
2016. szeptember 19. 11:01Internet Hungary
Idén szeptember 27-28-án kerül sor az Internet Hungary-re, a legnagyobb hazai digitális konferenciára. Csermely Ákos főszervezővel beszélgettünk. (A cikk eredetileg az IAB Hungary Blogon jelent meg.)
Az Internet Hungary idei mottója nevezhető akár provokatívnak vagy kijózanítónak is, ugyanis így hangzik: Helyette(d) is van más?!
A mottóválasztásról Csermely Ákos azt mondja, hogy “az alacsony piacra lépési költségek és a technológia relatíve könnyű kezelhetősége okán jobban demokratizálódhat a gazdaság. Mindenki be tud lépni mindenki üzletébe – és ezt meg is teszik. Ezért gondoltam, hogy idén beszéljünk arról, hogy ki és mi mindenki helyettesíthető”.
Van azonban ennek egy másik olvasata is. “Bár ez keveseknek jut eszébe, de az, hogy helyetted is van más, egyben azt is jelenti, hogy te is lehetsz más helyett. Szerintem ennek a folyamatnak nem a negatívumait kell nézni, hanem a lehetőségeit” – teszi hozzá.
Van azonban ennek egy másik olvasata is. “Bár ez keveseknek jut eszébe, de az, hogy helyetted is van más, egyben azt is jelenti, hogy te is lehetsz más helyett. Szerintem ennek a folyamatnak nem a negatívumait kell nézni, hanem a lehetőségeit” – teszi hozzá.
Tó vs. folyó
A fenti alaptézist bontja ki az első nap plenáris délelőttjén Bognár Botond (Singularity University) nemzetközi, Pogátsa Zoltán pedig magyar szemüveggel. És erről, azaz a digitális gazdaság kibontakozásáról szól a két nap egésze is. “Az olyan kifejezéseket, mint a big data, az algoritmus, az automatizáció vagy a robotok, annyit használjuk, hogy szinte kiüresednek, mire valóban értelmet nyerhetnénk a hétköznapok szintjén is. Ugyanakkor ezek a dolgok nem egyszer majd lesznek, hanem már itt vannak; többségük már ma használatos. A gyorsabbak már használják is őket a piaci tevékenységük során. Szeretnénk ezt is megmutatni.”
A kérdés leginkább tehát az, hogy ki ismeri fel, hogy a lehetőségek már nem évekre, hanem hónapokra vagy még közelebb, már ma is itt vannak. Ez összefügg azzal is, hogy ki képes a maga javára fordítani a mottóban emlegetett helyettesíthetőséget. “Sokan megelégednek a rendelkezésükre álló tudással. Pedig senki nincs biztonságban. A tudás egy folyó, és nem tó“, érzékelteti Ákos, hogy mi a tanulási hajlandóság és képesség tétje.
Csoportépítők
Itt be kell vallanunk, hogy gyakorlott konferenciajáróként minket mindig azok az előadók érdekelnek a legjobban, akik kívülről inspirálnak, kívül esnek azon a piaci környezeten, amelyben a hétköznapjainkat töltjük. E szempontból is izgalmas Pál Ferenc atya, vagy épp Köves Slomó szerepeltetése. Mind a ketten előadást tartanak az idei Internet Hungary konferencián.
“Gyakran hangzik el, hogy a digitalizáció tönkreteheti emberi kapcsolatainkat, minket, és elidegenedünk. Megkérdeztük tehát arról Köves Slomót és Pál Ferenc atyát, hogy szerintük ez igaz-e; mert én nem hiszem, hogy így lenne. Szerintem a közösségi média még jobban összehoz minket: a közeli barátaimmal továbbra is személyesen találkozom, az ismerőseimmel pedig napi szintű kapcsolatot tudok tartani. A vallások, az egyházak ősidők óta csoportokat építenek, ezért érdekes az ő véleményük“, mondja erről Ákos.
30 külföldi előadó
Az Internet Hungary-n hagyományosan sok külföldi előadót lehet meghallgatni, és ez idén sem lesz másképp. Arra kértük Ákost, hogy ajánljon közülük néhányat a programból. Íme, a szervezői shortlist:
• Ekaterina Walter, a Reklám – összhangzattan! szekcióban tart előadást a hirdetési piacon zajló digitális transzformációról (a Citrom teremben),
• Robert Heath, a Neuromarketing szekcióban a kreativitás reklámokban megbúvó rejtett erejéről fejti ki a gondolatait (a Narancs teremben),
• Larry Kim szintén a reklámos szekcióban beszél 2016 top10 online hirdetési trendjéről (Citrom terem),
• Alan Wolk a televíziós piac fejlődéséről vázol fel képet (Citrom terem),
• Christian Flodén a sharing economy hirdetési megoldásait mutatja be (Citrom terem),
• Brendan Spain, a Financial vezérigazgató-helyettese pedig azt a kérdést igyekszik megválaszolni, hogy hogyan növelhetőek a bevételeink a figyelemre alapozva. Az ő idecsábítása egyébként különösen nehéz dió volt.
Tessék beülni!:)
Az Internet Hungary idén is kb. 2000 szakmabelit vár, ami nemcsak sok programot, hanem a szokott módon intenzív folyosói networkinget és esti koncertet (Wellhello) is jelent. A szervezők mégis elsősorban az előadások meghallgatására biztatnak.
„Ezek az emberek nagyon készülnek az előadásaikra, és máshol nem lehet őket meghallgatni. Tudom, hogy a konferenciák arról is szólnak, hogy találkozzunk, de én mégis arra biztatom a közönséget, hogy üljenek be az előadásokra, hallgassák meg azokat!” - üzeni Csermely Ákos, aki ezt ösztönözendő ezúttal jelentősen visszafogta a fórumbeszélgetések számát, az előadások javára.
Az Internet Hungary programjáról, előadóiról és a praktikus részletekről ezen a linken tájékozódhat.
(A cikk eredetileg az IAB Hungary Blogon jelent meg, szerzője Török Diána.)
(A cikk eredetileg az IAB Hungary Blogon jelent meg, szerzője Török Diána.)
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!
Internet Hungary