Valóban nehéz velük? Ilyen hatással lehetnek a Z-generációs munkavállalók cégünkre

Valóban nehéz velük? Ilyen hatással lehetnek a Z-generációs munkavállalók cégünkre
Önző, megbízhatatlan, lusta: többnyire ezek a sztereotípiák élnek az emberek fejében a Z-generáció tagjairól, ezért a munkáltatók sokszor ódzkodnak az alkalmazásuktól. Vajon a ´97 után születettekről szóló előítéletek megalapozottak, vagy a beléjük vetett bizalom hosszútávon kifizetődő a cégek számára?

"Minden olyan közösségnek megszűnik a jövője, amelyik nem foglalkozik a generációváltás témájával" - kezdte előadását az Internet Hungary siófoki konferenciáján Czinege Richárd. A munkaerő toborzással foglalkozó fiatal férfi A jövő ifjúsága a munkahelyeken című prezentációjában rámutatott: bár sok vállalat retteg attól, hogyan lesz képes beleilleszteni a Z-generáció tagjait az idősebb alkalmazottak körébe, érdemes szembenézniük félelmükkel, a cégeket ugyanis az ő eltérő látásmódjuk vezeti majd a jövőbe.

 

"Egykori fejvadászként kitapasztaltam, hogy a Z-generáció tagjai miket szeretnek, miket nem, és mivel lehet meggyőzni őket, hogy a mi cégünknél helyezkedjenek el. Noha a róluk szóló sztereotípiák miatt sokan elzárkóznak az alkalmazásuktól, mert megbízhatatlannak tartják őket, a célközönség kiszélesítéséhez és a túléléshez is szükség van az ő világképükre. Nélkülük a cégek kiöregszenek, végül megszűnnek" - hívta fel a figyelmet Czinege, aki az előítéleteket szembeállította a mai fiatalok valódi erényeivel. Mint azt kiemelte, a Z-generáció tagjai közösségben gondolkodnak, szeretik az önállóságot, többfelé is tudnak figyelni, valamint mindent megtesznek a cél érdekében, amennyiben egyetértenek vele. Az előadó itt példaként emelte ki a fiatalok szoros összefogását a politikai tüntetéseken, a céljaik melletti elkötelezett kiállást.

 

"Megnyerésükhöz őszintének és átláthatónak kell lennünk. A legfrissebb adatok szerint a Z-generációs fiatalok 2,8 másodpercig tudnak koncentrálni egy adott dologra, és dönteni arról, hogy az érdekli-e őt vagy sem. Ez az adat arra sarkall, hogy lényegre törőnek kell lennünk. Őket nem érdekli, hogy van-e babzsák vagy chill szoba, nem foglalkoznak a körítéssel. Amivel foglalkoznak, hogy miként tudnak fejlődni és előrejutni, hogy milyen a cég társadalmi felelősségvállalása, valamint hogy mennyi szabadságot kap a munka terén, hogy kiélhesse a saját kreativitását és innovációt hozzon a cég működésébe" - fejtette ki az előadó. Hozzátette: ehhez többek között szervezeti finomhangolásra, rugalmasságra van szükség, valamint hogy mindkét fél feloldja a másikkal szemben támasztott szürreális elvárásait.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!