Weiler Ádám

Weiler Ádám

Weiler Ádám

Bemutatkozás

Álhírdömping, alternatív tények, az online óriáscégek információs önrendelkezést sértő gyakorlata vagy épp az újságírók állását elrabló robotok – aki csak a szalagcímek alapján tájékozódik a médiaipar jelenével, jövőjével és perspektíváival kapcsolatban, könnyen gondolhatja úgy, hogy médiaapokalipszis közeleg. A kizárólag a negatív jelenségekre és veszélyekre szorítkozó alapállás erősen megnehezíti, hogy a média egészéről alkossunk reális és valóságos képet… És mindennek nem elsősorban a technológiai újítások (a Nagy Adat, az erre szakosodó mesterséges intelligencia-megoldások vagy a robot-hírolvasók és robotújságírók) jelentik a lényegét, hanem a hírek és a médiatartalmak perszonalizációja, a megértésgyorsaság-és mélység növelése (többek között infografikai megoldásokkal), az információs értékhozzáadás új nagyságrendjei.Az okosabb, naprakészebb, felkészültebb, minden korábbinál több csatornán információt nyerő és azokat minden korábbinál több alakváltozatban kiszerelő és rendelkezésre bocsátó óriásüzemet méltán hívhatjuk intelligens médiának. Ideje, hogy egyre többet beszéljünk is róla.