Egyik nagyszülője suszter, a másik nyelvész volt. Trunk Tomi, blogger nevén Dablty, pedig 14 évesen véleményvezér, ha cipőmárkákról van szó. Három nyelven ad elő új generációs márkák brandépítéséről, végzett DJ, és a legnagyobb sí reménységek között tartják számon. Könyvét az idei Internet Hungary-n mutatja be.
Az interjú először szeptember 15-én jelent meg.Követsd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!
- Egyenesen az osztrák sulidból érkeztél, péntek este hét óra van. Nem vagy nagyon fáradt?
- Ez volt az első hét az iskolában, délutánonként három óra edzéssel. Ma aztán négy órát utaztam még. Kicsit elfáradtam, de nem vészes.
- Ez már a második tanéved odakint. Hogyan telik egy napod?
- Kollégiumban lakom, háromnegyed hétkor kelek, 7.25-kor már kezdődik a tanítás. Délig suli, aztán egy óra ebédszünet. Háromig tanítás, aztán edzés hatig. Vacsorázunk, házit írunk, utána tízig van némi szabadidőm. Abba kell mindent belepréselnem, ami a sneakeres és „márkás” „életemmel” kapcsolatos: blog írás, videó vágólisták, újdonságok posztolása.
- Kit takar a többes szám?
- Az osztálytársaimat, akik szintén versenyszerűen sportolnak. Számos sí világkupás ebből az iskolából „nevelődött” ki. Talán mi lehetünk a következő sikeres síelő generáció.
- Komoly felvételi lehetett.
Igen: óriás műlesiklás, szlalom, technika, szabad síelés, kondíció. Mivel csak 1-es - az a legjobb jegy itt - volt tavaly a bizonyítványomban, iskolai felvételi nekem nem volt.
- Hány éve élsz kétlaki életet?
- Hatodikban csak pár hétre mentem ki egy erős budapesti magángimnáziumból – ez egy bentlakásos iskola –, a nyolcadikat már teljesen ott töltöttem. Most kilencedikes vagyok a Trainingszentrum Waidhofenben, az új iskolánkban. Ez egy Handelsakademie gazdasági súlyponttal, innen bármilyen külföldi egyetemen továbbtanulhatok, ha jól érettségizem. Nekünk rövidebbek a szünidők is, mert annyit síelünk évközben, hogy ezeket be kell pótolni. Nehéz, de bírom.
- Ez a teljesítmény már önmagában teljes embert kívánhat, de te emellett sikeres véleményvezér, azaz influencer vagy. Hogyan kezdődött?
- Eleve nagyon érdekeltek a sneakerek, aztán pár éve karácsonyra kaptam egy könyvet ezekről a menő márkás cipőkről. Olvasni kezdtem róla. Először megírtam az első cikkemet, aztán vlogolni kezdtem.
- Ha van egy Adidas sportcipőm, az már sneaker? Vagy csak akkor válik azzá, ha jössz te, és sztorikat mesélsz róla? Hogy van ez?
- Tökéletes magyar megfelelője nincs a szónak. Talán surranónak nevezném. Azt mondanám, hogy sportcipő, ami a hip-hop kultúra révén évtizedekkel ezelőtt az USA-ban utcai sportcipővé nőtte ki magát. Óriási kultúrája van, amelyet a sneakerheadek – szakértők, mint én is – alakítanak. El sem tudják képzelni a felnőttek, mennyire különleges is tud lenni egy ilyen cipő!
- Honnan jön a sztori?
- Gondosan kidolgozott márka stratégia révén. Ezekről olvastam és olvasok folyamatosan. Az első cikkem erről is szólt: 36 sneaker, ami trendet formált. A sneakerbox-on inkább az újdonságokra koncentrálok, és az arcokra a cipők mögött. Írok és videókat is csinálok.
- Hamarosan előrukkolsz egy könyvvel is a témáról. Miről fog szólni?
- Az új generáció elérése sok márkának kihívás, és több konszolidált márka már nyúl is az új sneakerpiaci módszerekhez. Ehhez rengeteg információt gyűjtöttem össze a tavaszi előadásomra a Media Hungary-n, aminek jó része akkor nem fért bele az időbe. Így jött az ötlet, hogy megírom könyvben.
- Kiknek szánod?
- Mindenkinek, akit valóban érdekel a Z-generáció. Egyrészt szülőknek, akik tudni szeretnék, mivel foglalkoznak a gyerekeik. És persze a korombelieknek. Meg céges marketingeseknek, akik keresik az utat az én generációmhoz. A könyvben szereplő cégek ezt tökéletesen csinálják. Megkeresett egy nagy kultúrával rendelkező cipő manufaktúra, kereskedelmi hálózat, és a világ első, magyar alapítású fashiontech cége is, a SneakerTracker, én vagyok a legfiatalabb lokális influencerük. Ők is a sneakervilágon keresztül akarnak belépni a fashion világba.
- Minek köszönheted, hogy felfigyeltek rád?
- Minden szabadidőmet ezzel töltöm, ez ad energiát, napi több órát olvasok a témáról. Ráadásul három nyelven, így több forrásból tudok meríteni, ez nagy előny.
- Három nyelven? Áruld el a szódolgozatok és nyelvtani tesztek között navigáló hazai kortársaidnak: hogyan lehet 14 évesen ilyen szinten megtanulni két nyelvet?
- Nincs ebben trükk. Rengeteget tanultam, nagyon kitartóan. Hatévesen, az iskolában nagyon komolyan elkezdtem tanulni a németet. Elsőtől hat tantárgyat is németül tanultam egy állami kétnyelvű iskolában, a Fillér u.-ban Pia néninél és Gabi néninél. Az angolt ötödikben kezdtem el. Azt tapasztalom, és Ausztriában is ezt láttam, hogy minden ország kritikus a saját oktatási rendszerével kapcsolatban. Ott éppen úgy szidják a rendszert, mint itthon. Szerintem pedig ezzel nincs gond. Tanulni kell. Nyáron Oxfordban voltam két hétig egy nyári iskolában. Ott jöttem rá arra: nem az a lényeg, hogy van-e virtuális tábla (ott nem használtunk ilyen), white board sem volt. Ami számított, az a hozzáállás: az inspiráció, az interaktivitás, és az, hogy olyan témákkal foglalkoztunk, amire máshol azt mondták volna, hogy még kicsik vagyunk hozzá vagy túl elméleti, tehát „elavult”.
- Például?
- Nagyvállalatokat elemeztünk - cégvízió, márka értékek, Swot-analízis -, üzleti tervet, cash-flow előrejelzést készítettünk. És még egyszer: nagyon sokat kell tanulni! Vannak persze Mark Zuckerbergek, akik megtehetik, hogy félbehagyják az egyetemet. De tartott például előadást nekünk egy angliai gettóban született fekete srác, Ivan Beckley, akit a jövő top 30 vezetője közé választottak. Azt mondta: ő egyszerűen csak tanult, sokat. Nem tehette meg, hogy abbahagyja.
- Milyen tanácsot adnál a kortársaidnak, akiket érdekel ez a világ?
- Nyitottnak kell lenni, sok helyről behozni az információkat, képesnek lenni arra, hogy átszűrd magadon, és átadd, ami érdekes. Nagyon sokat néztem a német Youtube-ot. Egész más, mint itthon. A politikusok például nagyon komolyan veszik az influencereket: Angela Merkel többször készített live stream interjút fiatal youtuberekkel. Ilyenkor a kérdéseket a közösség, a community teszi fel. Erről is lesz szó a könyvemben.
- Azért gondolom, van árnyoldala is ennek az influencerségnek.
- Folyamatos készültségben kell lenni, ha új hír jön, hiszen az elsők között kell írni róla. Ez néha nehéz. De sokkal több a pozitívum: nemrég például egy több generáción átívelő cipő manufaktúra vezetője ült le velem, kérte ki a véleményemet. Hiteles voltam a számára, ez szuper érzés. És persze a korombeliek köréből is nagyon sok sneaker rajongót megismertem, és remélem, barátságok is szövődnek.
- A szülők miben segíthetnek?
- Szerintem fontos, hogy érdekelje őket úgy általában, hogy mit csinál a gyerek és támogassák, ne csak hagyják. Nézzék meg a videókat, mondjanak őszinte véleményt, tanácsot. Engem a szüleim maximálisan támogatnak. Például elkísért anyukám, apukám, amikor Bécsbe mentem campelni.
- Hogy mit csinálni?
- A sneakerhead-ek egy-egy új modell megjelenésekor (minden csütörtökön kijön egy új cipő), odamennek a bolthoz, még előző este, hálózsákkal és campelnek, vagyis az utcán alszanak. Én is mentem a szüleimmel.
- Vagy úgy! Neked a blog miatt volt ez fontos?
- Nekem igen, de limitált számban megjelenő modellekről van szó, ezért a resell piac egy nagyon fontos bevételi forrás a sneakerheadek számára. Én csak egyszer voltam eddig, de sokan abból élnek, hogy napokat az utcán töltenek, hogy hozzájussanak a legújabb sneakerekhez, majd utána elképzelhetetlen árakon adják el 12-13 évesen. Voltam Londonban a Snearkercon-on, ami a legnagyobb ilyen találkozó. Láttam, amint tízévesen srácok ezerdolláros cipőket vittek be bőröndben, hogy aztán eladják őket korukbeli gyerekeknek. Fiatal milliomosok kerülnek ki a sneaker bizniszből. Benjamin Kickz például dollármilliókat keres évente és van három alkalmazottja. 16 évesen!
- Nem semmi. Őszintén: mit gondolsz erről?
- Szerintem itt lenne az idő, hogy megtanítsák ezek a márkák a fiataloknak, hogy miképpen kell bánni a pénzzel. Jó volna, ha akár a nagy brandek tanácsokat adnának ezzel kapcsolatban. Erről több videómban is beszéltem. Amit én tehetek, azt megteszem. Most például egy kistelepülésen voltam sneaker videót készíteni egy srácnál, aki egy nem működő füstölőt szeretne felújítani. Ő legalább annyira hisz a dolgában, mint a sneakerheadek a sneakerekben. És nincs annyi támogatása, így bemutattam a helyet. Kis dolog de talán számít. Ezeknek a márkáknak nagy erejük van. A Vetements fasion brand például azzal magyarázza a limitált számú bevezetéseket, hogy a túltermelés oka a nem értékesített mennyiség. Kirakatot tettek tele egy partnerükkel más márkák eladatlan ruháival, hogy felhívják erre a figyelmet.
- Hogy látod, merre tart a marketing, a PR? Már belülről, kortársak révén érnek el, benneteket a márkák, dübörög a story telling, mi jöhet még?
- A bottom up stratégia, amivel az új márkák operálnak. A fenntarthatóság is fontos téma. Ott van a Parley, ők az Adidassal közösen kijöttek egy olyan cipővel, amely kizárólag óceánból kiemelt szemétből készült. A digitális fake news világában most már „igazinak” kell lenni egy márkának, ha kapcsolatot akar velünk.
- Fel kell nőniük?
- Bizonyos értelemben igen. Ha már felnőttség, volt egy Mercedes reklámfilm ASAP Rockyval – ő az egyik legbefolyásosabb zenész, generációm példaképe – aminek a fő üzenete az önállóság volt: Grow up! Show respect! Settle down! Get a job!
- Azért nehéz úgy felnőni, hogy azt szajkózzák nektek: menő akkor vagy, ha hetente új cipőt veszel. Mi lesz a régivel?
- Ez igaz. De erre azt tudom mondani, hogy mi annyira szeretjük a sneakereket, hogy nem dobjuk ki őket. Hordjuk sokáig, aztán eltesszük. Nekem kimondottan célom, hogy majd továbbadjam a gyerekeimnek, és a gyűjteményem generációról generációra szálljon.
- Ez szép…! Igaz is, milyen jövőről álmodsz? Sízés vagy marketing?
- Az iskola informatika termében megfogott egy plakát egy John Lennon idézettel. Valahogy úgy szólt: anyukám mindig azt mondta nekem, hogy az életben a legfontosabb, hogy boldog legyek. Aztán amikor a suliban kérdezték, mi szeretnék lenni, azt feleltem, hogy boldog. Azt mondta a tanár, nem értettem meg a kérdést. Mire én: szerintem meg ő nem értette meg az életet. Nos, én Lennonnal értek egyet.
Trunk Tamás, Dablty
- 14 éves influencer, sneakerhead és blogger
- Az ausztriai TZW HAK tanulója. Nyáron az Oxford Royal Academy Enterprise kurzusán A* minősítéssel végzett
- 2017. elejétől a sneakerbox.hu-nak publikál. Először cikkeket írt, majd vlogjaival nagy szerepet játszott a csatorna felfutásában. Német és angol nyelven is készített Youtube videót.
- A SneakerTracker fashiontech cég legfiatalabb lokális influencere
- Az Internet Hungary-n a "Mit tanulhatnak a márkák a sneaker brandektől" témájú előadása után döntött úgy, hogy könyvet ír az új generációs márkákról
Korosztályos válogatott alpesi síelő, az osztrák CROC sportszergyár szponzorálja
- Ez volt az első hét az iskolában, délutánonként három óra edzéssel. Ma aztán négy órát utaztam még. Kicsit elfáradtam, de nem vészes.
- Ez már a második tanéved odakint. Hogyan telik egy napod?- Kollégiumban lakom, háromnegyed hétkor kelek, 7.25-kor már kezdődik a tanítás. Délig suli, aztán egy óra ebédszünet. Háromig tanítás, aztán edzés hatig. Vacsorázunk, házit írunk, utána tízig van némi szabadidőm. Abba kell mindent belepréselnem, ami a sneakeres és „márkás” „életemmel” kapcsolatos: blog írás, videó vágólisták, újdonságok posztolása.
- Kit takar a többes szám?- Az osztálytársaimat, akik szintén versenyszerűen sportolnak. Számos sí világkupás ebből az iskolából „nevelődött” ki. Talán mi lehetünk a következő sikeres síelő generáció.
- Komoly felvételi lehetett.Igen: óriás műlesiklás, szlalom, technika, szabad síelés, kondíció. Mivel csak 1-es - az a legjobb jegy itt - volt tavaly a bizonyítványomban, iskolai felvételi nekem nem volt.
- Hány éve élsz kétlaki életet?- Hatodikban csak pár hétre mentem ki egy erős budapesti magángimnáziumból – ez egy bentlakásos iskola –, a nyolcadikat már teljesen ott töltöttem. Most kilencedikes vagyok a Trainingszentrum Waidhofenben, az új iskolánkban. Ez egy Handelsakademie gazdasági súlyponttal, innen bármilyen külföldi egyetemen továbbtanulhatok, ha jól érettségizem. Nekünk rövidebbek a szünidők is, mert annyit síelünk évközben, hogy ezeket be kell pótolni. Nehéz, de bírom.
- Ez a teljesítmény már önmagában teljes embert kívánhat, de te emellett sikeres véleményvezér, azaz influencer vagy. Hogyan kezdődött?- Eleve nagyon érdekeltek a sneakerek, aztán pár éve karácsonyra kaptam egy könyvet ezekről a menő márkás cipőkről. Olvasni kezdtem róla. Először megírtam az első cikkemet, aztán vlogolni kezdtem.
- Ha van egy Adidas sportcipőm, az már sneaker? Vagy csak akkor válik azzá, ha jössz te, és sztorikat mesélsz róla? Hogy van ez?- Tökéletes magyar megfelelője nincs a szónak. Talán surranónak nevezném. Azt mondanám, hogy sportcipő, ami a hip-hop kultúra révén évtizedekkel ezelőtt az USA-ban utcai sportcipővé nőtte ki magát. Óriási kultúrája van, amelyet a sneakerheadek – szakértők, mint én is – alakítanak. El sem tudják képzelni a felnőttek, mennyire különleges is tud lenni egy ilyen cipő!
- Honnan jön a sztori?- Gondosan kidolgozott márka stratégia révén. Ezekről olvastam és olvasok folyamatosan. Az első cikkem erről is szólt: 36 sneaker, ami trendet formált. A sneakerbox-on inkább az újdonságokra koncentrálok, és az arcokra a cipők mögött. Írok és videókat is csinálok.
- Hamarosan előrukkolsz egy könyvvel is a témáról. Miről fog szólni?- Az új generáció elérése sok márkának kihívás, és több konszolidált márka már nyúl is az új sneakerpiaci módszerekhez. Ehhez rengeteg információt gyűjtöttem össze a tavaszi előadásomra a Media Hungary-n, aminek jó része akkor nem fért bele az időbe. Így jött az ötlet, hogy megírom könyvben.
- Kiknek szánod?- Mindenkinek, akit valóban érdekel a Z-generáció. Egyrészt szülőknek, akik tudni szeretnék, mivel foglalkoznak a gyerekeik. És persze a korombelieknek. Meg céges marketingeseknek, akik keresik az utat az én generációmhoz. A könyvben szereplő cégek ezt tökéletesen csinálják. Megkeresett egy nagy kultúrával rendelkező cipő manufaktúra, kereskedelmi hálózat, és a világ első, magyar alapítású fashiontech cége is, a SneakerTracker, én vagyok a legfiatalabb lokális influencerük. Ők is a sneakervilágon keresztül akarnak belépni a fashion világba.
- Minek köszönheted, hogy felfigyeltek rád?- Minden szabadidőmet ezzel töltöm, ez ad energiát, napi több órát olvasok a témáról. Ráadásul három nyelven, így több forrásból tudok meríteni, ez nagy előny.
- Három nyelven? Áruld el a szódolgozatok és nyelvtani tesztek között navigáló hazai kortársaidnak: hogyan lehet 14 évesen ilyen szinten megtanulni két nyelvet?- Nincs ebben trükk. Rengeteget tanultam, nagyon kitartóan. Hatévesen, az iskolában nagyon komolyan elkezdtem tanulni a németet. Elsőtől hat tantárgyat is németül tanultam egy állami kétnyelvű iskolában, a Fillér u.-ban Pia néninél és Gabi néninél. Az angolt ötödikben kezdtem el. Azt tapasztalom, és Ausztriában is ezt láttam, hogy minden ország kritikus a saját oktatási rendszerével kapcsolatban. Ott éppen úgy szidják a rendszert, mint itthon. Szerintem pedig ezzel nincs gond. Tanulni kell. Nyáron Oxfordban voltam két hétig egy nyári iskolában. Ott jöttem rá arra: nem az a lényeg, hogy van-e virtuális tábla (ott nem használtunk ilyen), white board sem volt. Ami számított, az a hozzáállás: az inspiráció, az interaktivitás, és az, hogy olyan témákkal foglalkoztunk, amire máshol azt mondták volna, hogy még kicsik vagyunk hozzá vagy túl elméleti, tehát „elavult”.
- Például?- Nagyvállalatokat elemeztünk - cégvízió, márka értékek, Swot-analízis -, üzleti tervet, cash-flow előrejelzést készítettünk. És még egyszer: nagyon sokat kell tanulni! Vannak persze Mark Zuckerbergek, akik megtehetik, hogy félbehagyják az egyetemet. De tartott például előadást nekünk egy angliai gettóban született fekete srác, Ivan Beckley, akit a jövő top 30 vezetője közé választottak. Azt mondta: ő egyszerűen csak tanult, sokat. Nem tehette meg, hogy abbahagyja.
- Milyen tanácsot adnál a kortársaidnak, akiket érdekel ez a világ?- Nyitottnak kell lenni, sok helyről behozni az információkat, képesnek lenni arra, hogy átszűrd magadon, és átadd, ami érdekes. Nagyon sokat néztem a német Youtube-ot. Egész más, mint itthon. A politikusok például nagyon komolyan veszik az influencereket: Angela Merkel többször készített live stream interjút fiatal youtuberekkel. Ilyenkor a kérdéseket a közösség, a community teszi fel. Erről is lesz szó a könyvemben.
- Azért gondolom, van árnyoldala is ennek az influencerségnek.- Folyamatos készültségben kell lenni, ha új hír jön, hiszen az elsők között kell írni róla. Ez néha nehéz. De sokkal több a pozitívum: nemrég például egy több generáción átívelő cipő manufaktúra vezetője ült le velem, kérte ki a véleményemet. Hiteles voltam a számára, ez szuper érzés. És persze a korombeliek köréből is nagyon sok sneaker rajongót megismertem, és remélem, barátságok is szövődnek.
- A szülők miben segíthetnek?- Szerintem fontos, hogy érdekelje őket úgy általában, hogy mit csinál a gyerek és támogassák, ne csak hagyják. Nézzék meg a videókat, mondjanak őszinte véleményt, tanácsot. Engem a szüleim maximálisan támogatnak. Például elkísért anyukám, apukám, amikor Bécsbe mentem campelni.
- Hogy mit csinálni?- A sneakerhead-ek egy-egy új modell megjelenésekor (minden csütörtökön kijön egy új cipő), odamennek a bolthoz, még előző este, hálózsákkal és campelnek, vagyis az utcán alszanak. Én is mentem a szüleimmel.
- Vagy úgy! Neked a blog miatt volt ez fontos?- Nekem igen, de limitált számban megjelenő modellekről van szó, ezért a resell piac egy nagyon fontos bevételi forrás a sneakerheadek számára. Én csak egyszer voltam eddig, de sokan abból élnek, hogy napokat az utcán töltenek, hogy hozzájussanak a legújabb sneakerekhez, majd utána elképzelhetetlen árakon adják el 12-13 évesen. Voltam Londonban a Snearkercon-on, ami a legnagyobb ilyen találkozó. Láttam, amint tízévesen srácok ezerdolláros cipőket vittek be bőröndben, hogy aztán eladják őket korukbeli gyerekeknek. Fiatal milliomosok kerülnek ki a sneaker bizniszből. Benjamin Kickz például dollármilliókat keres évente és van három alkalmazottja. 16 évesen!
- Nem semmi. Őszintén: mit gondolsz erről?- Szerintem itt lenne az idő, hogy megtanítsák ezek a márkák a fiataloknak, hogy miképpen kell bánni a pénzzel. Jó volna, ha akár a nagy brandek tanácsokat adnának ezzel kapcsolatban. Erről több videómban is beszéltem. Amit én tehetek, azt megteszem. Most például egy kistelepülésen voltam sneaker videót készíteni egy srácnál, aki egy nem működő füstölőt szeretne felújítani. Ő legalább annyira hisz a dolgában, mint a sneakerheadek a sneakerekben. És nincs annyi támogatása, így bemutattam a helyet. Kis dolog de talán számít. Ezeknek a márkáknak nagy erejük van. A Vetements fasion brand például azzal magyarázza a limitált számú bevezetéseket, hogy a túltermelés oka a nem értékesített mennyiség. Kirakatot tettek tele egy partnerükkel más márkák eladatlan ruháival, hogy felhívják erre a figyelmet.
- Hogy látod, merre tart a marketing, a PR? Már belülről, kortársak révén érnek el, benneteket a márkák, dübörög a story telling, mi jöhet még?- A bottom up stratégia, amivel az új márkák operálnak. A fenntarthatóság is fontos téma. Ott van a Parley, ők az Adidassal közösen kijöttek egy olyan cipővel, amely kizárólag óceánból kiemelt szemétből készült. A digitális fake news világában most már „igazinak” kell lenni egy márkának, ha kapcsolatot akar velünk.
- Fel kell nőniük?- Bizonyos értelemben igen. Ha már felnőttség, volt egy Mercedes reklámfilm ASAP Rockyval – ő az egyik legbefolyásosabb zenész, generációm példaképe – aminek a fő üzenete az önállóság volt: Grow up! Show respect! Settle down! Get a job!- Ez igaz. De erre azt tudom mondani, hogy mi annyira szeretjük a sneakereket, hogy nem dobjuk ki őket. Hordjuk sokáig, aztán eltesszük. Nekem kimondottan célom, hogy majd továbbadjam a gyerekeimnek, és a gyűjteményem generációról generációra szálljon.
- Ez szép…! Igaz is, milyen jövőről álmodsz? Sízés vagy marketing?- Az iskola informatika termében megfogott egy plakát egy John Lennon idézettel. Valahogy úgy szólt: anyukám mindig azt mondta nekem, hogy az életben a legfontosabb, hogy boldog legyek. Aztán amikor a suliban kérdezték, mi szeretnék lenni, azt feleltem, hogy boldog. Azt mondta a tanár, nem értettem meg a kérdést. Mire én: szerintem meg ő nem értette meg az életet. Nos, én Lennonnal értek egyet.
- 14 éves influencer, sneakerhead és blogger- Az ausztriai TZW HAK tanulója. Nyáron az Oxford Royal Academy Enterprise kurzusán A* minősítéssel végzett- 2017. elejétől a sneakerbox.hu-nak publikál. Először cikkeket írt, majd vlogjaival nagy szerepet játszott a csatorna felfutásában. Német és angol nyelven is készített Youtube videót.- A SneakerTracker fashiontech cég legfiatalabb lokális influencere- Az Internet Hungary-n a "Mit tanulhatnak a márkák a sneaker brandektől" témájú előadása után döntött úgy, hogy könyvet ír az új generációs márkákrólKorosztályos válogatott alpesi síelő, az osztrák CROC sportszergyár szponzorálja
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!