Mutassuk meg, hogyan lehet hat szóban ütős történetet mesélni! (versenyfelhívás)

Mutassuk meg, hogyan lehet hat szóban ütős történetet mesélni! (versenyfelhívás)
Az Internet Hungary konferencia szervezőbizottsága versenyt hirdet hatszavas történetek írására. A célunk, hogy megmutassuk hogyan lehet a kevesebb karakter több az üzenetünk átadásában. Idén különös hangsúlyt helyezünk arra, hogy meg tudjuk mutatni a humor és a játékosság erejét: ez talán a leghatékonyabb eszköz a figyelemfelkeltő és hatásos üzenetek eljuttatásához – erre várunk minél több pályaművet.

A hatszavas történeteket a legenda szerint egy fogadásnak köszönhetően találta ki Ernest Hemingway a 20. század első felében. Ma már nem lehet tudni, hogy ez igaz-e, de a történet kutatói még régebbről, 1906-ban is találtak ilyet az akkori „közösségi médiában” – az újságokban.

Hogy valóban Hemingwaytől származik-e a hatszvasok ötlete, nem tudjuk biztosan. Az viszont biztos, hogy sokakat motivált az író legismertebb története, a “Kisbaba cipő eladó. Soha nem hordták” (angol eredetiben: For Sale. Baby shoes. Never worn). A kezdetben irodalmi játéknak indult formátumot egyre inkább felfedezte a reklám és a kommunikáció világa, az internetes közösségi médiában pedig újra reneszánszát éli. Ez nem véletlen: felmérések szerint ma 7 másodpercünk van egy olvasó figyelmének felkeltésére.

Az Internet Hungary konferencián a tavalyi évben nagy sikert aratott a versenyfelhívásunk, aminek győzteseivel interjút is készítettünk. Tréfás Hajnalka (Apátokkal egy társkeresőn találkoztam. Öt perce.) és Haász János (Ágyneműdet kimoshatod, de engem belőle soha.) hatszavasai jól példázzák, hogy ilyen kevés szóból is mennyire érzelemdús, a figyelmet megragadó és elgondolkodtató történetet lehet átadni.

A 2019-es Internet Hungary konferencián ismét versenyt hirdetünk hatszavas történetek írására. Tesszük ezt azért, mert úgy gondoljuk, hogy a kommunikációs szakmának, közösségnek fontos inspirációt adhat, ha láthatja, milyen kevésből lehet milyen sokat kihozni.

Egy történet akkor lehet igazán elgondolkodtató, ha érzelmeket vált ki, és valljuk meg őszintén, Magyarországon a szomorú, drámai történeteknek mintha nagyobb hagyománya lenne. Ezért azt tűztük ki célul, hogy a történetek humorosak, szatirikusak legyenek, nevetésre és jókedvre ösztönözzenek.

A versenyen több ok miatt is megéri indulni: a pályázatokat egy neves szakmai zsűri bírálja el, aminek tagjai között reklámügynökség vezető, könyvkiadó, újságíró, kommunikációs szakember is részt vesz. A tehetségek így kapcsolatba kerülhetnek a hazai kommunikációs iparág vezetőivel, ezzel szeretnénk azt is elősegíteni, hogy új hangok is lehetőséghez jussanak.

Az ötletes pályaművek a kommunikációs szakemberek, a megrendelők számára is motiválók lehetnek: sokszor nehéz döntést igényel a kockázatok és az újítások felvállalása, ezt próbáljuk könnyebbé tenni a pozitív példák bemutatásával.

De mennyire aktuálisak a hatszavas történetek a profi kommunikációs világban? Idén nyáron a világ vezető márkái is részt vettek a #SixWordHorrorStory játékban, ami a közösségi médiában söpört végig júniusban. A kihívást Gail Simone kezdte tweetjével, amiben horror hatszavasok írására kérte követőit, és erre a trendre több nagy márka is felfigyelt. Posztjaikat pedig nem csak a közösségi médiában olvasták sokat, hanem a legjobban sikerülteket a hagyományos média is felkapta. Néhány jól sikerült, és kétség kívül kockázatvállaló alkotás:

Nincsen Pepsink – Coca Cola rendben lesz? / We don’t have Pepsi, Coke OK? – Pepsi

Kifogytunk a gabonából! / We have run out of cereal! – Kwality Foods

A közösségi médiát mi is fontosnak tartjuk a márkák kommunikációja szempontjából, ahol a hagyományos felületekhez képest gyorsabban, játékosabban, ötletesebben lehet igazán hatékonyan az ügyfeleket elérni. Ezért az idei hatszavas játékunkban két kategóriát is indítunk: az egyik címe Játszó-Társaim (Az élet egy nagy játék). Ebben a kategóriában olyan történeteket várunk, amik a pörgős közösségi média feedekben is megállásra készteti a lapozó ujjunkat vagy az egér görgőjét.

A Környezetünk „állatai” kategóriában tág értelmezési kereteket hagyunk: szólhat a történet házi kedvencünkről, a szomszéd kutyájáról vagy macskájáról, de akár vadállatokról, ragadozókról is. Elcsépelt toposznak tűnik, de nem véletlen, hogy a háziállatok továbbra is népszerűek a reklámokban, hiszen valóban hatnak ránk. De mindennapjainkban sokszor azt is érezhetjük, hogy sok „egyéb állat” vesz körül minket, és állati jó/rossz kedvünk is lehet – ezeket a tapasztalatinkat, történeteinket is humorral lehet a legjobban feldolgozni.

A pályázatokat 2019. szeptember 11. délig várjuk, a döntőbe jutó műveket és alkotóikat az Internet Hungary konferencián (2019. október 1–2.) mutatjuk be egy fórumbeszélgetés keretében, amikor a történetek hátterét is megismerheti a közönség.

Az Internet Hungary 2019 összes pályázatáról itt találja az információkat.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Bucsky Péter

Bucsky Péter