A fejére állhat a közösségi média és még pénzt is kereshetsz vele

A fejére állhat a közösségi média és még pénzt is kereshetsz vele
A közösségi média peer to peer-kezdeményezése egyelőre gyerekcipőben jár, azonban ha sikeres lesz, akkor fenekestül felforgathatja a közösségi médiát.

Egyre több elképzelés születik arról, ki miként látja a közösségi média jövőjét. Elég csak a nyílt forráskódú platformok előnyeiről vagy éppen a blockchain technológia lehetséges térnyerésére gondolni a közösségi médiában. Van azonban egy olyan új tényező, ami felmerült a felhasználók részéről: ez pedig a peer to peer (P2P) paradigma - írja a marketingmorzsak.hu

A hagyományos közösségi platformok esetében a felhasználók a személyes adataikkal fizetnek a közösségi média használatért, amiket a szolgáltatók – szigorú feltételek mellett – felhasználhatnak reklámcélra. A felhasználói élményen túl azonban semmilyen többletjavadalmazást nem kapnak a felhasználók. Nem így a P2P konstrukció esetében, ahol a felhasználók is bekapcsolódhatnak a javadalmazási folyamatba, ahol az általuk közvetített tartalom által termelt reklámértékből is részesülhetnek.

Jó példa erre a Minds peer-to-peer rendszere, ahol ha eléred, hogy kedveljék a kedvenc zenekarod tartalmát, akkor azzal pontokat gyűjthetsz. A Minds viszont most elkezdett azon is dolgozni, hogy úgy alakítsa át ezt a rendszert, hogy az valódi pénzkeresésre is alkalmas legyen a jövőben, ez pedig nagyon vonzóvá teheti majd a platformot a felhasználók számára.

A kezdeményezés egyelőre gyerekcipőben jár, azonban ha sikeres lesz, akkor fenekestül felforgathatja a közösségi médiát.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!