Keresett szöveg: "y generáció"

A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba

A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint 20 százaléka, azaz 130 ezer családi vállalkozásnak számít, ahol a tulajdonosokat valamilyen rokoni szál köti össze. Közöttük is több ezerre tehető azon családi vállalkozások száma, amelyek a rendszerváltás idején jöttek létre és a mai napig sikerrel működnek, azonban jövőbeli eredményességük záloga az, hogy több generációnak kell olajozottan együttműködnie. Többezer cég szembesül jelenleg is a vállalat élén azzal, hogy a cégkultúrának már néhány generáció közös munkáját kell tükröznie továbbá a fenntarthatóság szemléletének bevezetésével és kommunikációs kihívásokkal is küzdenek - derül ki az egyik legnagyobb, hazai alapítású tréningcég, a Comline Budapest összefoglalójából.

Fiatal főnökök és generációs problémák: Ilyen eszközökkel működtethető zökkenőmentesen a cég

Közel 900 ezer vállalkozás működik ma Magyarországon, amelyek nagy része mikro-, kis- vagy középvállalkozásnak minősül. A kkv-k adják tehát a magyar gazdaság gerincét és tartópillérét, éppen ezért fontos, hogy ezek a vállalkozások jól és biztosan működjenek. Ehhez azonban olyan eszköztárra van szüksége a cégvezetőknek, amelynek segítségével a vállalkozás gyakorlatilag önjáróként működhet generációváltás esetén is.

Három jelentős különbség derült ki a Glamour-napok és a Black Friday magyarországi vásárlási szokásaiból

Az e-kereskedelem tovább erősödhet Magyarországon a közelgő nagy akciós időszakok alatt, mint a Glamour-napok és a Black Friday. A Pepita.hu friss felmérése szerint három fő különbség figyelhető meg a vásárlási szokások terén: a nők jelentősen aktívabbak a Glamour-napok alatt, a férfiak inkább a Black Friday-t részesítik előnyben, és a generációk közötti eltérések is jelentősek a költési szokásokban. A Z generáció és a milleniálok impulzívabb vásárlási szokásokat mutatnak, a Glamour-napokon főleg kisebb értékű termékekre fókuszálva.

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.

A Z generáció a válságok korszakának nemzedéke

Guld Ádám médiakutató szerint a Z generáció tagjai valóban nehéz helyzetben vannak. Az elmúlt húsz év, ami a felnőtté válásukhoz kellett, nem kényeztette el őket. Nem csoda hát, hogy a jelenkor fiataljai feszültek, kiábrándultak és sokuknak nincs jövőképük. A mai fiatalok nem rosszabbak, mint mások, csak zaklatottabbak. Hogy miért? Erre kerestük a választ a Pécsi Tudományegyetem docensével.

Nem vész el, csak átalakul a hagyományos média

Több időt töltenek az interneten a baby boomerek, mint a Z generáció tagjai – egyebek mellett ez derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság friss elemzéséből, amely az egyes generációk médiafogyasztási szokásait vetette össze a 2024 első negyedévében készült felmérések alapján.

András Ferencre emlékezik a Magyar Mozi TV

A közelmúltban elhunyt András Ferencre emlékezik a csatorna.

Az Y és Z generációs munkavállalók preferenciái: munka-magánélet egyensúlya és értékeket támogató munkahelyek

A Deloitte 2024-es, immár 13. éve megjelenő Global Gen Z and Millennial kutatása világszerte 44 országban közel 23 ezer válaszadó bevonásával vizsgálta az Y és Z generációs munkavállalók munkához és munkahelyhez fűződő viszonyát. A felmérés betekintést nyújt abba, miként boldogulnak az Y és Z generáció tagjai a mai, gyorsan változó világban, és miként próbálják megőrizni értékeiket a munkahelyi és társadalmi környezetben.

A vállalatok az MI-tól várják a gazdasági fellendülést, a munkavállalók azonban tartanak tőle

Nagy reményeket fűznek a magyar vállalatok a mesterséges intelligencia back-office területén történő hasznosításához, különösen a késedelmes fizetések behajtásában. A cégvezetők többsége egyelőre kisléptékű integrációban gondolkodik, azonban nehézségekbe ütköznek az MI-készségekkel rendelkező munkavállalók megtalálásában. A munkavállalók tartanak attól, hogy nem tudnak lépést tartani a munkaerőpiaci elvárásokkal: az Intrum felmérése szerint a magyarok jelentős része aggódik amiatt, hogy a generatív MI miatt elveszítheti a munkáját.

Lehull a lepel: íme a Megasztár zsűrije

Vége a várakozásnak, a TV2 leleplezi a 2024-ben visszatérő Megasztár zsűrijét. Az ötfős ítészcsapatot Rúzsa Magdolna, Marics Peti, Marsalkó Dávid, Molnár Ferenc Caramel és Papp Szabi alkotják. A közös munka hamarosan megkezdődik, hiszen indulnak a válogatók, hogy ősszel kiderüljön, ki lesz 2024-ben az Év hangja!

1/22