Istenes Bence: ″Egy reklám akkor működik jól, ha érzelmeket vált ki″

Istenes Bence: ″Egy reklám akkor működik jól, ha érzelmeket vált ki″
Hatalmas megosztottságot váltottak ki az emberekből a Rossmann házhozszállítási szolgáltatását népszerűsítő reklámok sztereotíp főszereplői, a zöldhasúakat egy kissé maffiás beütéssel, nyakában fuxszal, az ujjain pedig pecsétgyűrűkkel számolgató Richyke, a kényszeres Mr. Monkra hajazó könyvelő, valamint a jövő hetet is az arcára kenő ″beauty″ influenszer. A karaktereket kiötlő Istenes Bence szerint azonban egy jó reklámnak pont ez a titka: a megosztottság, hogy az emberek beszéljenek róla. Szabó Bélával,és Istenes Bencével Szentgyörgyi Géza beszélgetett az Internet Hungary-n.

Nagyon lényeges, hogy hogyan mondjuk el az üzenetünket" - kezdte az IstenEst című, YouTube-on ma már 297 ezer feliratkozóval rendelkező podcast-sorozat házigazdája, egyben az RTL Klub népszerű műsorvezetője. "Egy reklám akkor jó, ha érzelmeket vált ki a nézőből. Ez lehet pozitív vagy negatív, vidám vagy megható, a lényeg, hogy megosszák, beszéljenek róla, esetleg azonosulni is tudjanak a karakterekkel. Egy jó sorozat is pont így vonz milliókat a képernyők elé. A mondanivaló mögött elengedhetetlen a történet, nem elég, ha csak arról szól, hogy ezt és ezt vásárold meg. Ott van például a Telekom múlt karácsonyi reklámja. A mai napig beszélnek róla..." - mutatott rá a saját kreatív ügynökséggel is rendelkező Istenes Bence, aki cége révén irányította a drogéria reklámkampányát. "Néha ilyen, néha olyan üzeneteket kell kommunikálni, ám fontos, hogy ezek az üzenetek egyszerűek, könnyen érthetők legyenek, a karakterek pedig maradandóak. Én stílusában, hangulatában a humoros tartalmakat kedvelem. Itthon sokan ódzkodnak ettől, mert nem minden néző értékeli, a cégek pedig nem akarnak megosztóak lenni. Egy jó reklám titka viszont pont a megosztottságban rejlik, egészen addig, amíg a márkának van egy stabil kiállása és véleménye. Az emberek beszélni fognak róla, és ez a legfontosabb" - hívta fel a figyelmet a műsorvezető.

Bár manapság a politikai korrektségre való törekvés túlzott óvatosságot szül, érdemes belátni, hogy egy reklám sosem fog kivétel nélkül mindenkinek megfelelni. Éppen ezért nem árt néha bevállalósnak lenni, hogy valami maradandót alkossunk. Személyre szabott hirdetésekben például rengeteget segíthetnek a specifikus közönséget elérő influenszerek, ám Istenes Bence szerint a cégek félve adnak teljesen szabad kezet a különböző karaktereknek. Helyette támadhatatlannak ítélt sablonokat kérnek tőlük, így azonban elvész az influenszer-marketing lényege: a karakter köré épített hirdetés.

"Néha a normál marketing stratégiánktól mi is elfordulunk a véleményvezérek felé, ám nem feltétlen vagyunk elégedettek a munkájukkal. Sokan azt kérdezik, hogy külföldi márkákhoz hasonlóan miért nem építünk reklámkampányokat celebritások köré, ám nem arról van szó, hogy mi nem akarnánk őket, ők nem vállalják" - mondta el véleményét az idei Internet Hungary Médiahack című kerekasztal-beszélgetésén Szabó Béla, a Magyar Telekom márka és kommunikációs igazgatója. Erre reagálva Istenes Bence elmondta: a magyar közönség oldaláról nem feltétlenül van igény olyan reklámokra, amelyekben sztárok szerepelnek.

"Az sem jó, ha túlságosan egy sztár személye köré épül egy sztori. Hatásosabb, ha egy olyan karakter áll a középpontban, akivel azonosulni tudnak az emberek. Itt jönnek ismét képbe az influenszerek. Én például szeretek interaktív módon együttműködni cégekkel, így rögtön vannak visszajelzések, amelyek alapján továbbmehetünk és együtt dolgozhatjuk ki az alapötletet és az arra épülő kampányt. Ideális esetben az ügynökségnek és az influenszernek is vannak ötletei, és közös nevezőt találva, az adott véleményvezér karaktere köré építve együtt hoznak létre valamit, nem félve a megosztottságtól" - zárta gondolatát Istenes Bence.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!