A héten zárul az Év internetes kereskedője díj 2020 a zsűrizés, ahol több mint 30 főt számláló zsűritag adja le titkosan szavazatát. A szavazatok pontrendszer alapján kerülnek összesítésre a díj szabályzata alapján. A zsűri rangsora és természetesen a közönség befolyásolja a fődíj, közönségdíj, valamint a kategóriadíjak, úgymint a logisztika, ügyfélélmény, környezetvédelem területén kik az élmenyőzösök. Az eredményeket még a zsűri egyes tagjai se ismerik, díjátadó esemény keretében az Internet Hungary konferencián, október 6-án kerül átadásra 20 órakor.
Kis Gergely, a díj kezdetétől, azaz 2005-től vesz részt szakmai partnerként, majd díj egyik szervezőjeként a szabályrendszer kialakításában, kutató oldalról támogatóként és természetesen a zsűri tagjaként.
- Nyilván a versenyre jelentkezők számos remek megoldással „lépnek a ringbe”, mennyire könnyű, vagy nehéz rangsorolni, dönteni?
- Látszólag nehéz a döntés, de amikor a legjobbakat keresem közöttük, segíteni szokott a pályázatok kidolgozottságának minősége. Ebből meg lehet mondani, hogy mely kereskedő az, aki nagyon akarja a sikert, és ez az akarat az elmúlt évben végzett kereskedői munkán is nagyon látszódik. Néhányan szoktak kiemelkedőt mutatni tudni minden szempontból.
- Vajon mi tehet győztessé napjainkban – s így a covid árnyékában – egy internetes céget? - Szerintem a tulajdonosok/vezetők siker éhsége, (mint minden más cég esetében is). Ha valaki akarja a sikert, és tesz érte, előbb-utóbb jönni fognak az eredmények. Az online kereskedelem azért is nagyszerű közeg, mert minimális beruházással el lehet indítani egy vállalkozást. Persze aki az elejétől kezdve nem mindent forgat vissza a vállalkozásába, csak lassítani fogja a saját növekedését.
- Az objektív tényeken kívül mik azok az egyéb tényezők, amelyek egy döntést – ki nyert és ki nem? – befolyásolnak?
- Az objektív adatokon túlmenően nagyon fontos, hogy milyen újításokkat, szolgáltatásokat tudtak a növekvő forgalom közben/mellett még megvalósítani, és hogyan tudtak közben a környezeti lábnyomra odafigyelni, társadalmi szempontból is hasznosat tenni. A vevőszolgálat, a minél jobb, gyorsabb kiszolgálás ma már olyan feladatok, aminél többet kell tudni felmutatni a nyeréshez, szerencsére ezt sok magyarországi kereskedő tudja.
- Zsűritagként egy ilyen fontos iparági megméretésen megjelenik a felelősség, ha igen, hol ragadható meg?
- A nyerteseknek minden szempontból minta értékű webáruháznak kell lenniük, ők lesznek a követendő példa. Volt olyan menedzser kereskedő a díj történetében, aki harmadik, második, majd nyertes lesz három év leforgása alatt, és a sikert követően otthagyta a céget, mondván, hogy itt már mindent elért. amit lehetett. Én persze azt szeretném, ha ezt a sikert nemzetközi szinten is tudnák hozni a Magyarországról induló kereskedők, úgy, hogy itt fizetnek adót, foglalkoztatnak kollégákat, miközben nem vágynak máshova telepíteni a vezetést.
- Az Év Internetes Kereskedője Díj egy fontos piaci indikátor lehet: Ön szerint miképpen írható le az esemény, a díj jelentősége?
- Ez a díj volt és maradt is Magyarországon a legszofisztikáltabb szakmai e-kereskedelmi díj. Nincs mögötte érdek, nem azért kapja a kereskedő a díjat, mert valamilyen platformon kereskedik, vagy sok pénzt fizetett egy médiumnak. A széleskörű szakmai zsűri az objektív és szubjektív szempontok alapján régóta jól szűr/dönt – a korábbi nyertesek pedig büszkék a sikerre. Lehetnek is, mert nagyon nem könnyű nyerni…
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!