Httpool Hungary, ügyvezető igazgató A Magyar Reklámszövetség Ügyvezetésének tagja, az IAB Hungary Adex munkabizottságának vezetője.
Az IAB Hungary idén is elkészítette az előző év digitális reklámköltéseinek alakulását és főbb trendjeit áttekintő AdEx riportját, és a piaci szakemberek idei évi várakozásait, becsléseit tükröző AdExpect kutatását.
A 2024. évi MRSZ Médiatorta 384,4 Mrd Ft, az MRSZ Kommunikációs torta 715 Mrd Ft. Az iparág teljesítménye a korábbi időszakot jellemző hullámvasútról leszállva felívelő pályára állt tavaly: mind a médiatorta, mind a non-média torta 7,6%-kal gyarapodott és már reálértéken is pozitív változást mutatott az előző évhez képest.
Folyamatosan új programokkal bővül a Víg Szalon kínálata, alkalmat teremtve arra, hogy a színház alkotói és a közönség közvetlenebb módon találkozhasson. A Víg Beavató során, a Kinek az ég alatt már senkije sincsen című előadás tantermi változatában az iskolások maguk is az események részeseivé válhatnak, így ismerhetik meg Arany János élettörténetét. A másik újdonság a Szalon Impro Novák Péter vezetésével, amely mindig egy-egy előadás köré épül: miközben a színészek improvizálnak, meghívott szakértő elemzi az adott témát és karaktereket. Március 29-én a Rémségek kicsiny boltja című előadás kerül fókuszba. Április 11-én, Márai Sándor születésének 125. évfordulóján a közönség Hegedűs D. Géza és Takáts Andrea előadásában, felolvasószínházi keretek között ismerheti meg Márai Ilona – Lola naplójának részleteit. Április 25-én pedig indul a Versmegzenésítés Challenge Zoltán Áron vezetésével, melynek keretében a magyar költészet remekművei közül egy választott verset zenésít meg minden résztvevő, amit az est folyamán egymás számára is első alkalommal adnak elő.
A Magyar PR Szövetség PREXA 2025 versenyére a tavalyi évben megvalósított projektekkel lehet nevezni. Március 12-ig early bird díjjal adhatók le a pályázatok. A kategóriák nem változtak, és idén újra meghirdetik „Az év fiatal szakembere” utánpótlás-díját a 35 év alatti pályázók számára.
Novák Péterrel a Magyar Reklámszövetség újonnan megválasztott elnökével beszélgettem az idén 50 éves szövetség helyzetéről, erejéről és lehetőségeiről faggattam.
Teltházzal zajlott az első retail mediáról szóló rendezvényünk, és a téma aktualitását az is mutatja, hogy a zsúfolt program rengeteg érdekes információval szolgált, és az eseményt szervező munkacsoportunk is gyors bővülést mutat.
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak, és csak 1,8%-uk nyitott külső hirdetők felé is. Ez az arány - különösen a nemzetközi trendek tükrében - nagyon alacsony, ami a szektorban rejlő jelentős növekedési potenciált jelzi. A PwC Magyarország az IAB Hungary szakmai közreműködésével csaknem 800 webáruház körében végzett kutatást a retail média jelenlegi helyzetéről.
A PwC Magyarország az IAB Hungary szakmai közreműködésével 2024 novemberében alapozó kutatást végzett az e-kereskedők körében a retail media jelenlegi helyzetéről, amelynek eredményeit a november végén tartott DigitalHungary Klub retail media témájú szakmai rendezvényén mutatták be. A felmérés fontosabb megállapításai az alábbiakban olvashatók.
Elnököt, elnökséget és felügyelőbizottságot választott a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) tisztújító közgyűlése 2024. október 8-án este.