10 tipp, 10 perc: gyors és hatékony közösségi média posztok

10 tipp, 10 perc: gyors és hatékony közösségi média posztok
A közösségi média marketing fontos darabja az online marketing kirakósnak. Viszont csak az egyik hozzávalója a sikeres online marketingnek és néhanapján annyi mindennel kell zsonglőrködni egyszerre, hogy csak egy gyors, egyszerű módszert akarsz ahhoz, hogy kitöltsd a közösségi média csatornáidat érdekes, elköteleződésre ösztönző tartalommal.

Itt van 10 ötlet, amelyek segítségével a közösségi csatornáid relevánsak, naprakészek maradnak és tele lesznek hasznos tartalommal – gyorsan! – írja a Business2Community.

734699

1. Életem egy napja

Annyira elfoglalt vagy, hogy nincs időd megírni egy blog bejegyzést? Mit csinálsz ma, ami esetleg érdekelheti a rajongóidat és a követőidet? Meséled el nekik, hogy milyen az üzleted egy napja! Ossz meg velük egy fotót, egy idézetet vagy egy anekdotát egyenesen a színfalak mögül!

2. Kérdések

Az emberek imádják elmondani a véleményüket. Ezért szánj ötöt percet néhány kérdés kitalálására, amelyeket feltehetsz a rajongóidnak, majd újabb ötöt, hogy előrukkolj egy gyors kérdéssel vagy kérdőívvel! A kérdés legyen rövid, egyszerű és úgy írd meg, hogy a rá adott válaszokból hasznos információkra tegyél szert az üzleteddel kapcsolatban!

3. Gyakran ismételt kérdések, tények és tippek

Már van egy csomagod, amelyben a termékeidre vagy a szolgáltatásaidra vonatkozó gyakran ismételt kérdések, tippek vagy tények szerepelnek? Oszd meg ezeket rövid posztok formájában, hogy a rajongóid és követőid tanulhassanak belőle! Készíts ezekről listát és tartsd a közelben, ha legközelebb is időszűkében lennél!

4. Profi tippek

A tényekről szóló posztokhoz hasonlóan a profi tippek segítségével a vásárlóid bennfentes információt kaphatnak tőled, általában specifikusan az iparágadra vagy az üzletedre vonatkozóan.

5. Mém mánia

A mémek mindenhol ott vannak és az üzletek is szívesen használják ezeket, hogy elköteleződésre bíró, szórakoztató posztokkal tudjanak jelentkezni. Elkészítheted a sajátodat is egy fotó megszerkesztésével a Google Plus releváns funkcióját használva vagy egy olyan fotószerkesztő alkalmazással, mint az Over, amellyel szöveget is írhatsz a képre az okostelefonodon keresztül. Akár egy már népszerű mémet is használhatsz, amelyre felírhatod saját szórakoztató üzenetedet.

6. Szólítsd meg a rajongót!

Van egy vásárlód vagy rajongód, aki aktív a közösségi média oldalaidon és akire fel szeretnéd hívni a figyelmet? Időről időre kiszólhatsz az ilyen ügyfelekhez, köszönetet mondva, kifejezve a háládat vagy csak jelezve nekik, tudod, hogy itt vannak veled és segítenek a közösség építésében, valamint az oldalad rajongói elkötelezettségének növelésében.

7. Nemzeti ünnepnap/hét/hónap

Akár hivatalos, akár nem hivatalos ünnepnap van, ne fogd vissza magad és csatlakozz a közösségi média közösséged bulijához még akkor is, ha az nem teljesen kötődik az üzletedhez vagy az iparágadhoz. Egy gyors Google keresés a napra vagy a hónapra gyakran jó néhány érdekes találatot hoz ki, amelyekkel eljátszhatsz a közösségi média tartalmaidban is.

8. Közösségi események és érdekek

Mi történik a közösségedben, amelyről a rajongóid és a követőid is szeretnének értesülni? Bizonyosodj meg arról, hogy követed a városod, a helyi kereskedelmi kamara, a klubok, szervezetek, hírcsatornák és egyéb intézmények oldalait, hogy tudj retweetelni, megosztani, posztolni a közösséget érintő érdekes hírekről.

9. Trendvadászat

Nem mindennap születik egy királyi bébi! Általában történik valami a popkultúra vagy a celeb hírek világában, ezért amikor kevés az időd, rukkolj elő egy gratulációval, hozzászólással vagy egy aktuális hírre vonatkozó benyomással. Profi tipp: Derítsd ki, mit keresnek az emberek online a Google Trends oldalán, amely a top kereséseket mutatja minden pillanatban!

10. Idézetek

Bármikor olvasol egy érdekes idézetet egy iparág vezető személyiségétől, egy írótól, egy szónoktól, add hozzá az inspiráló, szellemes és segítőkész idézetek folyamatosan bővülő dokumentumához, amelyet megoszthatsz közösségi média csatornáiddal! Szövegként vagy képalapú bejegyzésként is működnek. És mindig figyelj arra, hogy megadod az idézet pontos forrását is!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Forgács Mariann

2010 óta csapatával az egyik első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos …