″Ne higgy feltétlen a szemednek, ne higgy az első gondolatodnak, adj időt magadnak és mindig gondold tovább!″ Csermely Ákos szavaival vette kezdetét a 25. Internet Hungary konferencia. A rendezvénysorozat megálmodója nyitóbeszédében visszatekintett az internet, a kereskedelem, a marketing és a média fejlődésének évtizedeire. Büszkén osztotta meg a konferencia létrejöttének történetét, amely mára megkerülhetetlen jelentőségű eseménnyé vált a piacon. Az alapító kitért a jelenkor centralizáció és szilánkosodás ellentmondónak tűnő jelenségére, a globális platformok piacokat lefoglaló térnyerése és arra is, miért éppen a fekete hattyú lett a mostani rendezvény szimbóluma.
Hol lesz a helyünk a világgazdaság újrajrazolt téréképén, mire figyeljen a magyar vállalkozó?
Nemrég egy olyan új webshop-óriás jelent meg a magyar piacon, amely a legnagyobb európai hátterű online piactér, ahol az aktív vásárlók száma a teljes régióban meghaladta a 20 milliót. Az Allegro Lengyelországból indult, ám már most több mint 5 millió felhasználója van Lengyelországon kívül. A magyar piacra lépés alaposan felboríthatja az itthoni kereskedelmet is.
Vizes élőhelyeink címmel nyitotta meg kiállítását az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottság és a Varázslatos Magyarország.
A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózat idén 15. alkalommal tette közzé immár hagyományosnak számító elemzését a következő évre várható médiatrendekről. A „The Year of Impact” címet viselő kiadvány, amelynek összeállításában a dentsu médiaügynökségeinek, a Carat, a dentsuX, illetve az iProspect cégek szakemberei vettek részt a világ minden tájáról, tíz fő médiaipari tendenciát azonosít be, amelyek négy átfogó témakör köré csoportosíthatók: (1) a generatív mesterséges intelligencia (AI) valós hatóerővé vált, (2) a történetek egyre kiterjedtebb stratégiai szerepet kapnak, (3) felértékelődik a minőség, illetve (4) a technológia és az alkalmazási szokások eltérően oszlanak meg a különböző régiókban.
Az Amazon Web Services (AWS) bejelentette, hogy a mesterséges intelligenciával rákellenes megoldásokat kutató biotech céget, a Turbine-t, egyetlen magyarként beválasztották az AWS Global Generative AI Accelerator 10 hetes programjába, amelybe globálisan mindössze 80 vállalkozás került be idén.
Tézis- antitézis - színtézis. Alkalmazkodás, tudás alkalmazás és állandó kételkedés. Engem ezek a fogalmak vezérelnek most is és mindig. Írásomat vitaindítónak szánom és nem kinyilatkoztatás a részemről, de inspirációnak szánom. Internet Hungary programajánló!
Az LG Electronics (LG) a berlini IFA kiállításon mutatta be CineBeam Q (HU710PB) projektorát az európai közönségnek. A CineBeam Q egyedülálló, minimalista kialakításával, kiemelkedő képminőségével és izgalmas funkcióival valódi moziteremmé változtatja a nappalit – vagy éppen azt a helyiséget, amiben elhelyezzük.
A Hankook & Company Group komplett hardverplatformot kínáló leányvállalata, a Model Solution, megállapodást kötött a mesterséges intelligenciával (AI) és kiterjesztett valóság (XR) technológiával foglalkozó Virnect vállalattal. A két vállalat okos szemüvegek kutatás-fejlesztésében fog együttműködni a Model Solution dél-koreai Bucheonban található létesítményében.
Az Unitree Go2-W platformot arra tervezték, hogy a legnehezebb terepviszonyok között is képes legyen a nem kerekes változathoz hasonló agilitással venni az akadályokat, valamint ellátni az előre programozott automatizált feladatokat. Az új típus - a kerekeknek köszönhetően – már akár 70 cm magas akadályokon is könnyedén képes áthaladni.