A híroldalak nem sokat remélhetnek a Facebookról érkező felhasználóktól

A híroldalak nem sokat remélhetnek a Facebookról érkező felhasználóktól
A Facebook egyre több erőfeszítést tesz annak érdekében, hogy különböző médiaszervezetekkel közelebbi kapcsolatot alakítson ki, s úgy tűnik, ez időszerű is.

A Pew Research Center új felmérésében 26 híroldalt vizsgáltak meg és kiderült, hogy azok az internetezők, akik ezekre az URL közvetlen begépelésével vagy könyvjelzőkön keresztül érkeznek, sokkal több időt öltenek az oldalakon, sokkal több aloldalt is tekintenek meg és többször is visszatérnek egy hónap alatt – írja az AllFacebook.

PewReferralTrafficChart

A Pew három hónapnyi comScore adatot vizsgált meg erre a 26 oldalra nézve. A fent leírt jelenség esetében a böngészők látogatása átlagosan 4 percet és 36 másodpercet tesz ki, viszont azoknál, akik Facebookról érkeznek az oldalakra, ez csupán 1 perc és 42 másodperc.

A szakadék még szélesebb az egy hónapban megtekintett összes aloldalt nézve, a közvetlen látogatóknál ez átlagosan 24,8 oldal, míg a Facebook látogatóknál 4.2.

PewFBReturnLessChart

A közvetlen látogatók ezen kívül egy hónapban átlagosan 10.9 weboldalt tekintettek meg a Pew szerint, a Facebookról érkezők pedig csak 2.9-et.

PewVisitorsEngagementFBChart

A kutatás egyik vezetője, Amy Mitchell a következőket fogalmazta meg a felmérés eredményeivel kapcsolatban:

„Ezek az eredmények magukban foglalják azt a néhány kulcsfontosságú kihívást, amellyel a digitális hírek néznek szembe. A Facebook és a keresések kritikus szerepben vannak, amennyiben az egyes sztorik hozzáadott megtekintéseiről van szó, de az adatok azt sugallják, hogy ezekkel a felhasználókkal nehéz kapcsolatot kiépíteni. A híroldalak a hagyományos modell szerint működnek és remélik, hogy ki tudnak alakítani egy hűséges, fizető közönséget, és nagyon fontos, hogy a felhasználók úgy tekintsenek ezekre, mint ahova elsőként fordulnak, ha tájékozódni akarnak.”

Michael Maness, a John S. and James L. Knight Foundation újságírásért és média innovációért felelős alelnöke hozzátette:

„A hírszervezetek arra használhatják ezt a tanulmányt, hogy jobban megértsék, miként találnak rá tartalmakra az emberek és mi az, ami bevonzza őket és, ami által megtarthatóvá válik a közönség. Az eredmények azt mutatják, hogy a kapcsolatok ápolásában központi szerepet játszik egy hűséges követői bázis kiépítése. Ezek is mutatják, hogy a szervezeteknek szükségük van az állandó kísérletezésre, ami a hírek iránti elköteleződés kialakításának lehetőségeit illeti, és ha arról van szó, hogy meg kell ismerni a közönséget és létrehozni olyan tartalmat, amellyel rezonálnak.”

Ti mit gondoltok? Képes a Facebook javítani a teljesítményén, amennyiben a híroldalak iránt mutatott elköteleződésről beszélünk?

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Forgács Mariann

2010 óta csapatával az egyik első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos …