Partnerségi megállapodást írt alá a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) és az eMAG Magyarország, amelynek célja az e-kereskedelmi know-how fejlesztése, és a magyar kis- és középvállalatok online értékesítési csatornáinak fejlesztése a régióban.
Miközben az olcsó, kevésbé minőségi árut kínáló kínai cégek gőzerővel árasztják el Európát a termékeikkel, egyre többen fordulnak egy új alternatív vásárlás felé. Ez a jelenség a közösségi finanszírozás megjelenése az online vásárlásban, ami a prémium és luxus színvonalat teszi elérhetővé. Az alacsony ár mindkettőben közös, eredményben viszont drasztikusan eltér egymástól a kétfajta vásárlás.
Újabb munkacsoport alakult az IAB Hungary kötelékében, amelynek célja, hogy az online kiskereskedelmi médiában érdekelt piaci szereplők között egységes, produktív kommunikáció indulhasson a területhez köthető információgyűjtéssel, kutatással, edukációval, sztenderdizálással és ajánlásokkal kapcsolatban.
Leginkább a számítógépes vírusoktól és adataik illetéktelen kézbe való kerülésétől tart ez az 50 évnél idősebb korosztály, és 10 százalék körüli azok aránya, akik voltak már online csalás vagy támadás áldozatai, derült ki egy friss kutatásból. Csalás észlelése esetén kiemelkedő azok aránya, akik rendőrséghez fordulnának, de az informális segítségkérés és a szolgáltató felkeresése is jellemző. Az online felmérés részletes eredményeit március 27-én az Adatvezérelt reggeli című eseményen mutatják majd be.
Várkonyi Balázs stratégiai együttműködésre lép az Avokadoval, így az ED Group Kft. részesedést szerez a népszerű bevásárlóplatformban. A társulással a hazai online kiskereskedelem képének átalakítását tervezik, céljuk, hogy 5-10%-ot szakítsanak ki az FMCG szektorból.
A tervezési folyamatok és a rendelések számának, illetve jellemzőinek előrejelzésével, a környezetbarát, alternatív járművek integrálásának segítésével, valamint a dinamikus árképzés támogatása révén az árak konszolidációjával ad új lendületet a házhoz szállítások fejlődésének 2024-ben a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás. Az utolsó kilométeres kiszállításra specializálódott DODO szakértői szerint emellett tovább javíthatja idén az online rendelések kézbesítésének hatékonyságát a zónalogisztika terén a zónák AI-alapú meghatározása.
Teret vesztett a bolti forgalommal szemben az idei évben az online kereskedelem a bankkártyás fizetések adatai szerint. Ugyanakkor a BiztosDöntés.hu szakértőinek várakozása szerint a IV. negyedévben az online bankkártyás költés átlépte az 1000 milliárd forintos álomhatárt.
2023. decemberétől Daradics Kinga tölti be az eMAG Magyarország ügyvezető igazgatói pozícióját. Céljai között szerepel a vállalat piacvezető pozíciójának megerősítése, az ügyfelek vásárlási élményének fokozása, valamint a magyar kereskedelmi partnerek támogatása a 35 millió potenciális ügyfelet kínáló régiós piac elérésében. Az eMAG.hu új vezetője korábban többek között olyan területeken dolgozott, mint a kiskereskedelem, a technológia, a fintech vagy az energetika, korábban a MOL Románia vezetőjeként pedig több ezer munkatárs munkáját koordinálta. A magyar szakember kinevezésével az eMAG a következő lépést teszi meg a magyar piac iránti elkötelezettségének megerősítésében, miután a vállalat a közelmúltban felavatta 117 ezer négyzetméteres logisztikai bázisát Dunaharasztiban.
Az online kiskereskedelem világméretű stagnálása Magyarországon is érezhető. Következő növekedési hullámára már most kell felkészülni!
Megjelent a Deloitte CE Technology Fast 50 idei listája, mely a közép-európai régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be. A térség 16 országából, köztük Magyarországról is idén összesen több mint 400 vállalat pályázott az immár 24. éve futó programban.