Kalandra fel! Gondolatok az Internet Hungary kapcsán!

Kalandra fel! Gondolatok az Internet Hungary kapcsán!
Mi, emberek igazándiból három dologra vágyunk: I. Örök élet - II. Teremtés - III. Boldogság. Mind a három vágynak megoldása már nem csak elméletben, de gyakorlatban is a kezünkben lehetnek. A transzhumanizmus elmélete sem alaptalan már, és a metaverzum egyes alkotó elemei már ma is használatosak az üzleti életben. A boldogság kulcsa is felfénylik, de ehhez előbb meg kell értenünk pár összefüggést, és fel kell készülnünk, hogy megtaláljuk lehetőségeinket, akár a most következő 1-2 évben. Nem annyira ördögtől való, amit írok. Kérlek szépen olvasd el az Internet Hungary programja kapcsán írt gondolatsoromat.

Elképesztően bonyolult helyzetnek nézünk elébe az elkövetkezendő időszakban.

Így előljáróban csak azt merem tanácsolni:
I.
Ne olvasd túl a hírt, csak annyit olvass, amennyit hozzáad a döntéseidhez! (Nem kell egy hírt 5 féle módon elolvasni.)
II. Ha tehetjük, ne mérgezzük önmagunkat felesleges, nem építő jellegű idegeskedésekkel.
III. Próbáljunk meg előre tekinteni és keresni a lehetőségeket!

Igen, a fentiek sugallatával, az idei, 24-ik Internet Hungaryn pont azt keressük, miképpen tudunk akár váratlan helyzeteket kezelni.
- Hogyan tudjuk a stratégiatervezéssel és a taktikai lépésekkel amennyire csak lehet a legjobbat kihozni az egyes helyzetekből?
- Nem túlélésre kell "játszanunk", hanem fejlődésen agyalnunk.
- Nem egymás ellen kell mennünk, hanem együttműködnünk.
- Az adat önmagában csak a tények, de sose feledkezzünk meg az emberi tényezőkről!

Tudom, közhely, de ettől még igaz.

Gondolatok az Internet Hungary, üzleti konferencia kapcsán.
Célcsoport: Gazdaság, kereskedelem, marketing, média, HR és cégvezetés
2 nap, 5-5 terem, 2200-2400 résztvevő
.
A konferencia, ahol illik kételkedni és egyáltalán nem kell egyetérteni.
 A vita tanít, épít, szelídít és szépít.

Kérlek, szánj időt a konferencia programjának elolvasására!
Nagyképűnek hangozhat, de már abból is lehet információkat szerezni és inspirálódni.
A konferencia programja weben itt, PDF formátumban itt található.
Figyelem! Példakép választás itt

És akkor egy kicsit hosszabbra sikeredett írásom:
Felvezető:

Mindenkinek megvan a maga biliárdasztala. Képzelj el egy nagy biliárdasztalt rajta sok-sok színes biliárdgolyóval! Az asztal a világunkat, a biliárdgolyók az összetett világunk egyes elemeit jelképezik. A golyók címkézettek: nemzet, ország, gazdaság, társadalom, életem, vágy, erotika, harag, bűn, szeretet, vágy, szerencse és katasztrófa, váratlan helyzetek, innováció, járvány, pénz, adók, üzletek, emberek különböző csoportjai, érdekek, háború, fenntarthatóság, energia, infláció, közlekedés, bányászat, atom, szabadidő, gyorsulások (exponencia), fejlődés, inflexiós pontok, kilengések, paradigmák és paradigmaváltások… A végtelenségig sorolhatnám a különböző dimenziókból összetevődő világunk és benne saját életünk egyes elemeit.

Majd egy tervezett, vagy váratlan kezdőlökésnek (trigger) köszönhetően az egyik golyó nagy sebességgel elindul. (Lásd még: A lökés iránya és ereje). Meglök egy másik golyót, nekiütközik a falnak és mandinerből folytatja útját, miközben továbblök egy harmadik, majd negyedik, ötödik golyót. A golyók az asztalon egy ideig - az összeütközések miatt látszólag káoszban - gurulgatnak ide-oda, hatnak egymásra. (Lásd: hatások és ellenhatások)
Aztán megállnak, némelyik előbb, a másik később, új pozíciót vesznek fel. Egy “pillanatnyi” új rend alakul ki az asztalon, vagyis a világban. 
Van olyan golyó, amelyik jobb helyzetbe került, és van, ami eltűnik a “lyukban”.

Ha most ránézünk a biliárdasztalra, egészen más képet látunk, mint egy perccel, vagy pláne, mint egy órával - több tucat lökéssel - korábban. Ez a helyzet látszólag kiszámítható (tudjuk, hogy vannak biliárdguruk, akik fejben lejátsszák az összes ütközést, hatást, ellenhatást), de ha nem tudjuk, hogy honnan és milyen erővel érkezik a dákó, ha a szokásosnál jóval több a golyó az asztalon, és azt kell kiszámítani, hogy több egymás utáni lökést követően mit fogunk látni, akkor ezek a számítások csak részben tudják előrejelezni, megjósolni a következő helyzetet. 

- A paradigmaváltások előtti időszakban komplexitások, látszólagos káosz tapasztalható, egyre nagyobb kilengésekre, majd átbillenésekre lehet számítani. 
 - A világot, benne hazánkat, piacunkat és szakmánkat mostanság több, nagyobb méretű, komoly, néha kiszámíthatatlan hatás érte és éri, amelyek együttes kimenetele nehezen meghatározható, és ez bonyolultabbá teszi az üzleti tervezést.

A 2008-as válság óta nagyon sok változás történt a világban. Az események nyilvánvalóan előbb kezdődtek, de 2019 óta sorozatban jönnek. Mintha felgyorsultak volna a változások, nagyobbak lettek a kilengések. A jelek arra mutatnak, hogy a világ hamarosan elérkezik egy sor paradigmaváltáshoz, melyek együttes hatása földrengésszerű változássorozatot idéz elő. Vajon hol okoznak az együttállások paradigmaváltásokat?

Idei konferenciánk programjában a teremtés és az evolúciós fejlődés tényein, természeti törvényein és szabályain, kiszámítható és kiszámíthatatlan eseményein keresztül igyekszünk bemutatni, majd ezek segítségével prognosztizálni, mi történhet a 2022-2023-as években. Mire kell mindenképpen számítani, mire és hogyan lehet felkészülni? 
Hol lesznek földrengésszerű változások, hol kapnak kegyelmi időszakot, és mi betonozódhat be, tovább élve eddig megszokott világát?

Az Internet Hungary célja, hogy minél több muníciót egybegyűjtsön ahhoz, hogy egyrészt akár a váratlan helyzetváltozásokhoz is tudjunk alkalmazkodni, másrészt a változások minél kevésbé legyenek váratlanok, minél több legyen a kiszámítható elem a jövőképünkben.

A változások felgyorsultak, egyre sűrűbben szembesülünk új helyzettel, új döntési kényszerrel. Szinte minden reggel arra ébredünk, hogy ma megint más az “új normális. Permanens újratervezésre van szükség.

Valamit azonban semmiképpen se felejtsünk: a változás mi magunk vagyunk! A változás Te magad légy!

Az Internet Hungary konferencia programját két szálon vezetjük majd.

I. A világ és benne a mi piacainkon beállt és a jövőben beálló változások vizsgálata, valamint felkészülés a kezelésükre.
Fő kérdés: Hogyan tervezzünk, kereskedjünk, kommunikáljunk és vezessünk céget 2022-2023-ban? 
Triggerek: sokkok, Covid okozta változások, digitális “atomrobbanás”, válságok. Majd ezek után rögtön jött a háború, az energia-, gazdasági- és bizalmi válságok, a globális értékláncok, ellátási utak újraszerveződése, infláció, defláció, recesszió, hitelezés és adósság, depresszió, 3rd party cookie-k eltörlése és az azt követő datamarketing világ, a Digital Services Act (DSA – A digitális szolgáltatások európai egységes piacáról szóló jogszabálycsomag), adatfrászok és az adatok szabályozása, munkaerő- és szakértelemhiány, adóváltozások, fogyasztói hangulatváltások, home office és remote working elterjedése, fordulópontok a kereskedelemben, alapjaiban átalakuló marketing és média és a hamarosan érkező mesterségesintelligencia-szabályozás. 
Hogyan lehet resetet nyomni?

II. Digitális teremtés. (Egy új világ első szelei)
A metaverzum. Nem csak lesz, hanem – bár kezdetleges formájában – már most is benne élünk. A hozzá vezető úton már ma is rendelkezésre állnak a technológiai eszközök és a jól prosperáló üzleti modellek.
Miként tudunk alkalmazkodni mindehhez, illetve saját üzleti érdekeink és életünk szolgálatába állítani ezeket a már működő digitális építőkockákat? (web1, web2, web3, web4, adatok, adatkezelések, algoritmusok, machine learning, blockchain, NFT stb.)

+ Mi van velünk és a piacunkkal? Milyen triggerek befolyásolják a piacainkat, érzelmeinket, döntéseinket?

Mi, emberek igazándiból három dologra vágyunk:

- Örök élet (transzhumanizmus)

- Teremtés (metaverzum)

- Boldogság… Erről írtam az elején: előre nézzünk és ne mérgezzük magunkat.

 

Metaverzum. Az ember örök törekvése a teremtésre, világunknak egy másik síkon történő újrateremtésére, aminek végső célja, hogy ezzel is a valós világ kérdéseire találjuk meg a válaszokat, a problémákat ezen az áttételen keresztül oldjuk meg

 

A konferencia 2 napján remélem, elég muníciót és inspirációt adunk ahhoz, hogy a 2022-2023-as évek a lehetőségek időszaka legyen.

Kalandra fel!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Csermely Ákos

Producer, konferenciaszervező, álmodozó.Életpálya évszámokban, utána meg a sztori1981–1996 Magyar Televízió (Külpolitikai Főszerkesztőség, TV2, Kisebbségi és Határontúli Szerkesztőség) 1990–1996 …