A generatív mesterséges intelligencia forradalmasítja a bankvilágot és új lehetőségek sokasága nyílik meg a pénzintézetek és ügyfeleik előtt. Ahhoz azonban a banki közép- és felsővezetőknek újabb és újabb fogalmakkal kell megismerkedniük, hogy a lehető leghatékonyabban tudják alkalmazni a fénysebességgel fejlődő technológiákat.
Az egyik legtöbbet feltett kérdés manapság az, hogyan lehet üzleti áttörést elérni generatív mesterséges intelligenciával anélkül, hogy a technológia előnyeit háttérbe szorítanák a vele járó kockázatok? A Deloitte Tech Trends 2024-es tanulmánya erre keresi a választ és megállapítja: helyesen alkalmazva a generatív mesterséges intelligencia nem váltja ki az emberi kreativitást, hanem még jobban felértékeli azt.
A világ több mint 70 országában jelenlévő HEINEKEN sörgyártó a Siemenset választotta partnerének a globális nettó zéró kibocsátási ütemterve megvalósításához, melynek célja, hogy 2030-ra nettó nullára redukálják a közvetlen (Scope 1) és a vásárolt energiából származó (Scope 2) kibocsátásukat az összes gyártóüzemükben. A két vállalat így egy hosszú távú szén-dioxid-mentesítési program keretében, Siemens-megoldásokkal fogja csökkenteni sör-, illetve malátagyártó telephelyeinek energiafelhasználását.
Január 26-án a felvételi döntés előtt álló középiskolások, illetve az informatika területén továbbtanulni szándékozók részére az ELTE Informatikai Kar Nyílt Napot tart.
Az elmúlt évben tapasztalt szélsőséges időjárási tényezők, tartósan magas olajárak és világpolitikai konfliktusok miatt kialakult általános recessziós félelem minden eddiginél jobban rámutatott az energetikai átállás és a villamosítás sürgősségére. Az egyre nagyobb arányban megújuló villamosenergia-termelés ellenére a folyamatosan növekvő szükségletek a legtöbb országban hálózati túlterhelést okoznak. Bár ezen tényezők várhatóan idén is velünk lesznek, de az épülettulajdonosok hatékonyan reagálhatnak a késztermékek, nyersanyagok és az energiahordozók folyamatosan növekvő áraira. A lehetőségekbe Szontág Balázs villamosmérnök, az Eaton szakértője nyújt betekintést.
Mától kapható Magyarországon is a HONOR X7b. A készülék hosszú üzemidejű, 6000mAh-s akkumulátorral; 10MP-es, kiváló kamerával; 256GB tárhellyel és ultrafényes kijelzővel érkezik, amivel lefedi a hétköznapi használat minden igényét.
A közösségi médiafelületek a teljes piacot átrendezték, és nem biztos, hogy ebben bárki nyertes rajtuk kívül. De mennyire erős a felhasználói kontroll napjainkban? Valóban mi irányítanánk? És hogyan hat mindez a fiatalokra? Csermely Ákos, a Digital Hungary ügyvezetője a régi idők tanújaként maga is részese volt az analógból indult átalakulásnak, így sok év tapasztalatát vethette össze a mostani helyzettel. Az IT Akták adásaiban Kánai Andrással, a Meraki Marketing kreatív igazgatójával beszélgetett.
A médiavásárlásoknál nem mindig úgy működik az árazás és a kereslet, ahogy a közgazdasági logika diktálja. Ennek okát a kereslet-kínálat mellett a reklámok hatásmechanizmusában és az ökoszisztéma egymásra épülő rétegeiben kell keresni. Interjú Mező Lászlóval, a EssenceMediaCom Magyarország ügyvezető igazgatójával
A Samsung minden korábbinál több, 15 úttörő projektet mutat be a CES 2024 kiállításon, amelyeket a C-Lab programja keretében fejlesztettek. Előremutató termékeket és szolgáltatásokat ismerhetnek meg a látogatók a Las Vegas-i Venetian Expón található Eureka Parkban, a világ egyik legnagyobb technológiai eseményének fő kiállítóterében január 9. és 12. között.
A Bosch a generatív mesterséges intelligencia (AI) és az ún. alapmodellek (Foundation Model; FM) alkalmazását teszteli a gyártási folyamataiban.