3 ünnepi marketing kampány a közösségi médiából

3 ünnepi marketing kampány a közösségi médiából
Már itt van az ünnepi szezon és az erre építő marketing kampányok is. A közösségi médiának és néhány kreatív online applikációnak köszönhetően pedig a cégeknek sokféle lehetősége van arra, hogy ráhangolják a vásárlókat az ünnepekre.

A Practical Ecommerce összeállított egy listát az aktuális ünnepi marketing kampányokról, melyek közül hármat mutatunk be Nektek. A közös bennük, hogy mindegyik használja a közösségi médiát. Néhány oldal pedig versenyeket is hirdet, valamint kreatív alkalmazásokkal szállítja az ügyfeleknek az ünnepi üzeneteket.

1. Target

Egy október végi blogbejegyzésében a Target áruházlánc lerántotta a leplet ünnepi marketing kampányáról, mely a #MyKindOfHoliday (Az én ünnepem) nevet kapta. A hashtag arra ösztönzi a felhasználókat, hogy csatlakozzanak a beszélgetésbe a közösségi média platformokon keresztül és meséljenek saját, egyedi hagyományaikról. A poszt heti rendszerességű Instagram kihívásokat is ígér, valamint „így csináld” fotókat és videókat, hogy inspirációt adjanak a kreatív ajándékozáshoz, sőt: „last minute” vásárlási tippeket is adnak Twitteren.

A Target ezen kívül bevette a csapatába David Starkot is, aki a rendezvényszervezésben van otthon és az irányításával működtetik a „Best.Party.Ever.” elnevezésű Pinterest táblát. Itt parti ötleteket, tippeket és termékajánlókat találhatnak a felhasználók. Néhány szerencsés pedig megkapja a lehetőséget, hogy David Stark és csapata készítsen neki személyre szabott Pinterest táblákat.

2. Amazon

Az Amazon a „2013 Holiday Toy List” (2013 ünnepi játéklistája) promócióval köszönti az ünnepeket, melyet az Amazon mamik választottak Facebookon. A listának megvan a saját fóruma is több, mint 300 témával.

A cég emellett a #BlackFriday hashtag használatával hirdeti a Hálaadást követő pénteki leárazásokat. A felhasználók az Amazon karácsonyi, úgynevezett „Holiday Central” szekciójában juthatnak hozzá a promóciókhoz.

amazon

3. Topshop

A divatban utazó Topshop ünnepi kampánya „Dear Topshop” (Kedves Topshop!) néven fut. Interaktív, ajándékokhoz szóló útmutatója mellett egy versenyt is indít Pinteresten. Egyszerűen létre kell hozni egy táblát a #DearTopshop hashtaggel, ami a Te karácsonyodról vagy az ünnep alkalmából rendezett bulidról szól. Ide kell kitűzni pineket a Topshop.com-ról és egyéb helyekről, amelyek inspirálnak és végül nevezni a táblával a versenyben. A díjak között van bevásárlókörút és jegyek egy divatbemutatóra.

Topshop

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Forgács Mariann

2010 óta csapatával az egyik első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos …