Egyik délután, miközben egy tizenéves terhes tinikről szóló sorozatot tanulmányoztam, azon tűnődtem, hová tűnt a zene az MTV-ről, hiszen a műsorkínálatból szinte teljesen felszívódtak a videoklipek. A csatorna eredeti célja volt, hogy a nap 24 órájában műsorvezetők vezénylésével videoklipeket sugározzon - műfajtól, előadótól, népszerűségtől függetlenül. Tehát a több mint harminc éve működő adó zenecsatornaként indult, de reality műsorokat sugárzóvá vált egy korszakalkotó ötlet miatt.
Ismeretlen fiatalokat összezártak egy bekamerázott házba, ahol együtt kellett élniük úgy, hogy minden lépésüket filmre vették. Azóta a The Real World címet viselő műsor közel harminc évadon van túl. Ezzel az MTV feltalálta és világhódító útjára indította a bentlakásos reality műfajt, vagyis a valóságshow-t. Majd a celeb-reality műfaj császárává vált, amikor az énekes, Ozzy Osbourne családját vette rá arra, hogy éljenek kamerák kereszttüzében.
![]() |
Tény, hogy az internet egyre jobban az életünk részévé válik, és a televízió halálát okozhatja. Már szinte minden megtalálható a világhálón, ami eddig csak a képdobozból volt elérhető. Sokan hangoztatják, hogy ami nincs fent Youtube-on, az meg sem történt, amit nem talál a Google, az nem is létezik, aki nincs regisztrálva Facebook-on, az nem is ember.
2005-ben létrejött egy videó megosztó portál, a Youtube. Azóta a felhasználók szorgalmasan töltik fel a zenéket a weboldalra. Az évek múlásával kedveltebb lett az MTV-nél. Bizonyítéknak elég a világ legnézettebb videóját a Gangnam Style-t említenem, ami fél év alatt egymilliárd feletti nézettségre tett szert.
Az MTV „arculatváltását” a Youtube váltotta ki. Az oldal miatt kezdett a zene háttérbe szorulni a csatornáról. Inkább egyre több sorozatot és műsort sugárzott, de legalább megpróbálta fenntartani a zenetévé-látszatot azzal, hogy a reality műsorainak bizonyos része még zenészekre koncentrált: hírességek lakását mutatta be. Egy idő után ez a vonulat teljesen kimaradt a műsorokból. Jelezvén, hogy a továbbiakban már nem a zene a fő profilja, 2010-ben levágta a logójából a „music television” feliratot, vagyis a csatorna már csak simán „emtíví” és zenét már csak szigorúan késő éjszakától kora reggelig láthatunk a képernyőn.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!