A futás szerelmesei idén is közös mozgással üdvözlik a tavaszt, Budapestet, a versenyszezont, és ezúttal eredményeik is címlapra kerülhetnek. Április 20-án rajtol a 39. Telekom Vivicittá a Margitszigeten. A kétnapos esemény a mozgás öröme mellett ezúttal minden egyes résztvevőről külön-külön is szól, hiszen a mesterséges intelligencia segítségével névre szóló cikk készülhet róluk a magyar sportnapilap internetes felületére, mert a sport mellett mindenkire ráfér egy kis digitális tuning.
Az eddig elsősorban a fenntarthatóság és a klímavédelem kontextusában értelmezett körforgásos gazdaság egyre inkább beépül a nemzetgazdaságok és a vállalkozások hatékonysági és versenyképességi megfontolásai közé, ami által kritikus jelentőségű tényezővé válik, hogy az érintett szereplők milyen mértékben alkalmazzák a digitális megoldásokat – derült ki a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. Digitális Üzletága által 2023. év végén végzett kutatásból.
„Tűnjön ki innovatív projektjével az üzleti rendezvények világában!” mottóval hirdet ingyenes pályázati lehetőséget a Magyarországi Rendezvényszervezők- és Szolgáltatók Szövetsége (MaReSz). Olyan szervezetek és magánszemélyek pályázatát várják, amelyek/akik példaértékű innovatív megoldásokat kínálnak az üzleti rendezvényszektorban a fenntarthatóság, digitalizáció vagy humán erőforrás terén.
A mesterséges intelligencia megkerülhetetlen, nem csak az ügyfeleket, de minden intézmény minden dolgozóját érinteni fogja - hangzott el a Deloitte Risk? Respond! podcast legújabb adásában. A mesterséges intelligencia pénzintézeti felhasználásairól, a kihívásokról, szabályozásról beszélt Dr. Barta Gergő a Deloitte vezető Mesterséges Intelligencia szakértője és a műsor házigazdája, Dr. Albert Lili, a Deloitte adatvédelmi és technológiai munkacsoportjának ügyvédje és Dr. Fáykiss Péter a Magyar Nemzeti Bank Digitalizációs Igazgatóság vezetője.
Globális probléma a pénzügyi bűnözés, mely nem csak a közvetlen áldozatoknak okoz anyagi kárt, de jelentős társadalmi következményei is vannak. Ráadásul az erre épülő szervezett bűnözői csoportok egyre kifinomultabb módszereket alkalmaznak, felhasználják a technológia fejlődését, így lépéselőnybe kerülhetnek, ha nem cselekszik a világ időben.
A Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjében a legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A Széchenyi István Egyetem Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karának oktatói értékes szakmai elismeréseket nyertek el az agrárium színe-javát felvonultató Év agrárembere díjátadón. Mindez egyszerre mutatja az intézmény hagyományos és új – a fenntarthatósághoz és az agrárdigitalizációhoz kapcsolódó – képzési-kutatási területeinek magas színvonalát.
Változó, hogy ki miben méri a sikert. Gangel Péter mértékegysége a bizalom. Ennek a sajátos mérőszámnak köszönheti, hogy meg tudott valósítani olyan tervet, amit a piacon addig senki. A Bizalmi Kör alapítójának és ügyvezetőjének van még egy nagyon fontos tudás a tarsolyában: egy olyan célorientált embernek, mint amilyen ő, az a legjobb lehetőség arra, hogy jól teljesítsen, ha nem másokkal, hanem a maga dolgával foglalkozik.
Végre a hazai kis-és középvállalkozások is haszonélvezői lehetnek az AI-forradalomnak: a fejlesztőkből, AI-szakértőkből, és reklámügynökségi szakemberekből álló Think AI csapata megtalálta annak a módját, hogyan teheti a vállalati folyamatok szerves részévé a mesterséges intelligenciát anélkül, hogy a kkv-knál bárkinek is promptolnia kellene hozzá.
Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és az Adatvezérelt Marketing Szövetség (DIMSZ) friss közös kutatásából.