
A kutatás többek között a fogyasztói attitűdök kérdésével is foglalkozik - mondta el megnyitó beszédében Karas Mónika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és a médiatanács elnöke. Hozzátette, hogy az internet közösségi funkciói végeláthatatlan élményeket borítanak a felhasználókra, emiatt a felhasználói élmények iránti igények egyre magasabb szintűek, ami miatt a újra kellett gondolni az infokommunikációs és médiapiac működését. “Az információ dömping miatt azonban sok még a tennivaló a fogyasztói tudatosság eléréséhez” - fűzte hozzá.
Versenyben a digitalizációval
Karas Mónika elmondta, hogy az NMHH látja el Magyarországon a hírközlés szabályozási és felügyeleti, illetve a média felügyeleti feladatait, melyek között szerepel továbbá a piaci verseny kibontakozásának felügyelete, az infokommunikációs szektor zavartalan piaci környezetének fenntartása, Magyarország biztonságos digitális jövőjének kialakítása. Miután az infokommunikációs szektor minősége hatással van a gazdaság digitális vérkeringésére, ezért az információ továbbítására alkalmas, és a tartalomfejlesztéshez és kezeléshez szükséges eszközök már nem különülnek el. Az NMHH modern, professzionális hatóságként elősegíti, hogy Magyarországon mindenki sokszínű és korszerű média- és infokommunikációs szolgáltatásokhoz férhessen hozzá. A hatóság folyamatosan monitorozza a távközlési szolgáltatók általános szolgáltatói szerződéseit, illetve a mobilszolgáltatók csomagjainak árait, ezzel segítve a fogyasztók orientációját és a szolgáltató váltást. Legújabb kampányai között pedig a 3G hálózatok kivezetése szerepel.
Felzárkóztatás és forródrót
A hatóság fontos feladata az is, hogy segítse a digitális hátrányból indulókat, ezért például gyermekvédelmi tevékenységét egy speciális helyzetben lévő célcsoportra terjesztette ki. Cél a biztonságos és tudatos internet használatának edukációja. A program során a gyerekeket felvértezik az ellen, hogy bedőljenek média manipulációs technikáknak, illetve hogyan legyenek kritikusak a médiából szerzett információkkal.
A hatóság szintén társadalmi felelősségvállalásának keretében működteti az Internet Hotline szolgáltatását a www.internethotline.hu oldalon, ahova a káros internetes tartalmakat lehet bejelenteni, és az NMHH munkatársai közreműködnek a jogszerűtlen tartalmak elérhetetlenségének megoldásában, továbbá a megfelelő állami szervnél a jogorvoslat elérésében - magyarázza Karas Mónika. S bár a magyar internetezők mintegy fele találkozik álhírekkel, a bejelentéssel mindössze csupán negyedük él - teszi hozzá.
Mindezek mellett az NMHH folyamatosan keresi azokat a lehetőségeket és megoldásokat, amelyek a lehető legpozitívabb hatást eredményezik a társadalomra, illetve a természeti környezetre. A fenntartható fejlődés alapvetéseinek értelmében tett intézkedések felölelik a hatósági munka területeit, de mindezek csupán néhány feladat a hatóság feladatiból - mondta el az NMHH elnöke.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!