A 24 éves konferencia sorozat idén is, 2 nap, 219 előadás, majdnem 300 közreműködő, 1 éjszaka, 1 színház, 1 koncert, és az elmaradhatatlan..., éjféli pörkölt és a diszkó. 2023. október 03-04-én nyitja meg kapuit hazánk legnagyobb szakmai és üzleti eseménye. A 2200-2400 fős eseményre a hazai gazdaság, kereskedelem, marketing és médiapiac kiválóságait várjuk. Részletes, azaz igen hosszú programismertető
Az egyik legaktívabb és legismertebb hazai digitális szakember több, mint 12 év után távozott az IPG-Mediabrands, a Reprise és a Fastbridge digitális vezetői székéből. A Fastbridge-nél Erős Attila nevéhez fűződött a cégcsoport komplex digitális szolgáltatásainak (kreatív, média, adat és performance) felépítése, amely tudásra kifejezetten számítanak a Dot-nál is, ahol érkezésének egyik fő célja épp az, hogy „a meglévő széles szolgáltatási portfóliót hatékonyabban lehessen a hirdetőink előnyére fordítva még jobban integrálni és fejleszteni” – jelentette ki Kassitzky Attila a Dot Creative Kft. tulajdonos ügyvezetője.
Amikor egyre inkább regionális központokban döntenek a reklámköltésekről, akkor a kiadóktól még nagyobb eséllyel a globálisok felé mozdulhatnak a reklámköltések. A lehetőség azonban adott az ezt ellensúlyozó jobb hazai adatgyűjtésre – mondta el Kékesi Zsuzsa, a Ringier digitális stratégiai igazgatója.
A Barion fizetési platformján keletkező adatvagyont a digitális hirdetési piacon is elérhetővé teszi a Barion Targets. Szabó Ákos hazai médiaipari és ausztriai reklámügynökségi tapasztalataira építve segíti a fintech vállalat adatmonetizációs fókuszú fejlesztését.
A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 727,9 milliárd dollárt, ami 3,3 százalékos bővülést jelent az előző évi 704,9 milliárd dollárral szemben – áll a dentsu globális kreatív, marketing- és médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ közel 60 országára kiterjedő évközi előrejelzésében.
Bár tavaly nominális értéken enyhén növekedtek, reálértéken 10,8%-kal csökkentek a média reklámbevételek és 5,4%-kal apadtak a hirdetői marketingkommunikációs költések.
A 2022-es év reklámbevételeit nagymértékben befolyásolta az év elején kirobbanó háború és az azt követő gazdasági visszaesés. Kevesebb privát megállapodás és hullámzóbb költések jellemezték a programmatic piacot, ami HOPPex-en belül a tavalyihoz képest visszafogottabb, 6%-os bevételi növekedést eredményezett.
3 új nemzetközi óriás csatlakozott Magyarország legnagyobb kreatív- és médiaműhelyéhez, aminek köszönhetően 2023-ban a Publicis Groupe Hungary budapesti irodája végzi a Mondelez, a Chipita és a Notino hazai médiatervezési és -foglalási feladatait is.
Egyesíti erejét az Ads Interactive és a Criteo (NASDAQ: CRTO) a kereskedelemre fókuszáló médiavállalata, elősegítve a jövőbeni gyors növekedést mindkét cég számára a magyarországi piacon. A Criteo first party kereskedelmi adatok szolgáltatásával közvetlen hozzáférést biztosít vásárlói közösségekhez hirdetők és médiatulajdonosok számára az nyílt interneten (open web).
Magyarországon újdonságnak számít az Ads Interactive a médiavállalatok bevételszerzését segítő újdonsága. Németh Iván, az Ads Interactive tulajdonos-ügyvezetője interjúnkban az új RPM mutató mellett arról is beszélt, hogy milyen minőségi médiataralom monetizálható jól.