Keresett szöveg: "karrier"

A kapcsolattartás kulcsfontosságú a szülés után visszatérő munkavállalók megtartásában

Magyarországon az érintett nők többségének kihívást jelentett a szülési szabadság után a munkaerőpiacra való visszatérés – derül ki a Profession.hu felméréséből. A munkaadók sok esetben nem rendelkeznek kellően részletes tervvel azokra az esetekre, ha egy munkavállalójuk szülési szabadságra megy. Tudatos tervezéssel és energiabefektetéssel ugyanakkor a cég és a munkavállaló is könnyebben veheti a kilépési folyamat és a távollét során felmerülő akadályokat. A kismamák visszatérésében kulcsfontosságú szerepe van annak, hogy hogyan zajlott a kilépés és hogy a szülési szabadság alatt milyen minőségű volt a kapcsolattartás.

Nincs itt semmi látnivaló, de hallgatni arany

Miben más a rádió élménye a TV, a TikTok és az egyéb social média felületek színes-szagos tartalmaihoz képest? Hogyan élik meg a hallgatók az adásokat? Milyen tapasztalatok érik az embert a műsorvezetői szerepben? Ráskó Eszter humorista a 29. Digital-Media Hungary konferencián humorral tűzdelve mesélt rádiós élményeiről és megéléseiről a hallgatóságnak.

Indul a negyedik nagy digitális kaland

A Digitális Tudásért Alapítvány (DTA), amely szívügyének tekinti a digitális oktatást hazánkban, ismét büszkén rendezi meg 2024. május 23-án, immáron negyedik alkalommal az ország legnagyobb digitális csapatversenyét, a Nagy Digitális Kaland-ot.

Az ALDI lett Magyarország legismertebb munkaadója

Rendkívül rangos elismerést kapott az ALDI: a Randstad Employer Brand kutatásában elnyerte Magyarországon a Legismertebb Munkaadó Díjat. A magyar munkavállalók elvárásai között továbbra is a vonzó munkabér és juttatási csomag, a kellemes munkahelyi légkör, a pénzügyi stabilitás az elsődlegesek – az ALDI HR-stratégiájában és transzparens kommunikációjában is ezek a szempontok állnak a fókuszban.

Hogyan vélekednek a munkavállaló diákok az iskolaszövetkezetekről?

A pénzkereseti lehetőség jelenti a legfontosabb motivációt a munkát vállaló diákok életében, akik döntő többsége már hallott, dolgozott vagy jelenleg is az iskolaszövetkezetekkel való együttműködésben tudott elhelyezkedni a munkaerőpiacon. A Pannon-Work Zrt. által készített kutatásból ezek mellett az is kiderült, hogy miképpen vélekednek az iskolaszövetkezetek által nyújtott szolgáltatásokról, mennyire elégedettek a munkakörülményekkel illetve a fizetésekkel.

Csak minden ötödik fiatal sportol rendszeresen

A rendszeres sportolás kéz a kézben jár a boldog és egészséges élettel – ez derül ki a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB), valamint az olimpiai és paralimpiai mozgalom globális biztosítási partnere, az Allianz közös felméréséből. Jó hír, hogy a fiatalok és szüleik egyaránt elismerik és megértik a rendszeres mozgás előnyeit. Ennek ellenére alig mozog a fiatal generáció: csak minden ötödik megkérdezett sportol rendszeresen, azaz hetente legalább öt órát. Ennek okai között a mindennapi elfoglaltságok, mint a tanulás, valamint olyan globális kihívások szerepelnek, mint a megélhetési nehézségek, a pandémia utóhatása vagy a klímaváltozás.

Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására. „Sajnos a tapasztalatok azt mutatják, hogy bár a szülési szabadságra menetel általában zökkenőmentes a hazai cégeknél, a visszatérés már egyáltalán nem az. Sőt, az ideális anyabarát munkahely címet is egyelőre kevés munkáltató kaphatná meg. Szerencsére azonban a probléma ismert a vállalatok előtt is, így célunk velük együtt változtatni a jelenlegi helyzeten” – mondta el Chapman-Varga Anna, a Jobtain “Anya dolgozik!” projektcsoportjának vezetője.

Az MRSZ iparági összefogást és akciótervet szorgalmaz a marketingkommunikációs és reklámszakmai nemzetközi központosító törekvések negatív hatásainak szakmai és pénzügyi ellensúlyozására

Az MRSZ felkérésére az EY 2024 első negyedévében tanulmányt készített a nemzetközi központosító törekvések hazai marketingkommunikációs iparágra gyakorolt hatásairól¹. A tanulmány rávilágít a legjellemzőbb központosító folyamatokra, azok hatásaira a különböző iparági szereplőkre; feltérképezi a legfontosabb közép-európai országokra jellemző jógyakorlatokat, amelyekből tanulhatunk; legvégül javaslatokat tesz szakmai-, valamint pénzügyi területen a látható probléma és hátrányok enyhítésére.²

Hatodik éve a Telekom a legvonzóbb munkahely a telekommunikációs szektorban

A Randstad Award évente átadásra kerül, mellyel a legvonzóbb hazai munkáltatók teljesítményét ismerik el. A világ egyik legnagyobb független munkáltatói márka-felmérése alapján a Magyar Telekom sorozatban hatodik éve a telekommunikációs szektor legvonzóbb munkahelye.

Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói

Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelegtünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM vagy IKT szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette. A Samsung és az EdisonKids kihívásának jövőformáló diák-ötletgazdái, mentorai, zsűritagjai meséltek nemcsak tapasztalataikról a területen, hanem azokról a példaképekről, női vezetőkről is, akikre felnéznek.

1/119