Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem azon, hogy a munkahelyi körülményeink egyeznek-e azzal, hogyan akarunk élni. A TOPdesk Magyarország szakértője szerint a cégeknek új eszközöket kell bevetnie ahhoz, hogy megadja a munkavállalók által vágyott életmódhoz szükséges kereteket – és ezáltal ne veszítse el őket.
Rendhagyó podcastot indított Mahó Andrea, aki meghívott vendégeivel egy-egy számukra meghatározó film kapcsán beszélget az életükről, tapasztalataikról és karrierjükről.
Kettős érzelmi időszakban élünk, az év utolsó, ünnepekre készülődő heteiben. Dölnek ránk a kereskedelmi üzenetek, és versenyt futnak a csitító, lassításra ösztönző ″életviteli jótanácsok″. Folyamatos a Black Friday, a Cyber Week, az ″olcsó ár″, a ″még olcsóbb ár″, a ″most vásárolj!″, az „EZT VEDD MEG!” harsogják a hangszórók, mutogatják a hirdetések, miközben buzdítunk az elcsendesedére, ″készíts a gyerekkel mézeskalácsot″, ″pucolj csendben ablakot″, és amúgy meg, relaxálj és ki ne hagyd a ″Nicsak kibeszél″ című filmet. Ebben a kettős időszakban kérdeztem Metykó Tibort az EURONICS chief customer officer-rét az aktuális kereskedelmi marketing kérdésekről.
Vágyak és inspirációk: friss kutatás készült a ´Mi vagyunk Azahriah´ című film kapcsán.
Vendégem ezúttal Erdélyi Eszter, az Atmedia digitális vezetője.
A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrierplatform közzétette a legnépszerűbb munkaadók rangsorát. A Top Employers Hungary lista jelenleg az egyetlen független rangsor, amely kizárólag a munkavállalók értékeléseire épül. Az idei toplistát a Coloplast Hungary, a Yettel Magyarország és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary vezeti.
A Fiatal Vállalkozók Hetén idén is országos figyelem irányul a vállalkozó kedvű magyar fiatalokra. A november 25–29. között megrendezett eseménysorozat keretében 15 városban várják az érdeklődőket ingyenes programokkal, amelyek nemcsak az üzleti tehetség elismerésére és fejlesztésére fókuszálnak, hanem olyan aktuális problémákra is, mint a mesterséges intelligencia etikai kihívásai vagy a KKV-kat sújtó mentális egészségügyi válság. A rendezvény egyik csúcspontja az Év Fiatal Vállalkozója Díj átadása lesz, amely a magyar gazdaság utánpótlás-nevelésének kiemelkedő eseménye.
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
Idén ősszel 25. alkalommal indult útjára a Közép-európai Brókerképző Alapítvány (KEBA) már hagyományosnak mondható pénzügyi vetélkedője, a Tőzsdejáték középiskolásoknak verseny. A szervezők a nagy érdeklődésre tekintettel a vetélkedő jelentkezési határidejét egy héttel meghosszabbították, így 2024. november 27-én 17 óráig várják a játékos kedvű diákok jelentkezését.
Ezek a szakemberek már junior informatikusként is akár 800 ezres kezdő fizetésre számíthatnak, ami 2-4 év alatt bruttó 1-1,5 millió forintra emelkedhet.