Keresett szöveg: "big data"

A digitális technológiák alkalmazása lehet a körforgásos gazdaságra való átállás fő mozgatórugója

Az eddig elsősorban a fenntarthatóság és a klímavédelem kontextusában értelmezett körforgásos gazdaság egyre inkább beépül a nemzetgazdaságok és a vállalkozások hatékonysági és versenyképességi megfontolásai közé, ami által kritikus jelentőségű tényezővé válik, hogy az érintett szereplők milyen mértékben alkalmazzák a digitális megoldásokat – derült ki a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. Digitális Üzletága által 2023. év végén végzett kutatásból.

Retail Media Munkacsoportot indított az IAB Hungary

Újabb munkacsoport alakult az IAB Hungary kötelékében, amelynek célja, hogy az online kiskereskedelmi médiában érdekelt piaci szereplők között egységes, produktív kommunikáció indulhasson a területhez köthető információgyűjtéssel, kutatással, edukációval, sztenderdizálással és ajánlásokkal kapcsolatban.

Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus: ″Generációt egyben vizsgálni nem lehet, viselkedést, magatartást kell vizsgálni″

Egyre nagyobb teret nyernek a Z-generációról folytatott kutatások, amióta ugyanis a képviselői beléptek a munkaerőpiacra, a szokásaik és a különböző attitűdjeik könnyebben mérhetővé váltak. A legtöbben előítéletesek ezzel a nemzedékkel szemben, és bár még mindig nem értettük meg őket igazán, sokan már az utánuk következő Alfa-generáció lehetséges felméréséről beszélnek. Vajon mikor érdemes elkezdeni foglalkozni a kutatásukkal? Egyáltalán mi alapján határozzuk meg a különböző generációkat, a szociológia pedig hogyan vizsgálja az azokra jellemző tulajdonságokat? Milyen pszichés eltéréseket mutatnak az egyes nemzedékek és milyen, eddig soha nem látott kihívásokkal kell megküzdenie a Zoomereknek? Többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológussal. Interjú.

Az idei év hozhatja meg az IT iparágnak a növekedést?

Az IT szektor a 2023-as évben az előző évi növekedéshez képest csökkenést mutatott a megrendelések tekintetében, azonban hazai és nemzetközi jóslatok szerint az idei évben növekedésnek indulhat - végzett piaci körképet a hazai IT munkaerőpiac egyik vezető cége, a Bluebird. A cégben 2024. január 1-től változás történt: az alapító és CEO Réfi Balázs ezentúl a nemzetközi terjeszkedést irányítja, az ő feladatait a szektorban már nagy tapasztalattal rendelkező Hradek Viktória látja el.

Nem az árak, hanem az elérni kívánt hatás határozza meg, hol érdemes hirdetni

A médiavásárlásoknál nem mindig úgy működik az árazás és a kereslet, ahogy a közgazdasági logika diktálja. Ennek okát a kereslet-kínálat mellett a reklámok hatásmechanizmusában és az ökoszisztéma egymásra épülő rétegeiben kell keresni. Interjú Mező Lászlóval, a EssenceMediaCom Magyarország ügyvezető igazgatójával

K&H: a digitalizáció áll a cégek figyelmének középpontjában

A K&H hatodik féléve méri a hazai közepes és nagyvállalati szektor innovációs aktivitását. A kutatás adataiból képzett K&H innovációs index 2023 második félévében 29 pontra emelkedett, ami ugyan egy ponttal magasabb az előző félévben mért mélypontnál, de még így is az átlagosnál gyöngébbnek nevezhető.

A globális nagyvállalatok is újra felfedezik a saját platformjaik mellé a hagyományos médiát

Somlói Zsolttal, a Mindshare reklámügynökség ügyvezetőjével a hazai reklámpiac várható trendjei mellett arról is beszélgettünk, hogy a Google miért hisz a nyomtatott újsághirdetésekben, és hogy miért kellene a performancia kampányok mellett vagy helyett nagyobb teret engedni a márkakommunikációnak.

A CIO-k új feladata: a fenntartható technológiák bevezetése

A fenntarthatósági szempontok érvényesítése a vállalati működésben többé nem választás kérdése: a szabályozói környezet, a változó fogyasztói elvárások és a munkavállalók is megkövetelik ezt a döntéshozóktól. A Deloitte legfrissebb technológiai vezetői tanulmányából kiderül: a globális trendekkel összhangban Magyarországon is egyre nagyobb szerepet kapnak a technológiai területek a vállalatok ESG stratégiájának és az ehhez kapcsolódó befektetések alakításában.

MOME AI Days – Főszerepben a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia (MI) egyre többet használt fogalommá vált napjainkban. A MI korunk digitális világában már jelentősen befolyásolja, mindazt ahogy felfogjuk és értelmezzük környezetünket. A megkerülhetetlenné vált technológiáról december 8-án hazai és nemzetközi szaktekintélyek bevonásával Emerging Technology Conference - AI in Art and Design címen konferenciát rendez a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME), ahol megtudhatjuk, hogyan formálja majd a mesterséges intelligencia a jövőt a design és a művészet összefüggésében, illetve hogy milyen hatással lesz a tervezési-, alkotási folyamatokra és a kommunikációra.

Idén négyszeresére nőtt a feltörekvő technológiák támogatottsága

A fejlődő technológiai trendekkel való lépéstartás továbbra is létfontosságú az üzleti növekedéshez. A globális gazdasági bizonytalanság ellenére a vállalatvezetők elkötelezettek maradtak a digitális átalakulás és az innovációs prioritásaik mellett – a feltörekvő technológiákat csaknem négyszer annyi vezető támogatja, mint tavaly. A KPMG legutóbbi felmérése, a KPMG Global Tech Report 2023 szerint a digitalizációért felelős vezetők bíznak abban, hogy a modern technológiák beemelése az üzleti élet minden területén termelékenység-növekedést hoz, ugyanakkor úgy látják, a technológiai fejlődést nem lassítja a jelenlegi bizonytalan gazdasági környezet. A biztonság, a bizalom és az adatok maximális védelme elsődleges napirendi pontok.

1/35