2013 legnagyobb közösségi média tündöklései és bukásai

2013 legnagyobb közösségi média tündöklései és bukásai
Elindult az újév, de még mindig érdemes visszatekinteni 2013 legnagyobb közösségi média győzelmeire és bukásaira.

Lássuk az első három helyezettet a Business2Community gyűjteményéből:

3. Győztes: Az Oreo, a Szuperkupa zsenije

oreo

Tavaly elment az áram a Szuperkupa kellős közepén, s miközben mindenki szelíden pánikolt, az Oreo közösségi média menedzsere megragadta a lehetőséget és posztolt egy képet egy egyszerű felirattal: „A sötétben is mártogathatsz.”

A tweet talán sikeresebb volt, mint a márka TV reklámja, amelyet a nagy esemény alatt közvetítettek és a cikk írásáig 15,871 retweet és 6382 kedvencnek jelölés lett a jutalma. A reaktív marketing egyik legjobb pillanata volt ez.

2. Bukás: A British Gas rosszul időzített Twitter beszélgetése

askbg

Mit teszel, ha a céged egy 9,2%-os áremelkedést jelent be az energiaszámlákban épp, amikor megérkeznek az első téli éjszakák? Miért ne hívnád meg az egész országot, hogy szétbombázzon kérdésekkel és visszaéljen a lehetőséggel legalább egy órán keresztül Twitteren?

Ha nem lett volna egyértelmű, ez szarkazmus. Ám épp ezt tette a British Gas októberben. Az áremelést követően úgy döntöttek, a legjobb lépés az, ha egy értelmes, barátságos Twitter beszélgetést indítanak az #AskBG hashtaggel, ahol az ügyfeleik feltehetik a kérdéseiket a változásokról. Sajnos azzal nem számoltak, milyen dühösek is lesznek és nem számítottak a briliáns, ámde kegyetlen válaszok özönére sem.

Két hónappal később pedig még mindig közösségi média menedzsert keresnek, milyen meglepő…

1. Győztes: Tesco Mobil – Micsoda díva!

tesco1

Sokak kedvenc Twitter fiókja lett 2013-ban a @TescoMobile. Ha számodra nem ismerős, akkor ez a felvezetés kissé bizarr lehet, de a helyzet az, hogy a cég erős személyisége és humora egyértelműen átsüt minden egyes tweeten.

Ráadásul különös ügyességgel kezelik a trollokat, jobban mondva, maguk is „szétrollkodják a trollokat”. Annyiban már biztosak lehetünk, hogy mobil hálózattal többet senki sem bátorkodik szórakozni. Az alábbi példában a Jaffa Cakes és a Yorkshire Tea márkákkal zajlott a beszélgetésük:

tesco2

Ez csak néhány példa 2013 közösségi média győzelmei és bukásai közül. Te melyiket válogatnád még be?

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Forgács Mariann

2010 óta csapatával az egyik első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos …