értékesítésére. Ez a trend olyannyira erősödni fog a közeljövőben, hogy hamarosan a közösségi vásárlás a webshopokkal és az offline üzletekkel egyenértékű, mainstream vásárlói platformnak fog számítani.

Természetesen ezt maguk a felületek is erősen támogatják olyan funkciók bevezetésével és fejlesztésével, mint az interaktív vásárolható posztok, amelyeken cégek elhelyezhetik a képen látható termékeik főbb tulajdonságait és egy kattintással az adott termékoldalra repíthetik a vásárlót.

A videós tartalmak tovább erősödnek
A videó már most is az egyik legnépszerűbb tartalom a közösségi felületeken, ami nem csoda, hisz ezzel lehet a leginkább lebilincselni a felhasználók érdeklődését. Egy, a Cisco által végzett kutatás szerint 2022-re az összes online tartalom 82 százalékát teszik majd ki a videós tartalmak. Meggyőző adat ahhoz, hogy belássuk, a videós tartalomgyártás elkerülhetetlen, ha relevánsak szeretnénk maradni a következő években a közösségi médiában. Nem feltétlenül kell azonban a TikTok-ra vagy a YouTube-ra rohannunk, ha jelenlegi célközönségünket más platformon érjük el, hiszen egy Facebook- vagy Instagram-sztori formátum is tökéletes videótartalom közzétételére, de akár még a statikus posztjainkat is feldobhatjuk egy-két jól megvágott videós tartalommal.

A teljes gyűjtésért látogass el a Kosárérték oldalára!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!