3 új nemzetközi óriás csatlakozott Magyarország legnagyobb kreatív- és médiaműhelyéhez, aminek köszönhetően 2023-ban a Publicis Groupe Hungary budapesti irodája végzi a Mondelez, a Chipita és a Notino hazai médiatervezési és -foglalási feladatait is.
Gyakorlatfókuszú, akár egy év alatt, 2023 szeptemberétől immáron angol nyelven is elvégezhető marketing mesterképzés indul a Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Karán (BGE KKK). Vezetője Dr. Papp-Váry Árpád, a Magyar Marketing Szövetség alelnöke, aki az őszi félévben csatlakozott a BGE csapatához.
A célcsoportokra szabható reklám nem csak a tévékben terjed, de a közterületi és audio médiában is. A jobb célozhatóság növeli a hatékonyságot, kevesebb reklámmal lehet a kitűzött célt elérni. Az egyre inkább adat alapú hirdetések pedig várhatóan a programozott piacterek felé csatornázzák a hirdetési költések egyre nagyobb részét.
Magyarországon újdonságnak számít az Ads Interactive a médiavállalatok bevételszerzését segítő újdonsága. Németh Iván, az Ads Interactive tulajdonos-ügyvezetője interjúnkban az új RPM mutató mellett arról is beszélt, hogy milyen minőségi médiataralom monetizálható jól.
Új kategóriákkal, módosított szempontokkal közlik a kommunikációs szakma toplistáit: első helyen végzett a Mito (reklámügynökségek), a Magyar Telekom (Brand), az Uniomedia Communications (PR), a Lounge Group (event) és a Brand Bar (design). A Média Különdíjat a Central Médiacsoport kapta.
A PR ideális esetben a kompromisszum művészete, amely egyaránt szolgálja a megbízót, a közönségeit és a közjót. Történetet mesél, olyat, ami izgalmas, fenntartja a figyelmet, releváns a fogyasztó számára, magára ismer benne, akár a problémafelvetésnél, akár az ideális megoldásban. Szántó Balázs kommunikációs tanácsadóval, a Noguchi ügyvezető partnerével beszélgettünk.
A rádió tömegelérési potenciálját egyre több nagyvállalat ismeri fel az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában.
Az egyes médiatípusokat eltérő módszerekkel, mintákkal, adatközlési gyakorisággal mérik. De jelent-e ezt problémát a gyakorlatban?
Sokkal többről szól az online közönségmérés, mint hogy megszámoljuk, kik és mennyien kattintottak egy-egy portál cikkeire. Míg a közönségmérés egységes és jól bejáratott, a hirdetések hatékonyságát mérő adserverek nagyon eltérően működnek, és ebben is lenne lehetőség az egységesedésre.
Nagy tévék nagy mérése, kis tévék panel gondja. A televíziós fogyasztásmérés hétköznapjai, hétköznapi kérdésekkel és megoldásokkal.