Kovács Balázs

Kovács Balázs

Kovács Balázs

Ipsos

Bemutatkozás

Pécsen szereztem diplomát, marketing szakon. 2006-ban kezdtem meg kutatói, két évvel később médiás pályámat. 2009-től a Viasat kutatási osztályát vezettem, ezt követően médiaügynökségi tapasztalatokat gyűjtöttem, az Omnicom Media Group kutatási vezetőjeként, majd párhuzamosan média- és kutató cégeknek dolgoztam külső szakértőként. Az Ipsoshoz 2015-ben csatlakoztam média csoportvezetőként, ahol jelenleg médiakutatási igazgatói pozíciót töltöm be.

A 15-29 éves generáció tévénézési ideje töredéke az idősebb korosztályokénak, a videós tartalom iránti igényük ugyanakkor legalább akkora. A Gen Y/Z számára a tévékészüléknél számos fontosabb, képi anyag lejátszására alkalmas eszköz létezik, és nem félnek használni. Vajon hosszú távon is megkerülhető lesz számukra televízió képernyője? Az évek múlásával belenő a fiatalság a lineáris televízió-fogyasztásba, vagy maradandó lesz a generációs rés, és a piacnak kell alkalmazkodnia? A VOD lesz az életképes megoldás, vagy a torrentezést semmi sem veszélyeztetheti? A különböző médiafelületekhez köthető eltérő reklámpercepciónak van mindebben szerepe? A tévés piac vezető műsorszolgáltatói által közösen megfogalmazott igény alapján az Ipsos 2017 őszén letette egy generációs trackingkutatás alapjait, amely mérés már önmagában is rengeteg választ vetít elő.