A májusi Digital-Media Hungary után azonnal elkezdtem írni az októberi konferencia programját. Figyelembe véve az ott érdeklődést kiváltó témákat és felbuzdulva a metaverzum tematikájának sikerén, gondoltam, hogy a középpontba helyezem a (digitális) teremést.
Teremtés. Míly gyönyörű szó, de gyönyörű fogalom!
Az akarat, a verseny és a a fejlődés büszke eredménye.
Mi, emberek, igazándiból mindig három dologra vágyunk: örök élet, teremtés és boldogság.
De nézzük sorjába:
Örök élet - válaszom a transzhumanizmus. Elviekben és technikailag már sok alkotóeleme készen áll. Hamarosan jön egy üzletember, aki megtalálja az érdekét az alkotóelemek összekapcsolására… jó, azért ez még nem ma lesz, de az üzlet felül írja a tradiciókat. (lesz előadás a transzhumanizmus mai állapotáról)
Teremtés - Itt a Metaverzum. Nem teljesen új keletű, csak - ha szabad így írnom - mostanra érett be. Isaac Asimov, Jules Verne, a Star Trek, a Szárnyas fejvadász és persze az 1992-ben megjelent Snow Crash jut az eszembe, meg az interneten a second life, a nyomogatható mobil képernyője , majd okostelefon… és a táblagép. Mi is a különbség az online világ és a Metaverzum között? Lesz erről is szó.
Boldogság…Hát ez nagyon bonyolult kérdés. Ki lehet igazán boldog? Próbáljuk megválaszolni magunknak! Az igazi boldogság csak óriási küzdelem jutalma lehet. (Én kérek elnézést)
Ezt itt a reklám helye:
Részletes prgram itt. Regisztráció itt
Példajkép választás itt
Szövegünket folytatjuk:
Készülve tehát a nyári hónapokban a programírásra, sokat beszélgetek és olvasok, vagyis feldolgozom az anyagokat és meghatározom a témákat, miközben fokozatosan ráébredek pár összefüggésre:
- A teremtés, vagyis az evolúció törvényei majdhogynem egy az egyben azonosak a versenypiac törvényeivel. Megkerülni, nem figyelembe venni őket nem lehetséges.
- A tudomány és humanizmus (lásd még: Homo Deus) kéz a kézben kell, hogy járjon.
- Mindig minden gyorsul. Hatások és ellenhatások szövik át a világ történéseit.
Ha egyes események a gyorsulásuk közben “keresztezik egymást”, azok váratlanul és hirtelen irányt változtathatnak. Lásd még: pólusváltások és inflexiós pontok. (Mindig minden - legfőképpen utólag - megmagyarázható.)
- A nagy paradigmaváltások előtt a folyamatokban óriási kilengések tapasztalhatóak.
- Nem minden (rész)állapot, jelenség oka magyarázható a közvetlen hatásokkal és okozatokkal (lásd még: lepkék szárnycsapásainak hatásai).
E fenti pontokra bőven találok példákat a versenypiac, a kereskedelem, a marketing, a média, a HR/cégvezetés területein. (Lásd még: az Internet Hungary közönsége.)
Nyár óta nagyot fordult a világ! Július elején teljesen másképp láttunk mindent, mint augusztus közepén.
A program készítése közben a világban tovább zajlanak és nagy erővel hatnak egymásra az események. Kiviláglik és egyértelmű, hogy a világ és benne mi, most egy sor paradigmaváltás előtti időszakban vagyunk. NEM, nem a távoli jövőben, hanem az elkövetkezendő relatíve szűk időszakra gondolok! Micsoda lehetőségek!
Digitális teremtés. A paradicsom másik oldala.
2022-2023: a kényszerű gyorsulás és rugalmasság kora.
Álmodunk a boldogságról, az örök életről és a megistenülésről. Összevetjük a kiterjesztett valóságot a valódi valósággal. Gondolkodjunk el azon, hogy épp akkor teremtünk magunknak a semmiből egy új világot (lásd: utunk a metaverzumba), és tágítjuk a teret, az időt a magunk számára, amikor a régi való világ épp szűkíti a lehetőségeinket... Járvány, háború, energiaválság, infláció, gazdasági válság veszi el a levegőt hol az utazások elől, hol a kapcsolattartás, a közösségi terek elől, és nehezíti meg társadalmaink, piacaink életét. Az elmúlt két év való világa egy beszűkülő, egyre kiszámíthatatlanabb jövőt vetít elénk, miközben épp most nyílik egy táguló, új lehetőségeket kínáló, az ember által megteremtett (Oh, megistenülés!) kiterjesztett valóság, amelyet most kezdünk felfedezni. Azt már látjuk, érezzük, hogy ez egy táguló “virtuális világegyetem”, amely egyre több új lehetőséget kínál majd számunkra. Elég arra gondolnunk, hogy a beszűkülő élő kommunikációt hogyan egészíti ki az online kommunikáció (lásd távmunka, távkonferencia stb.). Nem csak a metaverzum jelenti a valóság kiterjesztését, hanem akár az is, amikor lemodellezzük a meglévő világ folyamatait, és megjósoljuk azok kimenetelét. Pl. az algoritmusok lejátsszák, hogy hova eszkalálódna a válság, egy háború, keresgélhetik, hogy mi lehetne a békéhez vezető út az orosz-ukrán konfliktusban, kutathatják a a pandémia várható kimenetelét, elemezhetik a klímaváltozást, és az energiaválságot. Ha ebben az irányban is kiterjesztjük az eleve kiterjesztett valóságnak nevezett fogalmat, akkor kezdhetünk csak elgondolkozni az általunk teremtett – képzelt, illetve számított – világ előnyein és hátrányain.
Az offline tér már most is megkerülhető. A versenypiac kényszerítő ereje most már azokat sem fogja békén hagyni, akik nem hisznek változásában. Ilyen például a média- és a marketingpiac, vagy a kereskedelem területe.
Az offline tér már most is megkerülhető!
Az online tér már most is megkerülhetetlen.
A film- és zeneipar sem hitt az online brutális, felforgató erejében.
Lassan az autóipar is online térben kezd értékesíteni…
Vannak, akik még most sem hisznek a tényeknek?
Vajon ki mondja meg a “királyok”-nak, miért meztelenek?
Evolúció és revolúció. Mozgalmas 2022-2023-nak nézünk elébe. Tanuljunk meg a gyorsulni, legyünk rugalmasak, alkalmazkodóképesek! Igen, az igazság rendíthetetlen keresése közben felforgatjuk a tradicionális világot! Sok dolgunk lesz a két nap alatt, de előrébb leszünk pár gondolattal, azt ígérhetem.
Örüljünk hát a paradigmaváltásnak! Ezek mind a mi lehetőségeink!
Az idei konferencián tehát nem a messzi jövőről jövendölünk, hanem a 2022-2023-as év kérdéseit igyekszünk megfogalmazni és a lehetőségeinkre keressük a válaszokat, hogy aztán mindenki a saját területén hasznosítani tudja azokat.
2 nap, 5-5 terem, 12 tematika, 2200-2400 fő
Végül, de nagyon nem utolsósorban:
Megint együtt bulizunk!
Miért legyek áldás, ha lehetek átok is?!
Színes, zenés éjszakai buli, hölgyeknek, uraknak, hercegnőknek, kentauroknak, nárciszoknak és félénken utazóknak.
Fellép: Vegas Show Band majd
Video disco by DJs Pozsi & Medgya
Éjfélkor pedig az elmaradhatatlan Tunki Party. Pörkölt, fehér kenyér és savanya.
23 éve ez az őszköszöntő időszak az Internet Hungary szervezői számára és számomra is a legszebb része az évnek.
Érzelgősnek tetszhet, de a rókát idézve a Kis Hercegből: ilyenkor kis csapatunk “díszbe öltözteti” a lelkét.
Bízom benne, hogy ez a két nap valóban minden egyes elemében úgy sikerül, ahogy mi páran, kollégáimmal elterveztük.
Végezetül szeretném megköszönni, hogy az elmúlt években folyamatosan, sőt évről-évre egyre többen tisztelték meg jelenlétükkel a konferenciát, hozzájárulva ahhoz, hogy az Internet Hungary valóban mértékadó szakmai rendezvénnyé válhasson.
És még egy óriási köszönetet szeretnék mondani azoknak a támogatóimnak, akik az elmúlt években folyamatos támaszt nyújtottak és erőt adtak a nehéz emberi percekben, és anyagilag is támogattak, hogy a számláimat mindig határidőre tudjam kiegyenlíteni.
Nagy köszönet tehát: a Vodafone-nek, a Lounge Group-nak, az Atmedia-nak, a Mediaworks-nek, a Mastercardnak, a TV2 csoportnak, a Danubiusnak Hotels Group-nak, a Ringier Hungary-nek.
Hogy egy klasszikust idézzek: Ha ők nincsenek, az álom csak álom marad.
Segítettek egy igazi, szakmai, független eseménysorozatot fenntartani.
Így nyílhat lehetőség, hogy két napig örüljünk egymásnak, szakmázzunk. Mély meghajlással KÖSZÖNÖM!
Megtisztelő figyelmüket megköszönve:
Tisztelettel,
Csermely Ákos
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!