
2016. január 08. 09:00Szabó ÁkosSzánj az olvasásra 4 percet!
Az egyre dominánsabb online hirdetési iparág egén a dot-com lufi 2001-es kidurranása óta összesen nem gyűlt össze ennyi fenyegető viharfelhő. Egyre többen vizionálják - joggal - a jelenleg uralkodó és az iparág elsődleges pénzügyi motorját jelentő hirdetési modell apokalipszisát.
Média

2015. szeptember 10. 05:41Szabó ÁkosSzánj az olvasásra 6 percet!
Európában egy év alatt 35%-kal nőtt a reklámblokkolók száma, 2015 félévkor már 77millió internetező használt valamilyen ad blockert a kontinensen. 2015-re 22 milliárd dollárra saccolják a hirdetéstiltás miatti globális online hirdetési bevételkiesést. Jön az iOS9, ami a mobilfelületeken is berobbanthatja a blokkolást. Mi történik itt? Ki a hibás?
Internet Hungary

2015. augusztus 29. 19:41Szabó ÁkosSzánj az olvasásra 3 percet!
A BuzzFeed-ről mindenkinek megvan a véleménye, aki valamennyire járatos az online médiában
Internet Hungary

2015. április 30. 06:38Szabó ÁkosSzánj az olvasásra 4 percet!
Az online reklámszakma a hirdetéskiszolgáló rendszereket sokáig szükséges rosszként kezelte, a költséget pedig a hirdetések árának töredékére próbálták leszorítani. A display reneszánsza, a rich media és az interaktív formátumok megjelenése és persze a programmatic értékesítési rendszerek fefutása teljesen megváltoztatja a digitális hirdetési technológia megítélését. 2020-ra az Ad Tech üzletág mérete elérheti a 100 milliárd dollárt.
E-volution

2015. április 23. 08:57Szabó ÁkosSzánj az olvasásra 5 percet!
Minden területnek megvannak a közhelyszerűen ismétlődő és idegesítő szövegei, amivel a szakembereket egy idő után a sikítófrászba lehet kergetni. Természetesen az online marketing sem kivétel ez alól. Csokorba szedtünk pár kedélyborzoló mondást.
Interjúk

2015. március 26. 05:59Szabó ÁkosSzánj az olvasásra 9 percet!
A Shazam egy évtizedig tartó álmos zenefelismerősdi után az elmúlt két évben óriásit robbantott. Duplázták a felhasználóik számát, fókuszba helyezték a reklámbevételeket, célba vették a televíziós piacot, és azt akarják, hogy az övék legyen a mindent felismerő applikáció.
E-volution

2015. március 12. 06:05Szabó ÁkosSzánj az olvasásra 7 percet!
Emberileg és szakmailag mindig felemás érzéseim támadnak, amikor egy újabb szolgáltató jelenti be, hogy reklámok lesznek elérhetők a felületein. Izgulok, hogy mik az új hirdetési csatorna okosságai, és rettegek, hogy hányan hányféle abúzust fognak elkövetni az új reklámokkal.
Kultúra

2015. február 17. 10:43Szabó ÁkosSzánj az olvasásra 2 percet!
Az megvolt, hogy Schobert “Ezerdollár” Norbi álhülye posztjával úgy felizgatta a magyar szósöl ökoszisztémát, mint gyöngytyúk a takonyra? Mi ez, ha nem a legszebb gerilla a herevasalás óta? „Erre a posztra most költök Nálad ezer dollárt, hogy legalább azok elolvashassák, akik figyelméért már megdolgoztam és fizettem Neked. Tisztelettel: Schobert Norbert”
Evolution

2015. január 06. 07:19Szabó ÁkosSzánj az olvasásra 5 percet!
Retargeting a ló túlsó oldalán
Marketing

2014. december 09. 10:08Szabó ÁkosSzánj az olvasásra 3 percet!
“Akármilyen hatékonynak is tűnik a Programmatic Buying a médiavásárlók szemszögéből, rossz kreatívokon nem képes javítani.”, írja George Nimeh, az osztrák Kurier médiavállalat digitális vezetője a werbeplanung.at reklámszakmai kiadványban.
Marketing

2015. november 17. 10:07Szabó ÁkosSzánj az olvasásra 4 percet!
A hirdetők, de a tartalomszolgáltatók számára is makacs kihívás annak megállapítása, hogy ki kivel azonos az öt-hat online eszközt (okostelefonokat, számítógépeket, tableteket, hordható eszközöket, stb.) használó internetezők közül.
Marketing
2015. szeptember 05. 19:51Szabó ÁkosSzánj az olvasásra 2 percet!
A Flasht leveszik a lélegeztetőgépről, a HTML5 bizonyíthat.
Internet Hungary

2015. augusztus 23. 17:17Szabó ÁkosSzánj az olvasásra 5 percet!
A digitális erőnek is megvan a maga sötét oldala. Ahogy az online reklámipar az automatizálás felé halad, három malomkő, a hirdetésblokkolás, a láthatóság és a hirdetési csalások között őrlődik. Amikor már 200 millió internetező használ reklámblokkolót, és bannerek milliárdjai nem kerülnek ténylegesen képernyőre, már tényleg csak az hiányzott, hogy a hirdetési csalások állatfajtái evolúciós ugráson menjenek keresztül.
Internet Hungary

2015. április 23. 08:57Szabó ÁkosSzánj az olvasásra 5 percet!
Minden területnek megvannak a közhelyszerűen ismétlődő és idegesítő szövegei, amivel a szakembereket egy idő után a sikítófrászba lehet kergetni. Természetesen az online marketing sem kivétel ez alól. Csokorba szedtünk pár kedélyborzoló mondást.
Media Hungary

2015. március 31. 21:03Szabó ÁkosSzánj az olvasásra 3 percet!
Én sok mindent el tudok fogadni légikatasztrófa témában. De nagyon nem értem azt, hogy egyik nap a gigavállalati nagyfőnök ömlengve bizonygatja, hogy néhai pilótájuk volt a létező segédsofőrök legjobbika, a cég képzési és kiválasztási rendszere pedig a csúcsszuperség csimborasszója, a másnap meg szerencsétlen Ikaroszunk lakásán találnak egy összetépett pszichiátriai szakvéleményt.
Média

2015. március 19. 05:53Szabó ÁkosSzánj az olvasásra 3 percet!
Februárban az IAB Europe kiadott egy combosabb szakmai anyagot a digitális display-hirdetések láthatóságával kapcsolatban, ami mostanában nemzetközi szakmai berkekben forró topiknak számít. A tanulmány elolvasását mindenkinek javaslom, továbbá szeretném szakmai és üzleti kontextusba helyezni a láthatóság témáját.
Marketing

2015. február 23. 16:17Szabó ÁkosSzánj az olvasásra 3 percet!
Az utóbbi pár évben a marketingesek megítélése jelentősen megváltozott, komoly elszámoltatási és önigazolási nyomás alá kerültek.
Evolution

2015. január 29. 06:58Szabó ÁkosSzánj az olvasásra 4 percet!
“Az Egyesült Királyságban a médiavásárlók 88%-a használ programmatic megoldásokat, miközben a marketingesek harmada nem tudja, hogy mi is a programmatic.”
Graham Wylie, EMEA marketing igazgató, AppNexus Europe
Evolution

2014. december 15. 10:56Szabó ÁkosSzánj az olvasásra 2 percet!
Azt eddig is lehetett sejteni, hogy a svájci fűnek nincs párja, meg hogy nemcsak a marhát hizlalják rajta, különben miért lenne pont lila az a tehén. De úgy tűnik, a kies Alpokban valami dizájner cuccra váltottak az utóbbi időben.
Média
2016. január 08. 09:00Szabó Ákos
Az egyre dominánsabb online hirdetési iparág egén a dot-com lufi 2001-es kidurranása óta összesen nem gyűlt össze ennyi fenyegető viharfelhő. Egyre többen vizionálják - joggal - a jelenleg uralkodó és az iparág elsődleges pénzügyi motorját jelentő hirdetési modell apokalipszisát.
Média
2015. november 17. 10:07Szabó Ákos
A hirdetők, de a tartalomszolgáltatók számára is makacs kihívás annak megállapítása, hogy ki kivel azonos az öt-hat online eszközt (okostelefonokat, számítógépeket, tableteket, hordható eszközöket, stb.) használó internetezők közül.
Marketing
2015. szeptember 10. 05:41Szabó Ákos
Európában egy év alatt 35%-kal nőtt a reklámblokkolók száma, 2015 félévkor már 77millió internetező használt valamilyen ad blockert a kontinensen. 2015-re 22 milliárd dollárra saccolják a hirdetéstiltás miatti globális online hirdetési bevételkiesést. Jön az iOS9, ami a mobilfelületeken is berobbanthatja a blokkolást. Mi történik itt? Ki a hibás?
Internet Hungary
2015. szeptember 05. 19:51Szabó Ákos
A Flasht leveszik a lélegeztetőgépről, a HTML5 bizonyíthat.
Internet Hungary
2015. augusztus 29. 19:41Szabó Ákos
A BuzzFeed-ről mindenkinek megvan a véleménye, aki valamennyire járatos az online médiában
Internet Hungary
2015. augusztus 23. 17:17Szabó Ákos
A digitális erőnek is megvan a maga sötét oldala. Ahogy az online reklámipar az automatizálás felé halad, három malomkő, a hirdetésblokkolás, a láthatóság és a hirdetési csalások között őrlődik. Amikor már 200 millió internetező használ reklámblokkolót, és bannerek milliárdjai nem kerülnek ténylegesen képernyőre, már tényleg csak az hiányzott, hogy a hirdetési csalások állatfajtái evolúciós ugráson menjenek keresztül.
Internet Hungary
2015. április 30. 06:38Szabó Ákos
Az online reklámszakma a hirdetéskiszolgáló rendszereket sokáig szükséges rosszként kezelte, a költséget pedig a hirdetések árának töredékére próbálták leszorítani. A display reneszánsza, a rich media és az interaktív formátumok megjelenése és persze a programmatic értékesítési rendszerek fefutása teljesen megváltoztatja a digitális hirdetési technológia megítélését. 2020-ra az Ad Tech üzletág mérete elérheti a 100 milliárd dollárt.
E-volution
2015. április 23. 08:57Szabó Ákos
Minden területnek megvannak a közhelyszerűen ismétlődő és idegesítő szövegei, amivel a szakembereket egy idő után a sikítófrászba lehet kergetni. Természetesen az online marketing sem kivétel ez alól. Csokorba szedtünk pár kedélyborzoló mondást.
Media Hungary
2015. április 23. 08:57Szabó Ákos
Minden területnek megvannak a közhelyszerűen ismétlődő és idegesítő szövegei, amivel a szakembereket egy idő után a sikítófrászba lehet kergetni. Természetesen az online marketing sem kivétel ez alól. Csokorba szedtünk pár kedélyborzoló mondást.
Interjúk
2015. március 31. 21:03Szabó Ákos
Én sok mindent el tudok fogadni légikatasztrófa témában. De nagyon nem értem azt, hogy egyik nap a gigavállalati nagyfőnök ömlengve bizonygatja, hogy néhai pilótájuk volt a létező segédsofőrök legjobbika, a cég képzési és kiválasztási rendszere pedig a csúcsszuperség csimborasszója, a másnap meg szerencsétlen Ikaroszunk lakásán találnak egy összetépett pszichiátriai szakvéleményt.
Média
2015. március 26. 05:59Szabó Ákos
A Shazam egy évtizedig tartó álmos zenefelismerősdi után az elmúlt két évben óriásit robbantott. Duplázták a felhasználóik számát, fókuszba helyezték a reklámbevételeket, célba vették a televíziós piacot, és azt akarják, hogy az övék legyen a mindent felismerő applikáció.
E-volution
2015. március 19. 05:53Szabó Ákos
Februárban az IAB Europe kiadott egy combosabb szakmai anyagot a digitális display-hirdetések láthatóságával kapcsolatban, ami mostanában nemzetközi szakmai berkekben forró topiknak számít. A tanulmány elolvasását mindenkinek javaslom, továbbá szeretném szakmai és üzleti kontextusba helyezni a láthatóság témáját.
Marketing
2015. március 12. 06:05Szabó Ákos
Emberileg és szakmailag mindig felemás érzéseim támadnak, amikor egy újabb szolgáltató jelenti be, hogy reklámok lesznek elérhetők a felületein. Izgulok, hogy mik az új hirdetési csatorna okosságai, és rettegek, hogy hányan hányféle abúzust fognak elkövetni az új reklámokkal.
Kultúra
2015. február 23. 16:17Szabó Ákos
Az utóbbi pár évben a marketingesek megítélése jelentősen megváltozott, komoly elszámoltatási és önigazolási nyomás alá kerültek.
Evolution
2015. február 17. 10:43Szabó Ákos
Az megvolt, hogy Schobert “Ezerdollár” Norbi álhülye posztjával úgy felizgatta a magyar szósöl ökoszisztémát, mint gyöngytyúk a takonyra? Mi ez, ha nem a legszebb gerilla a herevasalás óta? „Erre a posztra most költök Nálad ezer dollárt, hogy legalább azok elolvashassák, akik figyelméért már megdolgoztam és fizettem Neked. Tisztelettel: Schobert Norbert”
Evolution
2015. január 29. 06:58Szabó Ákos
“Az Egyesült Királyságban a médiavásárlók 88%-a használ programmatic megoldásokat, miközben a marketingesek harmada nem tudja, hogy mi is a programmatic.”
Graham Wylie, EMEA marketing igazgató, AppNexus Europe
Evolution
2015. január 06. 07:19Szabó Ákos
Retargeting a ló túlsó oldalán
Marketing
2014. december 15. 10:56Szabó Ákos
Azt eddig is lehetett sejteni, hogy a svájci fűnek nincs párja, meg hogy nemcsak a marhát hizlalják rajta, különben miért lenne pont lila az a tehén. De úgy tűnik, a kies Alpokban valami dizájner cuccra váltottak az utóbbi időben.
Média
2014. december 09. 10:08Szabó Ákos
“Akármilyen hatékonynak is tűnik a Programmatic Buying a médiavásárlók szemszögéből, rossz kreatívokon nem képes javítani.”, írja George Nimeh, az osztrák Kurier médiavállalat digitális vezetője a werbeplanung.at reklámszakmai kiadványban.
Marketing