Somló Iván

Somló Iván

Somló Iván

Click2Digital

Bemutatkozás

Öt év reklámügynökségi tapasztalattal a háta mögött váltott marketing oldalra. Első projektjeként vett részt az Animax tévécsatorna díjnyertes bevezető kampányában. Később a teljes csatorna portfólió üzleti kommunikációjáért felelt. Ezután lett a Sony Pictures Television kelet-közép-európai reklámértékesítési vezetője. Jelenleg a Click2Digital performance ügynökség társalapítója és ügyvezetője.

Somló Iván kapcsolódó cikkei

Mitől forr fel az ember agyvize, ha online marketinggel foglalkozik?

Mitől forr fel az ember agyvize, ha online marketinggel foglalkozik?

Minden területnek megvannak a közhelyszerűen ismétlődő és idegesítő szövegei, amivel a szakembereket egy idő után a sikítófrászba lehet kergetni. Természetesen az online marketing sem kivétel ez alól. Csokorba szedtünk pár kedélyborzoló mondást.
Apokalipszis? Most?

Apokalipszis? Most?

Az egyre dominánsabb online hirdetési iparág egén a dot-com lufi 2001-es kidurranása óta összesen nem gyűlt össze ennyi fenyegető viharfelhő. Egyre többen vizionálják - joggal - a jelenleg uralkodó és az iparág elsődleges pénzügyi motorját jelentő hirdetési modell apokalipszisát.
Egekben a reklámblokkolás! És ami mögötte van…

Egekben a reklámblokkolás! És ami mögötte van…

Európában egy év alatt 35%-kal nőtt a reklámblokkolók száma, 2015 félévkor már 77millió internetező használt valamilyen ad blockert a kontinensen. 2015-re 22 milliárd dollárra saccolják a hirdetéstiltás miatti globális online hirdetési bevételkiesést. Jön az iOS9, ami a mobilfelületeken is berobbanthatja a blokkolást. Mi történik itt? Ki a hibás?
A BuzzFeed megfogta az Isten lábát, de Martin Sorrellét bizonyosan, és az kb. ugyanaz

A BuzzFeed megfogta az Isten lábát

A BuzzFeed-ről mindenkinek megvan a véleménye, aki valamennyire járatos az online médiában
Robbanás előtt az Ad Tech üzletág

Robbanás előtt az Ad Tech üzletág

Az online reklámszakma a hirdetéskiszolgáló rendszereket sokáig szükséges rosszként kezelte, a költséget pedig a hirdetések árának töredékére próbálták leszorítani. A display reneszánsza, a rich media és az interaktív formátumok megjelenése és persze a programmatic értékesítési rendszerek fefutása teljesen megváltoztatja a digitális hirdetési technológia megítélését. 2020-ra az Ad Tech üzletág mérete elérheti a 100 milliárd dollárt.
Ismered a Shazamot? Nem, de ha elfütyülöd, eljátszom.

Ismered a Shazamot? Nem, de ha elfütyülöd, eljátszom.

A Shazam egy évtizedig tartó álmos zenefelismerősdi után az elmúlt két évben óriásit robbantott. Duplázták a felhasználóik számát, fókuszba helyezték a reklámbevételeket, célba vették a televíziós piacot, és azt akarják, hogy az övék legyen a mindent felismerő applikáció.
Kinek van szüksége Twitter-hirdetésekre Magyarországon?

Kinek van szüksége Twitter-hirdetésekre Magyarországon?

Emberileg és szakmailag mindig felemás érzéseim támadnak, amikor egy újabb szolgáltató jelenti be, hogy reklámok lesznek elérhetők a felületein. Izgulok, hogy mik az új hirdetési csatorna okosságai, és rettegek, hogy hányan hányféle abúzust fognak elkövetni az új reklámokkal.
Norbi ezer dolláros posztja az új herevasalás

Norbi ezer dolláros posztja az új herevasalás

Az megvolt, hogy Schobert “Ezerdollár” Norbi álhülye posztjával úgy felizgatta a magyar szósöl ökoszisztémát, mint gyöngytyúk a takonyra? Mi ez, ha nem a legszebb gerilla a herevasalás óta? „Erre a posztra most költök Nálad ezer dollárt, hogy legalább azok elolvashassák, akik figyelméért már megdolgoztam és fizettem Neked. Tisztelettel: Schobert Norbert”
Vigyázz, hanyag kampánymenedzser(?) dolgozik!

Vigyázz, hanyag kampánymenedzser(?) dolgozik!

Retargeting a ló túlsó oldalán
A Programmatic Buying osztrák szemmel

A Programmatic Buying osztrák szemmel

“Akármilyen hatékonynak is tűnik a Programmatic Buying a médiavásárlók szemszögéből, rossz kreatívokon nem képes javítani.”, írja George Nimeh, az osztrák Kurier médiavállalat digitális vezetője a werbeplanung.at reklámszakmai kiadványban.
Mitől forr fel az ember agyvize, ha online marketinggel foglalkozik?

Mitől forr fel az ember agyvize, ha online marketinggel foglalkozik?

Minden területnek megvannak a közhelyszerűen ismétlődő és idegesítő szövegei, amivel a szakembereket egy idő után a sikítófrászba lehet kergetni. Természetesen az online marketing sem kivétel ez alól. Csokorba szedtünk pár kedélyborzoló mondást.
Cross-device tracking – Örüljünk vagy aggódjunk?

Cross-device tracking – Örüljünk vagy aggódjunk?

A hirdetők, de a tartalomszolgáltatók számára is makacs kihívás annak megállapítása, hogy ki kivel azonos az öt-hat online eszközt (okostelefonokat, számítógépeket, tableteket, hordható eszközöket, stb.) használó internetezők közül.

Meghalt a Király? Éljen a Király?

A Flasht leveszik a lélegeztetőgépről, a HTML5 bizonyíthat.
Tízmilliárd dolláros veszteség az online reklámiparban - a hirdetési csalások

Tízmilliárd dolláros veszteség az online reklámiparban - a hirdetési csalások

A digitális erőnek is megvan a maga sötét oldala. Ahogy az online reklámipar az automatizálás felé halad, három malomkő, a hirdetésblokkolás, a láthatóság és a hirdetési csalások között őrlődik. Amikor már 200 millió internetező használ reklámblokkolót, és bannerek milliárdjai nem kerülnek ténylegesen képernyőre, már tényleg csak az hiányzott, hogy a hirdetési csalások állatfajtái evolúciós ugráson menjenek keresztül.
Lufthansa! Válságkommunikációból egyes, üljön le!

Lufthansa! Válságkommunikációból egyes, üljön le!

Én sok mindent el tudok fogadni légikatasztrófa témában. De nagyon nem értem azt, hogy egyik nap a gigavállalati nagyfőnök ömlengve bizonygatja, hogy néhai pilótájuk volt a létező segédsofőrök legjobbika, a cég képzési és kiválasztási rendszere pedig a csúcsszuperség csimborasszója, a másnap meg szerencsétlen Ikaroszunk lakásán találnak egy összetépett pszichiátriai szakvéleményt.
Tekintetes Hirdetés uram! Viewability, azaz a hirdetések láthatósága

Tekintetes Hirdetés uram! Viewability, azaz a hirdetések láthatósága

Februárban az IAB Europe kiadott egy combosabb szakmai anyagot a digitális display-hirdetések láthatóságával kapcsolatban, ami mostanában nemzetközi szakmai berkekben forró topiknak számít. A tanulmány elolvasását mindenkinek javaslom, továbbá szeretném szakmai és üzleti kontextusba helyezni a láthatóság témáját.
Új kor hajnalán - 2015 a fordulópont?

Új kor hajnalán - 2015 a fordulópont?

Az utóbbi pár évben a marketingesek megítélése jelentősen megváltozott, komoly elszámoltatási és önigazolási nyomás alá kerültek.
AppNexus szerint a világ:  Fürge, mint a social media, elszámoltatható, mint a search marketing. Mi az?

AppNexus szerint a világ: Fürge, mint a social media, elszámoltatható, mint a search marketing. Mi az?

“Az Egyesült Királyságban a médiavásárlók 88%-a használ programmatic megoldásokat, miközben a marketingesek harmada nem tudja, hogy mi is a programmatic.” Graham Wylie, EMEA marketing igazgató, AppNexus Europe
Mit szívnak ezek ott Svájcban?

Mit szívnak ezek ott Svájcban?

Azt eddig is lehetett sejteni, hogy a svájci fűnek nincs párja, meg hogy nemcsak a marhát hizlalják rajta, különben miért lenne pont lila az a tehén. De úgy tűnik, a kies Alpokban valami dizájner cuccra váltottak az utóbbi időben.