Keresett szöveg: "gdpr"

Tiltott világ még az MI-nak is!

Minden, amit az ember feltalál, kétélű fegyver. Minden új technológiánál felmerül, hogy jó célra használják-e fel, kreatív tevékenységhez, vagy éppen negatív, romboló módon veti be. De vajon mi szab határt a mesterséges intelligenciának? Ezt a kérdést boncolgatta előadásában Karászi Zoltán, a QTICS csoport vezetője.

Az MI veszélyei: üzleti és jogi kockázatok

A mesterséges intelligenciával ellátott megoldások egyre nagyobb szerepet kapnak a gazdasági versenyben is. Akad azonban számtalan kihívás, melyet mindenképp kezelni szükséges, továbbá újszerű üzleti és jogi kockázatok is felmerülnek, melyek mérséklése többletfeladatot ró a fejlesztő és adaptáló szervezetek nyakába. Ráadásul a technológiai fejlettség elérte azt a szintet, hogy most már szükséges elgondolkodni azon, hogy a jelenleg rendelkezésünkre álló szabályokat felül kell-e vizsgálni.

A digitalizált vállalatok jobban bíznak a mesterséges intelligenciában

A felkészültség jelentősen meghatározza, hogy egy vállalkozás üzleti lehetőségként viszonyul-e a mesterséges intelligenciához. Többek közt ez derült ki az SAP Hungary saját, SurvAI elnevezésű kutatásából, melyet az idén 24. alkalommal megrendezett SAP NOW Hungary 2023 konferencián mutattak be Siófokon. A csaknem 300 vállalati vezetővel készült felmérés szerint a cégek elsősorban a termelésben, marketingben, ügyfélkapcsolatok területén várnak jelentős AI hatást, míg a hagyományosan humán területeken, mint a jog és a HR, ódzkodnak a mesterséges intelligencia használatától.

Internet Hungary! Az üzleti és szakmai konferenciaprodukció!

A 24 éves konferencia sorozat idén is, 2 nap, 219 előadás, majdnem 300 közreműködő, 1 éjszaka, 1 színház, 1 koncert, és az elmaradhatatlan..., éjféli pörkölt és a diszkó. 2023. október 03-04-én nyitja meg kapuit hazánk legnagyobb szakmai és üzleti eseménye. A 2200-2400 fős eseményre a hazai gazdaság, kereskedelem, marketing és médiapiac kiválóságait várjuk. Részletes, azaz igen hosszú programismertető

Amíg nem a felhasználók szintjén szabályozzuk a tartalomgyártást, hiába teszünk pórázt a Meta vagy a Google nyakába

Augusztus végén élesedett az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló jogszabálycsomagja (DSA) azzal a nem titkolt céllal, hogy a globális techóriások egyeduralmát megtörje, és hatékonyabb fellépésre kötelezze őket a platformokon terjedő valótlan és káros tartalmak ellen. Az érintettek egyelőre vakarják a fejüket vagy éppen hivatalos úton támadják az új szabályozást, szakértők viszont arra figyelmeztetnek, hogy a DSA valójában nem nyúl vissza a probléma gyökeréig. Percenként ugyanis mintegy 500 órányi videóanyag kerül ki csak a YouTube-ra és naponta közel 5 milliárd posztot tesznek közzé a Facebookon, miközben a tinédzserek 46%-a találkozott már nem neki való, felnőtt tartalmakkal a platformokon. A felfoghatatlan mennyiségű tartalom káros elemeinek kiszűrése így gyakorlatilag szélmalomharc, amit csak akkor nyerhetünk meg, ha a felhasználók szintjén foglalkozunk a kérdéssel – véli Hortobágyi Ágoston digitális stratéga.

Erre a tíz e-kereskedelmi kihívásra így érdemes most odafigyelni

A némileg enyhülni látszó világgazdasági válság és inflációs nyomás ellenére a kiskereskedelem globálisan is hatalmas kihívásokkal néz szembe. Mit tehetünk e-kereskedőként, hogy a mindenhol érezhető visszaesés ellenére továbbra is számunkra megfelelően alakuljon az idei év még hátralévő része? Összegyűjtöttük a Top10 e-kereskedelmi kihívást, amelyek végiggondolására még van időnk, mielőtt berobbanna az idei karácsonyi szezon.

A mesterséges intelligencia elterjedése a társadalmi átrendeződés egyik hajtóereje lesz

Mindannyian lélegzet-visszafojtva figyeljük a mesterséges intelligencia (MI) térnyerését. Egyre több az aggódó hang: ki szab határt a rohamos fejlődésnek? Képesek leszünk jogilag is lekövetni a piac változásait? Milyen alkalmazásokat lesz tilos fejleszteni? És vajon elveszik-e a robotok a munkánkat a következő évtizedben? Karászi Zoltánnal, a több iparágban tesztelést, vizsgálatot és tanúsítást végző QTICS Group elnökével beszélgettünk.

Gyermekek adatvédelme az óvodában: Díjmentes segédanyag a felelős adatkezeléshez

Szinte már elvárás lett, hogy az óvodapedagógusok megörökítsék az óvodai pillanatokat a szülők számára, azonban kritikus probléma, hogy ezeket a személyes adatokat miképp kezelik.

Podcast, TikTok, újmédia – kire milyen jogszabályok vonatkoznak?

Az új Európai Uniós jogszabályok a közösségi média platformjait is szigorúan szabályozzák. Ennek is szerepe lehet abban, hogy már a Google is magára nézve kötelezőnek fogadta el - a nemrégiben nyolc év után megújult - Magyar Reklámetikai Kódexet, amit leginkább az új digitális technikák miatt kellett felülvizsgálni – mondta el Kapi Anikó ügyvéd, a Kapi Legal (Kapi Ügyvédi Iroda) alapítója.

Mire használhatjuk a mesterséges intelligenciát a kereskedelemben?

Szinte minden iparágban alkalmaznak már mesterséges intelligencia alapú megoldásokat, amelyekkel a vállalatok bizonyos folyamataikat hatékonyabban tudják elvégezni. Nem kivétel ez alól a kereskedelmi szektor sem, ahol sok esetben már most használnak ilyen eszközöket, de az előnyök mellett érdemes kiemelten odafigyelni a kockázatokra is.

2/31