Mennyire beágyazott Magyarország a digitális térbe?

Mennyire beágyazott Magyarország a digitális térbe?
Tényleg erős digitálisan Magyarország? Ismerd meg hazánk Digitális Indexét és annak tanulságait a Neticle-lel közös kutatásunkból!

A Digital Hungary és a Neticle közös, dedikált kutatása keretében arra keressük a választ, hogy vajon mennyire digitalizált a magyar lakosság. Az online interakciók és User Generated Content alapján közösen elkészítettük Magyarország Digitális Indexét, amely öt területet vizsgál külön-külön és aggregálva is. Ezek a következők:

● szórakozás,

● ügyintézés,

● vásárlás,

● oktatás,

● munkavégzés.

A kutatás egyik központi kérdése, hogy mely digitális területeken fejlődött a legintenzívebben Magyarország az elmúlt két évben, milyen események gyorsították, vagy lassították ezt a folyamatot, illetve hogyan teljesítettek a szomszédos országok ezeken a területeken. Továbbá azt is elemezzük, hogy vajon hogyan hat ránk az 5G, a metaverzum, az AI, a streaming háborúk vagy éppen a Zoom-forradalom, valamint, hogy a fejlődés mellett jelenleg még melyek a digitális gyenge pontjai az országnak. Ezek alapján lehetőségünk nyílik felmérni a fejlesztendő területeket, és meghatározni az ehhez szükséges stratégia alapjait.

A kutatás eredményeit az októberi Internet Hungary Konferencián bemutatja Szekeres Péter, a Neticle Zrt. társalapítója és ügyvezetője, ám az alábbiakban adunk egy rövid ízelítőt az eredményekből. Magyarország Digitális Indexének meghatározásához a Neticle Media Intelligence social listening eszközzel gyűjtöttük és elemeztük a weben elérhető releváns publikus tartalmakat.

Mi volt a jellemző 2022 első negyedévére a közösségi médiában?

Az öt vizsgált téma közül ebben az időszakban egyértelműen az online vásárlás volt a legaktívabb, a magyar internetfelhasználók naponta átlagosan mintegy 1500-2500 alkalommal írtak a témában. A másik négy téma esetében ennél alacsonyabb, ám egymáshoz meglehetősen hasonló aktivitást tapasztaltunk, naponta átlagosan 100-500 említés volt észlelhető.

A vizsgált témák napi említésszámainak alakulása 2022 első negyedévében

A vásárlás esetében a különböző online akciók és nyereményjátékok jelentősen hozzájárultak a téma népszerűségéhez, azaz az online vásárlás terjedéséhez. Az otthoni tanuláshoz kapcsolódva sajnos még mindig a koronavírus témája volt meghatározó, melyet az alábbi, januári említési csúcs témáit bemutató gráf jól érzékeltet.

A szórakozás aspektusának meghatározó márkái elsősorban a streaming szolgáltatók voltak, így a Disney+, HBO és a Netflix neve került legtöbbször említésre, míg az ügyintézés kapcsán az ukrajnai háború kommunikációs része, azaz az itt alkalmazott online mentőmegoldások generáltak magas említésszámot, és lett ezért meghatározó kommunikációs csatorna az online tér.

Beszédes a kulcsmárkák listája is, ahol a már említett streaming szolgáltatók mellett megjelenik a piac két legjelentősebb ételt házhozszállító szolgáltatója, a Wolt és a Foodpanda, és - szintén az online vásárlásnál - a fizetési lehetőségek miatt került előkelő helyre az OTP neve.

A kulcsmárkák, és azok megítélése 2022 első negyedévében

A közösségi média platformokat tekintve nincs jelentős eltérés az öt vizsgált téma között: mindenhol a Facebook fölényes dominanciája jellemző. Többnyire a második helyen szerepelnek a fórumok, az Instagramnak csak az online vásárlás esetében van nagyobb súlya. Jellemző, hogy a szórakozás terén megjelenik a Twitter is 5,3%-kal - a sorozatokkal kapcsolatban gyakran ezen a felületen folyik a diskurzus.

A közösségi média platformok megoszlása 2022 első negyedévében

A nemzetközi benchmark adatokat és a tágabb időszak ennél jóval részletesebb, valamint összesített adatait tehát októberben ismertetjük, és az itt bemutatott Index alakulását a jövőben is mindenképp publikálni fogjuk. Találkozzunk az Internet Hungary-n!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Neticle

A Neticle vállalati szövegelemző megoldásokkal segíti az IT, kutatás és marketing részlegeket. Termékei az intelligens médiafigyelésre és médiaelemzésre épülő Media Intelligence, a vásárlói és egyéb …