Miért éppen most, 50 év elteltével döntöttetek úgy, hogy visszahozzátok a lakásnyereményt?
A lakásnyeremény sorsolások emléke még manapság is élénken él a játékosaink emlékezetében, nem véletlenül, a 60-as években több mint 700 ingatlant sorsolt ki a Szerencsejáték Zrt. jogelődje. Érdekes egybeesés, hogy amikor meghirdettük ezt a promóciót, akkor érkezett meg a rendszerünkbe az egymilliomodik játékoskártya-tulajdonos is, ami szintén mérföldkő az életünkben. De itt nem állunk meg, az a célunk, hogy jövő márciusig, amíg tart ez a játék, elérjük a másfél millió regisztrált játékost. Bízunk abban, hogy a lakásnyeremény akció elég vonzó ahhoz, hogy a terveinket el tudjuk érni.
Ezt a növekedési becslést az elmúlt hónapok tendenciái alapján határoztátok meg, vagy a lakásnyeremény visszahozásával kalkuláltátok újra?
A Játékoskártyát 2017-ben vezette be a Szerencsejáték Zrt., azonban 2022. februárjáig csak 30 ezren igényelték. Az elmúlt egy évben sikerült az egymillió kártyabirtokos számot is elérnünk, és a növekedés jelenleg is nagyon dinamikus. A lottózói hálózatunk egyik stratégiai fókusza ez a szolgáltatás, a következő években közel félszáz betervezett fejlesztést hajtunk végre a Játékoskártyán, amely 2025-ben átalakul egy integrált hűségprogrammá applikációval támogatva. Jelenleg egyrészt kényelmi, testreszabott funkciókat ad a játékosoknak, másrészt erősíti a felelős játékszervezési törekvéseinket. Mögötte áll az egyik legnagyobb hazai CRM csapat és infrastruktúra, illetve robusztus kampánymenedzsment rendszerünk, továbbá bevontuk az értékesítő partnereinket is. Elmondhatjuk, hogy kitört a Játékoskártya-láz, az akció első 6 hetében megtöbbszöröződött a heti regisztrációk száma, és nagyot ugrott a használat aránya is.
Hogyan építitek fel a marketing stratégiátokat?
A marketing stratégiánk alapja az omnicsatornás megközelítésünk: lekövetjük a játékosutakat, és törekszünk a 360 fokos elérésre. Ennek kiemelten fontos eleme, hogy közvetlen, személyes kapcsolatot építsünk fel regisztrált játékosainkkal. Ahogy minden szektorban, úgy a szerencsejáték-iparágban is érvényes a trend, hogy a személyre szabott szolgáltatásé a jövő.
Összességében kiemelkedő nálunk az ún. marketing hozzájárulás aránya más nagyvállalati hűségprogramokhoz képest: a regisztráltak 82%-a hozzájárul ahhoz, hogy megkeressük őket marketing vagy felelős játékszervezési üzenetekkel. Ez is mutatja játékosaink magas bizalmi szintjét vállalatunk felé.
Terveztek további üzleti együttműködéseket az OTP-vel vagy bármilyen más céggel egyéb nyeremények kapcsán? Amennyiben igen, milyen terveitek vannak?
Az OTP Ingatlannal meghirdetett közös lakásnyereményünk az elmúlt évtized legnagyobb tárgynyereménye. Ez az első ilyen jellegű együttműködésünk egy nagyvállalattal, és itt a nyereményen túl összeköt minket a közös múlt is, hiszen a nemzeti lottótársaság jogelődjeként az OTP Bankon belül történt a szerencsejáték-szervezés több évtizeden keresztül. Amennyiben a 2024. március 3-ig tartó promóció sikeres, akkor kezdeményezünk egy újabb lakásnyeremény akciót indítani az OTP Csoporttal. Azt gondolom, hogy ma egy lakás megépítésénél kiemelten fontos a megbízhatóság, a jó minőség és a hírnév, ezekre pedig partnerünk neve a garancia. Az együttműködéssel egymást erősítjük, a minőség pedig mindig is az elsődleges szempont volt mind a két vállalatnál.
Lesz bármiféle megkötése a lakásnyereménynek, például, hogy bizonyos ideig, mondjuk egy évig nem ruházható át másra?
A nyertes játékos dönt majd arról, hogy mit tesz a lakással. A lakást teljesen kész, azonnal használható állapotban adjuk át, beépített konyhával együtt. Minden adót és járulékot is cégünk áll. A nyertes adatait és személyét természetesen védjük, így arról is ő dönt majd, nyilatkozik-e, kiáll-e a nyilvánosság elé.
A Játékoskártya kapcsán milyen új funkciók várhatóak a jövőben?
Ahogy említettem, több mint félszáz fejlesztés érkezik a funkciókban a következő időszakban. Ezek közül az egyik legnagyobb lépés, hogy 2024 novemberétől a sorsjegyek is bekerülnek a szolgáltatásba. Jelenleg csak a lottójátékot és sportfogadást játszó játékosaink tudnak részt venni bármilyen kapcsolódó promócióban a Játékoskártyához kötve. A fejlesztések közül kiemelném azokat, amelyek értékesítőinket, a terminálkezelőket is képessé teszik majd arra, hogy testreszabottan tudják kiszolgálni a játékosokat. És ami talán a legfontosabb, hogy két éven belül érkezik egy integrált hűségprogram a Játékoskártyához, amelyhez egy mobilapplikáció is készül. Terveink szerint ebben akár két és félmillió lottózói játékosunk is részt vesz majd.
Említetted a beszélgetésünk elején, hogy a felelős játékszervezési törekvéseiteket is támogatja a játékoskártya. Ez mit takar pontosan, és milyen irányú fejlesztések várhatóak a jövőben?
Jelenleg önkorlátozási és biztonsági funkciót is kínálunk. Ez azt jelenti, hogy a játékos be tudja állítani maga számára a limitet, és felelősebben tud játszani. Egy most zajló fejlesztés pedig lehetővé teszi majd, hogy olyan játékosmodelleket állítsunk fel, amelyek prediktív elemzésekkel látják a játékosaink szokásait. Ennek segítségével, ha egy játékosnál valamilyen kockázatot érzékelünk - amennyiben engedélyt adott rá -, testreszabottan, felelős üzenetekkel megkereshetjük őt és támogathatjuk játékos tudatossága fejlesztésében. Ez egy észak-európai modell, ami véleményem szerint rendkívül előremutató, és segítséget nyújt a felelős játékszervezésben.
Figyelem, reklám!
Kérem tekintse meg az Internet Hungary-ről készített összefoglaló videónkat:
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!