A hirdetésieszköz-arzenál kezelésének művészete, avagy a szakmánk túl bonyolulttá vált

A hirdetésieszköz-arzenál kezelésének művészete, avagy a szakmánk túl bonyolulttá vált
A digitális hirdetési eszközök dominanciája a marketing és értékesítési láncolatban. Mely eszköz kit és hogyan ér el?

Mi okozza, hogy a marketing tevékenységek idővel egyre összetettebbé és bonyolultabbá váltak? Hogy lehet, hogy egy induló vállalkozás alapítója még remekül elmenedzseli cége kommunikációját, de néhány hónap elteltével már küzdelmesen tud csak lépést tartani a sűrűsödő feladatokkal? Ráadásul a marketing tevékenység minden évben egyre drágábbá válik. Folyamatosan új technológiák, platformok és trendek jelennek meg, a mai nappal már 1,805,260,010 webhely található az interneten. Ez azt jelenti, hogy minden negyedik emberre jut egy weboldal. Vajon lassan telítődik az internet?

A SmarterInsights.com szerint több mint 120 különböző marketing csatorna létezik. Tehát a nagyszerű ügyfélélmény eléréséhez nemcsak a megfelelő stratégiát és tervet, hanem a megfelelő eszközöket és technológiákat is okosan kell megválogatni. Ráadásul a jövedelmező és népszerű online marketing csatornák (pl. Google & Facebook) gyorsan telnek, és rengeteg versenytársunk ott van/ lesz mellettünk. Emiatt minden csatornát érdemes kihasználni. A tartalommarketingtől és a fizetett hirdetésektől a közösségi média marketingéig és a SEO-tól az e-mail marketingig... Látszólag ez az egyetlen lehetőség, hogy hosszú távon sikeresek legyünk. Egy csatorna többé nem fogja sikerre vinni a vállalkozást.

Pedig alapvetően a marketing célja, hogy a vállalkozás növekedjen. Persze, ahogy növekszik egy vállalkozás, egyre több terméke lesz, és ehhez egyre több tartalomra lesz szüksége. Ráadásul, amint az eredeti célcsoporton kívül egyre több ügyfelet ér el, előfordulhat, hogy számukra már teljesen más csatornákon és üzenetekkel kell kommunikálni. Minden új célközönség számára pontosan megcélzott hirdetéseket, posztokat és blogbejegyzéseket érdemes létrehozni, ami viszont már nemcsak egy ember, hanem egy egész csapat teljes munkája is lehet. Tehát egy csatorna és az egyszerű megoldások már nem fogják növelni a vállalkozást. De új eszközök használata és a folyamatos tesztelés/ kombinálás még segíthetnek.

Azonban a mennyiségi csatorna használat és poszt készítés mellett érdemes a minőséget is szem előtt tartani. Az AI térnyerése és az újabb marketing eszközök új megközelítést kínálnak az intelligens marketingszakemberek számára: egyesítik az omnichannel marketinget a dinamikus személyre szabással, és a prediktív elemzéssel, hogy közelebb kerülhessünk a fogyasztók megértéséhez is. A megfelelő üzenet eljuttatása a megfelelő embernek a megfelelő időben lehetővé teszi a marketingszakemberek számára, hogy minőségi márkaélményt teremtsenek, növeljék az ügyfél-élettartam értékét, és hatékonyabban szerezzenek új vásárlókat. Mindezt a megfelelő rendszereket használatával.

Ezen megközelítésből és eszközökből próbálok szemelvényt nyújtani az Internet Hungary konferenicán,október 1-én kedden a 11:00-kor a „Hirdetések” Lila termében.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Szabó Edit

Digitális marketing szakember és tréner. 10+ évet dolgozott ügynökségi oldaltól kezdve bankszektoron át (Citibank, OTP Bank) a technológia (Microsoft) és az ügyfélélmény kutatás (Bare International) …