Berendezkedés a LinkedInen – (Miért kell neked a LinkedIn 5.)

Berendezkedés a LinkedInen – (Miért kell neked a LinkedIn 5.)
A sorozat előző részeiben a LinkedIn működésének alapelveiről, a LinkedIn és a többi közösségi hálózat különbségéről beszélgettünk, majd a legutóbbi részben végre sor került a regisztrációra és a belépésre is. Sok felhasználó ilyenkor jön rá, hogy fogalma sincs, mit is kellene csinálnia. Ebben a részben erre a kérdésre adunk választ.

(Elöző írás, a  4. rész)

Némi csalódást okozhat, hogy miután túlestél a regisztráción és rákattintottál a „Join LinkedIn” (csatlakozz a LinkedInhez) gombra, még mindig nem a közösségi felületre jutsz, hanem egy újabb elektronikus űrlap jelenik meg.

Az alapadatok megadása:

uploads/articles/14/1308/1_400x300.jpg

Szerencsére csak néhány egyszerű adatot kell megadni:

  • A „Country” mezőbe azt az országot kell választani, ahol élsz, dolgozol. (Alapesetben ez Magyarország, vagyis Hungary.)

  • A „Postal Code”, vagyis a postai irányítószám megadása nem szükséges, azt az információt csak a legnagyobb országok esetében használja a LinkedIn

  • Az „I am currently” (én éppen) sorban a jelenlegi státuszodat jelölheted meg:
  • - Employed – jelenleg dolgozol
  • - Job Seeker – éppen munkát keresel
  • - Student – diák vagy

Tapasztalatom szerint még akkor is érdemes az első státuszt választani, ha éppen állást keresel. A fejvadászok, személyzeti tanácsadók szívesebben foglalkoznak olyanokkal, akik állásban vannak. Javaslom tehát, hogy ha nincs is már munkád, (ezen az űrlapon) „hosszabbítsd meg” előző státuszodat. Soha nem hallottam még olyat, hogy bárkinek szóvá tették volna ezt. Azt pedig, hogy éppen „új kihívásokat keresel” sok más módon is közölheted a világgal.

  • Job title (munkakör, beosztás) - Ez a mező csak akkor jelenik meg, ha előzőleg az „employed” lehetőséget választottad. Írd be ide jelenlegi beosztásodat (pl. szállítmányozási menedzser).

Ha egyéni vállalkozóként, vagy saját cégében dolgozol, jelöld be az „I am self-employed” (egyéni vállalkozó vagyok) négyzetet. Ebben az esetben értelemszerűen nem legutóbbi munkahelyed („Company”) kell megadnod, hanem csak az iparágat („Industry” - egészségügy, kereskedelem, informatika stb.) kell a legördülő listából kiválasztanod.

Néha nehéz eldönteni, melyik iparágba is kellene sorolni egy szakmát. Felesleges görcsölni, ha később rájössz, hogy nem a megfelelőt választottad, később a profilodban bármikor átírhatod.

  • Most recent job (Legutóbbi munka) – Ez a lehetőséget csak akkor látod, ha (tanácsom ellenére mégis) a „Job Seeker”(álláskereső) lehetőséget választottad. A rendszer ilyenkor az utolsó munkahely nevét (Most Recent Company) és az ott töltött időszak elejének és a végének a megadását (Time period) kéri.
  • Ha egyéni vállalkozóként, vagy egyéb módon „saját magad főnöke” voltál, itt is megadhatod.

Ha regisztráció során céges email címet adtál meg, a LinkdedIn „kitalálja” és automatikusan beírja a cégnevet. (Ha esetleg saját Bt.-d email címét adtad meg, de egy nagy vállalatnál dolgozol, természetesen átírhatod ezt a mezőt.)

A LinkedIn felismer minden cégnevet, ami szerepel már az adatbázisában. Érdemes figyelni a név beírásakor automatikusan felajánlott neveket. Ha ilyenhez csatlakozol, automatikusan része leszel a cég hálózatának is. (Ennek előnyeiről majd a későbbiekben lesz szó.)

  • Ha Student (egyetemi hallgató, diák) opciót jelölted meg, add meg a tanintézet nevét, illetve a tanulmányok kezdetének és (tervezett) végének a dátumát.

Érdemes figyelmesen, pontosan kitölteni ezeket a mezőket, de akkor sem történik tragédia, ha később szeretnél valamit megváltoztatni. A most felvett adatok mind bekerülnek a személyes profilodba, ahol azután bármikor, szabadon megváltoztathatók.

Ha megadtad a kért adatokat, kattints a „Create my profile” (hozd létre a profilomat) gombra és ezzel végre „igazából” beléphetsz a LinkedInbe.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Pécsi Ferenc

Pécsi Ferenc – ContentPlus Tartalmassá teszem ügyfeleim életét. Segítek megtervezni, megvalósítani és terjeszteni a marketinget és az értékesítést támogató tartalmakat. Lassan 20 éve …