Az egészségügyi marketing- és PR társadalmi feladatköre egyre növekszik, alkalmazásuk elengedhetetlen a célok megvalósításához.
Szeptember 13-14-én egyedülálló két napos workshopot szervez a nonprofitokat segítő hub, az Appy, a UX Budapest szakmai közösség, valamint a szolgáltatás és digitális termék tervezéssel foglalkozó Humanize studio. Az első Social Design Jam-et a nyugati téri Skála Metro irodaházban tartják, ahol 6 üzleti designer csapat dolgozik vezető hazai civil szervezetekkel azért, hogy a service design és UX eszköztárával segítsen hatékonyabban és ezáltal nagyobb hatásfokkal elérni a szervezetek társadalmi misszióit. A szervezők augusztus 20-ig várják a workshopon résztvevők jelentkezését, akik pályázat útján jelentkezhetnek.
Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók mérték össze projektjeiket a közösség, a fenntarthatóság és a jövő oktatása kategóriákban. A nyolc döntős csapat közül a NUT (Napkor’s Upcycler Team) csapat elképzelése, a chipses zacskók hőálló szatyorrá alakítása bizonyult a legjobbnak. Második helyezést ért el a modulárisan építhető oktatórobot, a dobogó harmadik fokára pedig a tücsökfarm tervezői léphettek. Az első három helyezett 6 millió forint összértékben választhat Samsung eszközöket, saját maguk, felkészítőtanáruk és iskolájuk számára.
Mennyire designérettek a közép-kelet-európai vállalkozások, azaz milyen mértékben alkalmazzák a design eszközeit növekedésük, üzleti teljesítményük javítása érdekében? A kérdés megválaszolására a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Innovációs Központja (IK) 2023-ban már másodjára indított kutatást, melyben a magyarok mellett szlovák és lengyel vállalatvezetőket kérdezett meg arról, hogyan használják a designt működésük különböző területein, legyen szó új termék vagy szolgáltatás tervezéséről, ügyfélszerzésről vagy stratégiaalkotásról. A jelentés a mai naptól ingyenesen érhető el angol nyelvű kiadvány formájában az egyetem honlapján.
Döntőben a legjobb 8 csapat a Megoldások a holnapért kihíváson.
A Megoldások a holnapért program célja a legjobb jövőformáló ötletek megtalálása mellett a diákok készségfejlesztése, ezért idén minden korábbinál nagyobb hangsúlyt fektetnek a képzésre a szervezők. Az 50 legjobb csapat egy online tanulási és közösségi platformon keresztül sajátíthatja el a jövőtervezés és design thinking alapjait. A szakértői videók, kérdezz-felelek alkalmak és a kitöltendő feladatok elengedhetetlen tudással vértezik fel a diákokat, és egyben irányt mutatnak, hogy a legjobb 8 csapat közé kerülhessenek a Samsung és az EdisonKids közös kihívásán.
Még egy hétig jelentkezhetnek a fiatalok a Samsung és az EdisonKids idei versenyére.
Jövőtervezésre és kreatív problémamegoldásra invitálja a Samsung és az EdisonKids a hazai fiatalokat.
Sok lesz a bizonytalansági tényező, amire a versenypiac különböző szereplői különbözőképpen fognak reagálni. Hogyan tudunk erre felkészülni? Vendégem ezúttal Juhász Péter Tibor, a Vodafone márka- és médiaigazgatója.
A fenntarthatóság szempontjából támogatja a (nagy)vállalatok versenyképességét a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ’Business of Saving the World - Designing for imapct’ mesterkurzusa, melyet november 28 – december 2. között rendeznek meg. A MOME OPEN angol nyelvű tanfolyama olyan stratégiákat mutat be, ahol a fenntarthatósági törekvések üzleti hajtóerőkké transzformálhatók