Podcastok, podcastok, szépen ragyogjatok, 
a hallgatóknak sok örömet adjatok! Podcast!

Podcastok, podcastok, szépen ragyogjatok, 
a hallgatóknak sok örömet adjatok! Podcast!
Podcastok, webináriumok és online videók- az on demand médiacsalád új kedvencei. Ők teszik még teljesebbé a hazai médiakínálatot. Újságkiadók, online média vállalkozások, tévé- és rádiós csatornák mellett az elsők között jelen meg egy új médiaplatform, egy podcastcsatorna, a PODPAD!

Úton útfélen hallgatjuk, nézhetjük őket, akár ugyanazt a médiatartalmat, több részletben, de különböző eszközökön, más és más időpontokban, attól függően, hogy mi a pillanatnyi igényünk. Mobil, desktop, smart tévé, tábla, mindegy is.

Az igazság az, hogy követhetőek lettünk már nem csak a reklámmal, de a médiatartalommal is. 
 
Nézzük, hallgatjuk kutyasétáltatás vagy fürdés közben, folytatjuk úton, útfélen, például a munkába menet, vagy munka közben, végül este a nappaliban vagy a hálóban fejezhetjük be az adott médiatartalom fogyasztását.Esetleg újra meghallgatjuk az “adás”-t, mert annyira izgalmas dolgokat hallottunk (esetleg szerepeltek benne a szóismétlés miatt), mert új gondolatokat ébresztett bennünk. 
Máshol, más eszközön, más időpontban. Mert a podcast, az online videók vagyis az on demand média, már csak ilyen. A teljes figyelmünket adjuk neki, és ő képes a teljes figyelmünket kiszolgálni.

Fogyaszthatjuk egyedül, magunkba zárkózva, ha úgy tetszik intim, vagy többed magunkkal, közönséget vagy közösséget –, de mindig csak azt, ami valóban érdekel bennünket.

Többször fogyasztható, végtelen ismétléssel. 
Végül is ez olyan lehet, mint az újság amit nem lehet a háttérben fogyasztani, sőt esetleg még itt is használhatjuk az un. fogyasztási szorzót, ha a család többi tagjával, vagy a kollégákkal hallgatjuk vagy olvassuk.

Újságkiadók, online média vállalkozások, tévé- és rádiós csatornák mellett az elsők között jelen meg egy új médiaplatform, egy podcastcsatorna, a PODPAD!

Sok kérdést teszek fel a mai adásban, kiragadtam belőle párat: 
- Hogyan férhet meg egymás mellett a podcast platform a rádiózással?

- Mitől válik eladhatóvá egy podcast típusú médium?

- Melyek lehetnek a legeladhatóbb tartalmak?

- Hol helyezkedik el a podcast a magyar média palettán?

- Mely médiumok, vagyis kik a versenytársak és kik lesznek a partnerek?

- Mekkora hallgatottságot lehet elérni? Mi az elvárás, az álom és a tények?

- Hogyan és mit lehet mérni?

- Kihez szóltok? Célcsoport, piacok

Sok kérdésem lesz még

Mai vendégem, Erdélyi Eszter az atmedia kereskedő ház online üzletfejlesztési és értékesítési vezetője, a Podpad “feltalálója” és üzemeltetője.

(Podpad aplikációk letölthetőek Google Play ittApple Store itt)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Csermely Ákos

Producer, konferenciaszervező, álmodozó.Életpálya évszámokban, utána meg a sztori1981–1996 Magyar Televízió (Külpolitikai Főszerkesztőség, TV2, Kisebbségi és Határontúli Szerkesztőség) 1990–1996 …