Gondolkodtál már azon, hogy a könyvek elveszítik-e a helyüket a digitális világban? Az Internet Hungary konferencián, a szót kér a Z generáció sorozatban Dadányi Anna izgalmas beszélgetést folytatott Endrédy Balázs pszichológussal, filozófussal arról, hogyan változnak az olvasási szokásaink, és hogy van-e még esélye a klasszikus irodalomnak a gyors fogyasztású tartalmakkal szemben.
Környezetünk megóvása és a fenntarthatóság korunk legsürgetőbb és legösszetettebb problémája, amiről bőven van még mit tanulnunk. A téma különösen aktuális napjainkban. De mekkora valójában a baj? Tehetünk-e bármit a környezetkárosító folyamatokkal szemben? Milyen szerep jut a vállalatoknak? És milyen utakat kínálnak a megoldáshoz az innovatív technológiák? Elgondolkodtató tényekkel érkezik a Bosch Magyarország Podcast legújabb adása, mely a fenntarthatóság legrejtettebb dimenzióiba enged betekintést.
Repülőrajtot vett a digitalizáció a koronavírus-járvány éveiben: a mobiltelefon vált az internetezés elsőszámú eszközévé, tovább erősödött a közösségi média szerepe a kapcsolattartásban, és tömegek szoktak rá az online vásárlásra. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss kutatása a Kantar-Hoffman piackutató intézet felméréseit elemezve mutatja be tíz év legfontosabb tendenciáit a hazai digitális és kulturális térben – rámutatva a koronavírus-járvány tartósan velünk élő hatásaira is.
Interjú Dr. Csorbai Hajnalkával, az OPTEN stratégiai igazgatójával.
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a HEINEKEN és az Oxfordi Egyetem nemzetközi kutatásának friss eredményei szerint gyökeres változáson megy keresztül, ahogyan a fogyasztók – különösen a fiatalok – az alkoholmentes italokhoz viszonyulnak. A csoportnormák és a tradíciók szerepét egyre inkább átveszi a személyes értékek felvállalása, ami a tudatos, kiegyensúlyozott döntések felé tereli a fiatalabb generációkat. A hatás már a piaci számokban is megmutatkozik.
A Yettel Magyarország hivatalos szállítóként csatlakozott a Demján Sándor Program “Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” programhoz, amelynek célja, hogy a hazai mikro- és kisvállalkozások számára ingyenes, professzionális weboldalkészítési és digitalizációs megoldásokat biztosítson. A program lehetőséget kínál a vállalkozások számára, hogy pályázati úton, önerő nélkül, állami támogatással építsék ki online jelenlétüket és fejlesszék e-kereskedelmi tevékenységüket.
A nagy paradigmaváltásokat mindig nagy kilengések előzik meg. A nagy változások összes tényezőjét nem mindig lehet előre látni. Hiszem, hogy 2025-26 a nagy változások évei lesznek. Kutatások egyértelműsítették, hogy ha előre felkészülünk a várt, vagy elképzelt változásokra és forgatókönyveket kreálunk, amikor bekövetkezik nemcsak jobb kreatívabb megoldásokat találhatunk, de a félelmeinket is csökkenthetjük. Tervezzük meg együtt a változások kezelésére használható egyedi képletet, protokolokat! A DigitalHungary klubnapjának ismertetője.
A tartalom a király, a tartalomterjesztés a királynő, de az lesz a média császára aki annyira tud hatni a közönségére, hogy ők a távirányítójukkal és rendszeres visszatérésükkel meg is válasszák. Mára a médiafogyasztók egyértelműen átvették a hatalmat, tetteikkel, távirányítójuk nyomkodásával. Ehhez pedig az analóg tér mellett az interaktivitásra is alkalmas digitális teret is uralni kell! A megválasztott média-császár pedig az, aki a legtöbb emberre tud hatni! Ezúttal Bodócsi Erikával beszélgettem, aki a TV2 Médiacsoport tartalomterjesztési igazgatója, és az IKO International Distribution Kft. ügyvezetője.
Személyes jelenlét, videó és közösség. Ez a három kulcsfogalom az idei marketingtrendekben. Az üzleti életben – legyen szó kisvállalkozóról vagy nagy cégről – ma már kihagyhatatlan, hogy a cégek jelen legyenek a közösségi médiában. Ám ez azzal is együtt jár, hogy a marketing akkor lesz eredményes, ha a cégtulajdonos valahogyan kiemelkedik mások közül.
2024-ben az uniós adatvédelmi hatóságok összesen 1,2 milliárd euró bírságot szabtak ki, ezzel a büntetések összértéke 5,88 milliárd euróra nőtt a rendelet alkalmazandóvá válása óta – derül ki a DLA Piper legfrissebb, immár hetedik alkalommal megjelenő riportjából*. A legmagasabb összegű bírságok ismét a technológiai szektort sújtották, miközben az adatvédelem fókuszában a vezetői felelősség és az AI-eszközök adatvédelmi kérdései állnak.