Furmányos a Facebook hirdetési rendszere

Furmányos a Facebook hirdetési rendszere
A Facebook saját üzleti hírekről szóló oldalán tett közzé összefoglalót arról, hogyan kézbesíti a hirdetéseket a felhasználóknak.

A Facebook hirdetési szisztémája azért népszerű a reklámozók körében, mert meg vannak győződve arról, hogy a kék világ algoritmusai minden ember számára perszonalizált tartalmakat jelenítenek meg. Vagyis a hirdető számára az nyújtja a valódi előnyt, hogy a Facebook a potenciális ügyfeleinek mutatja meg a hirdetést. De hogyan is működik ez a rendszer?

Hogyan dönti el a Facebook, hogy kinek milyen hirdetést mutasson?

Mint az bizonyára senkinek nem okoz meglepetést, az egész két fő tényezőn alapul: a célközönség beállításán és a licitálás eredményein. Az első beállítás kérdése: a hirdető meghatározza, hogy milyen feltételeknek megfelelő felhasználó lássa a reklámját. A második egy többfaktoros folyamat, amiben a licit nagysága, az egyéni felhasználói elköteleződés és a hirdetés minősége számít főként - olvasható a Kosárérték oldalán.

A célközönség beállítása sokféleképpen lehetséges és számos tényezőt határozhatunk meg benne. Főbb kategóriák lehetnek az életkor, a nem, érdeklődési körök, a kedvelések vagy éppen a hirdetésre kattintás. A hirdetők használhatják a saját korábban megszerzett adatbázisukat is, amelyek alapján egyéni és hasonmás célközönségeket hozhatnak létre, ez lehet például e-mail lista vagy weboldaluk látogatói adatai.

A hasonmás célközönségekről már korábban is írtunk, nem véletlenül: kiváló eredményeket érhetünk el vele. A hasonmás azt jelenti, hogy a Facebookban megadunk valamilyen felhasználói adatbázist, majd azt mondjuk neki, hogy keressen olyan felhasználókat, akik hasonlítanak az eredeti adatbázisunkban szereplő személyekre. Ha például azoknak az e-mailjét töltjük be, akik az elmúlt 30 napban vásároltak a webáruházban, igen komoly esélyünk van rá, hogy az ebből az adatbázisból generált hasonmás csoportban is bőven vannak potenciális vevők.

Ezután válik a dolog még összetettebbé. A célközönség beállítása és a hirdetés beküldése után a Facebook egy komplex számítást végez el, és ennek alapján dönti el, ki láthatja ténylegesen a reklámot.

A rendszer Facebook-felhasználóhoz hozzárendel egy sor olyan hirdetést, amelyeket bejelentkezéskor a célzási folyamat alapján meg lehet nála jeleníteni. A rendelkezésre álló hirdetések alapján a Facebook ezután meghatározza az egyes felhasználókhoz tartozó győztes reklámot az alábbiak alapján:

- A hirdető licitje: mennyit hajlandó fizetni az adott hirdető azért, hogy megjelenjen a hirdetése. Nyilván minél magasabb ez a szám, annál nagyobb az esély.

- Hozzávetőleges akcióráta: a Facebook által becsült valószínűség, hogy az adott felhasználó rákattint-e a hirdetésre. Ehhez számos faktort vesz figyelembe, például viselkedési mintázatot.

A hirdetés minősége: felhasználói visszajelzések és az “alacsony minőségi tulajdonságok értékelése” alapján (ebbe a nyelvezet és a képen elhelyezett szöveg is beleszámít).

A teljes cikk itt olvasható...

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!