Egyre nagyobb teret nyernek a Z-generációról folytatott kutatások, amióta ugyanis a képviselői beléptek a munkaerőpiacra, a szokásaik és a különböző attitűdjeik könnyebben mérhetővé váltak. A legtöbben előítéletesek ezzel a nemzedékkel szemben, és bár még mindig nem értettük meg őket igazán, sokan már az utánuk következő Alfa-generáció lehetséges felméréséről beszélnek. Vajon mikor érdemes elkezdeni foglalkozni a kutatásukkal? Egyáltalán mi alapján határozzuk meg a különböző generációkat, a szociológia pedig hogyan vizsgálja az azokra jellemző tulajdonságokat? Milyen pszichés eltéréseket mutatnak az egyes nemzedékek és milyen, eddig soha nem látott kihívásokkal kell megküzdenie a Zoomereknek? Többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológussal. Interjú.
Mostani adásunkban két beszélgetőtársat is köszönthetek: Vízkeleti Ildikót, az Auchan marketing igazgatóját és Szabó Ákost, a bécsi Stúdió Binar online reklámügynökség alapítóját és a Barion cég big data üzletágának tanácsadója. Kettőjüket a sokéves marketing tapasztalatuk, a szakmai tudásuk, és a retail média aktív alkalmazása miatt invitáltam meg erre a közös interjúra.
A K&H 2024 második féléves innovációs index kutatása szerint a magyar vállalatok innovációs aktivitása nagyot zuhant az elmúlt időszakban. A megvalósult innováció alindex jelentős csökkenést mutatott, és a digitalizáció is megtorpanni látszik, ahogy kimerülni tűnik a mesterséges intelligencia-láz is. A vállalatok rendkívül óvatosak és egyre kevesebb erőforrást fordítanak új termékek, szolgáltatások és digitális megoldások fejlesztésére, ami hosszú távon versenyképességi kihívásokat jelenthet.
A One Magyarország Alapítványa, az ország egyik vezető távközlési vállalatának társadalmi szervezete a nemzetközi Safer Internet Day alkalmából digitális szabadulószobát indít. A kezdeményezés célja, hogy felhívja a figyelmet a tudatos és biztonságos internethasználat fontosságára. A program különösen időszerű: egy friss hazai kutatás szerint a 13-16 éves diákok ötöde egyáltalán nem fordít figyelmet személyes adatainak védelmére az online térben.
Elveszi az AI a munkánk? Nem valószínű, de minden változásra fel kell készülni, hogy a nyertesei legyünk.
A K&H innovációs index 2024 második félévi eredményei a hazai vállalatok innovációs teljesítményének aggasztó mértékű visszaesését mutatják. Az index, amely a 300 millió forint éves árbevétel feletti magyarországi társas vállalkozások innovációs aktivitását méri, ezúttal mindössze 26 pontos értéket ért el, ami jelentős csökkenés az előző időszakhoz képest, és a mérés elindulása óta mért legrosszabb teljesítmény. A magyarországi cégek innovációs hajlandósága és teljesítménye továbbra is messze elmarad az ideális szinttől egy olyan gazdasági környezetben, ahol a hazai nagy- és közepes vállalatok is elég borúlátóan ítélik meg a jövőt.
A 25. Internet Hungary konferencián Somlói Zsolt, a Mindshare reklámügynökség ügyvezetője, a versenypiac és az üzleti gondolkodás új kihívásairól tartott előadást.
Az elmúlt évtizedek az élet minden területén a digitalizációról szóltak. Legyen szó az egészségügyről, a szórakozásról vagy a tanulásról, a modern eszközök alapvető változásokat hoztak. Ez alól az ipar és a gyártás sem kivétel, mert a digitalizáció itt is remekül használható. Cikkünkben összeszedtük, hogy milyen változásokat hozott a 21. század a gyártósoroknál.
Október végén debütál a magyar startup, az AgroLYNX Zrt. innovatív mezőgazdasági szoftvere, amely az ágazatban dolgozók ezreinek teheti könnyebbé a mindennapi munkáját. A cég által megálmodott FarmLYNX ugyanis egy egyedülálló, hazai fejlesztésű mezőgazdasági együttműködési rendszer, amely nemcsak a törvényi adatszolgáltatást segíti, de a gazdaságok adatalapú működését is komplexen támogatja.
A PR és a marketing kapcsolatáról beszélt a saját tapasztalatai és meglátásai alapján a 25. Internet Hungary konferencián Károly Róbert PR és marketing tanácsadó. A vállalkozó az újgenerációs PR-ról is szót ejtett.