9+1 dolog, amivel hatékonyabb lehet a Facebook hirdetésed

9+1 dolog, amivel hatékonyabb lehet a Facebook hirdetésed
Nem is olyan régen még hatalmas összegekért nyomtattak ki papírra leveleket, amelyeket borítékba helyeztek, megcímeztek majd tömegesen feladtak postára. Aztán vártak, és remélték, hogy a kampány sikeres lesz. Az eredményeket pedig csak korlátozottan tudták mérni (utólag). Ha nem jött be, vagy kis finomítást igényelt a szövegezés, akkor lehetett ismét nekilátni.

Ma pénteken délután 2-kor akár a Balaton partjáról megírt hirdetésszöveget annyi célközönségen tudom tesztelni, amennyin nem szégyellem (és amire van büdzsé). Érdeklődés, lakhely, viselkedés alapján akár más-más hirdetéseket készíthetek. Akár már másnapra látszódhatnak részeredmények bizonyos költési szint esetén.

Azt szeretném, ha ki tudnád használni azt, hogy nem 20 évvel ezelőtt vagyunk. Tudunk A/B tesztelni, ezerszer többet tudunk a célközönségeinkről, mint valaha. A fenti tippek alkalmazásával közelebb kerülsz az online hirdetések lehetőségeinek kiaknázásához.

Nézzük, milyen módokon tudod hatékonyabbá tenni a hirdetéseidet! 

1. Dinamikus kreatívok alkalmazása

Korábban csak 3rd party appokkal lehetett megvalósítani, most már egy ideje a Facebook is tudja kezelni. A dinamikus kreatívval számtalan hirdetésváltozatot tudsz generálni és letesztelni. Például:

- 10 hirdetéskép
- 5 elsődleges szöveg (ez van a hirdetéskép felett)
- 5 főcím (ez van a kép alatt)
- 3 gomb (pl.: Bolt felkeresése/Továbbiak megtekintése)
- 2 leírás (ez van a főcím alatt)

Ez összesen 10x5x5x3x2, azaz nem kevesebb, mint 1500 db hirdetés változat. Természetesen 2-5 változat is bőven elég szokott lenni első körben. A lényeg az, hogy ha egy topszövegíró írja a hirdetéseidet, akkor sem fogja elsőre eltalálni azt, ami biztosan működik. Ha több lehetőséget adsz arra, hogy működjön a hirdetés, akkor nagyobb eséllyel is fog eredményes lenni. Olyan ez, mintha 2-5 labdát dobhatnál kosárra 1 helyett. Nagyobb eséllyel találsz bele legalább egyszer. A dinamikus kreatívok ebben segítenek, ráadásul megkímélnek attól, hogy manuálisan kelljen ezeket a változatokat létrehoznod és optimalizálnod. Az egész a motorháztető alatt történik, a Facebook intézi.

2. Hasonmás célközönségek

Nagyon értékes célközönség a korábbi vásárlóid. Mi lenne, ha kereshetnénk hozzájuk hasonló személyeket? Szerencsére ez a funkció hosszú évek sikertelensége után elkezdett nagyon jól működni. Azt javaslom, ne csak demográfiai célzással hirdess hideg célközönségnek, hanem készíts a legértékesebb célközönségedből hasonmás célközönséget. Egy próbát mindenképpen megér, a többségnek jó eredményeket szokott hozni.

3. Videós, galériás hirdetések

Videós, galériás hirdetéseket érdemes tesztelni az egyszerű képekkel szemben, mert sokszor nagyon jó eredményeket hoznak. Videós hirdetéseket már nem kell feltétlen a videóvágó programban elkészíteni, hanem a Facebook saját szerkesztőjében is meg tudod ezt tenni. Remek sablonok állnak rendelkezésre, amit a cégedre tudsz szabni. Nem sok energia, és ismét plusz egy lehetőséged van javítani a hirdetés eredményességén.

A galériás hirdetések egyre népszerűbbek lettek, tapasztalataim szerint. Extrém magas interakciós arány jellemzi, mert szeretnek galériás hirdetések között lapozgatni a felhasználók.

4. Sikeres, de kiégett kampányok újraélesztése

Amikor minden összeáll végre, és pezsgőt bontunk a megtérülés láttán, akkor utána gyakran elég rövid életű a sikeres kampány. Nem kell ilyenkor teljesen lemondani róla. Kis pihentetés (pár nap, pár hét) után a kampány másolásával újra lehet éleszteni. Miért fontos lemásolni? Azért, mert új hirdetés esetén a Facebook algoritmusa vérfrissítést kap, de nagyon hamar ismét hasonló eredmények várhatóak, mint az eredeti kampányál. Az első kampány kiégése után 1-2-szer meg lehet csinálni. (Ilyenkor fontos, hogy a kiégett kampányokat le kell állítani, természetesen.).

5. A megfelelő kampánycél választása

Ha kevés konverziós esemény (feliratkozás, vásárlás, jelentkezés, kapcsolatfelvétel) történik, azaz kevesebb, mint kb. 50 történik egy kampányban, akkor érdemes azt tesztelni, hogy melyik cél működik jobban: az érkezési oldal megtekintés, vagy a konverzióra optimalizálás. Miért fontos ez a heti 50 ennyire? Azért, mert a Facebook mesterséges intelligenciája a bekövetkezett eseményekből tanul. Elképzelhető, hogy nincs elég adata ahhoz, hogy mondjuk eredményesen hozzon be neked vásárlásokat. Ilyenkor visszább érdemes lépni az érkezési oldal megtekintésig, vagy a kosárbahelyezésig, mint cél, és megnézni, hogyan változnak az eredmények. Egy jó megoldás nincs, mindenkinek a saját termékére szükséges ezeket a teszteket végrehajtania. 

6. Remarketing hirdetések újragondolva

Nyisd meg a Google Analytics fiókodat, és nézd meg, hogy a te esetedben milyen időablakon belül hoznak meg vásárlási döntéseket. Vannak olyan iparágak, aminél ha aznap nem vették meg, akkor nem is fogják. Máshol meg 6 hónap kell a megfelelő döntés meghozatalához. Ezekhez az adatokhoz igazítsd a remarketing folyamataidat, addig hirdess, amíg az adatok alapján esély van arra, hogy vásároljanak. Egy ajándékwebshop esetében például 14 napig érdemes hirdetni. Ezt a 14 napot darabold fel 3 felé:

- 0-3 nap
- 3-7 nap
- 7-15 nap

Ezek a napok azt mutatják meg, hogy mennyi idő telt el a webolalad meglátogatása, kosárbahelyezés, vagy egyéb általad választott esemény után. Ezekben a sávokban más-más fő üzenetet fogalmazz meg és hirdess. Ha maximum 3 napig érdemes futnod a látogatók után az adatok alapján, akkor akár arra az 1., 2., 3., napon hirdethetsz teljes gőzzel a célközönségednek. 

7. Facebook és Instagram oldalak lehetőségeinek kiaknázása

A célközönségek létrehozásánál van lehetőséged Facebook oldal aktivitás, Instagram oldal aktivitás alapján elérni azokat, akik például írtak üzenetet neked, vagy interakcióba léptek valamelyik oldaladdal. A legjobb ebben, hogy nem is kell, hogy legyen weboldalad, nem szükséges, hogy a weboldaladon járjanak ahhoz, hogy tudj nekik remarketingezni. Az oldalak esetében pedig akár 365 (!) napra visszamenőleg is hirdethetsz valakinek, aki belájkolt egy posztot. A weboldalak célközönségei esetében ez csak 180 nap.

8. Érd el azokat is, akik soha nem jártak még a weboldaladon, de már ügyfeleid


Szintén remek célközönség létrehozási mód, amikor egy e-mail adatbázist töltesz fel ügyfélfájlként, és a Facebook ezekhez az e-mail címekhez keres felhasználót a rendszerében. Képzeld el, hogy feltöltöd a korábbi vendégeid, ügyfeleid e-mail címét, akiktől személyesen gyűjtötted be. Akár még soha nem is láttak tőled Facebook posztot, vagy hirdetést, de ezzel a módszerrel akár nekik is tudsz hirdetni. Ezt 2000 e-mail címtől érdemes használni nagyságrendileg. Íme így újabb ok, hogy miért gyűjts elérhetőséget, ha eddig nem tetted. : )

9. Ügyelj a message matchre!

Ha weboldalra terelsz forgalmat, akkor képzeld el azt, miközben írod a jobbnál jobb hirdetéseket, hogy ha valaki erre kattint, akkor az összhangban van-e a landing hajtás feletti részével. Ez azért fontos, mert a te fejedben összetartozik minden, számodra egyértelmű, melyik üzenet hogyan kapcsolódik össze.

Ezzel a visszafordulási arányt tudod jelentősen lecsökkenteni, mert úgy fogják érezni a felhasználók, hogy releváns oldalra érkeztek. Emellett a hirdetés és landing színeinek, betűtípusainak is érdemes megegyeznie, hogy vizuálisan is érződjön, hogy ezek összetartoznak.

+1: Ne dőlj be hiúsági mutatóknak, a fő mérőszámod a megtérülés legyen

Még mindig túl sok vállalkozó elemzi és nézi az eléréseket, azt, hogy mennyibe kerül egy kattintás (cpc), mint olyan mérőszám, ami alapján a hirdetés hatékonyságára következtet és még döntéseket is hoz. Ezek fontos mérőszámok lehetnek optimalizációs szempontból, de ezek alapján egy kampány eredményességét nem lehet meghatározni. Nem érdekes mennyire drága egy kattintás, ha magas a ROAS (return on adspent, azaz 1 Ft hirdetésre költött pénzből mennyi bevételed lesz). A nap végén az számít, hogy mennyi hirdetési költséged van, és ez hogyan térül neked meg. A hirdetés nem reményt kell hogy adjon, hanem sok-sok pénzt a bankszámládra. Ehhez pedig a megfelelő mérőszámok alapján történő döntéshozatal a fontos.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Haláchy Nóra

Facebook Blueprint minősítésű hirdetési szakértő, a MarketingFlow alapítója  A Facebook hirdetések sok vállalkozás számára a hiányzó puzzle darabka az online értékesítési rendszerében. Számtalan …