Még lenne hely 15 ezer magyar webshopnak

Még lenne hely 15 ezer magyar webshopnak
Környezetbarátabb, hazai munkahelyeket teremt és biztonságosabb, ha hazai internetes boltból vásárolunk – tudtuk meg Csányi Zoltántól, aki a szakmai tanácsokkal sem fukarkodott.

A közelmúltban környezetvédelmi díjban is részesült egészséges fehérneműket és ruhákat forgalmazó Dressa.hu tulajdonosánál kevesen ismerik jobban a hazai e-kereskedelmi állapotokat. Így hát rá is kérdeztünk az Ecommerce Hungary alelnöki tisztét is betöltő Csányi Zoltánnál, hogy egészséges-e, hogy egy 10 milliós országban 3200 webáruház működik.

Magyarország is elbírna 20 ezer webshopot
A hazánkhoz hasonló méretű Csehországban 20 ezer netes bolt üzemel, ami a szakértő szerint egészségesnek számít (itthon is van ennyi, csak nem mennek, lejjebb választ is adunk rá, hogy miért). Felhívta rá a figyelmet, hogy a cseheknél megmaradt az ipari tradíció, illetve a fegyvergyártás is segíti azt a diverzifikált környezetet, ami itthon hiányzik. Ugyanakkor még komoly átalakulások várhatóak hazánkban, példaként a küszöbön álló Extreme Digital és eMAG gigafúziót hozta, de a mostani Dressa.hu is egy felvásárlás eredménye. Ezenfelül egyre több pénzügyi befektető fog megjelenni a piacon, elég csak a Trendmaker.hu új tulajdonosára gondolni, illetve a pályaváltók száma is jelentős lehet, a Femcafe előző tulajdonosa, Csereklei Zoltán jelenleg a Pelenka.hu-t viszi, igen sikeresen – mondta el Csányi Zoltán.

Ne szerelemből, számításból!
Még most is lehet sikeres webáruházat létrehozni, ha egy niche piacra repülünk rá, melynek a szakértői is vagyunk. A szegedi üzletember a budapesti Fejhallgató szervízt hozta példaként, ahova fia küldte el egyik fővárosi útja alkalmával. Mint kiemelte, ez a vállalkozás az internet nélkül nem tudna életben maradni, viszont úgy, hogy bárhonnan rá lehet találni, már létrejön az a megfelelő niche piac, ami sikeressé teheti.

Kutatás (akár) házilag
És itt elértünk oda, hogy ne szerelemből csináljuk a webshopunkat, vagy legalábbis ne csak abból. „Le is kell kutatni a piacot!” – mondta el a Dressa.hu tulajdonosa, ami a saját mérésektől (guglizgatunk) odáig megy, hogy beleássuk magunkat a KSH adataiba vagy akár készítettünk felméréseket az eNET-el vagy a GKI Digitallal.

Manapság már egy webshop „létrehozása” gyerekjáték – hívta fel a figyelmet a szakértő, természetesen itt a saját fejlesztés a csúcs, mint a Játéknet.hu oldala, de ez előtt vannak még az open source megoldások, amilyet a Dressa is használ.

Működő piactér akár néhány óra alatt
A szakértő hosszasan sorolta, hogy hol lehet piacteret bérelni, itt most szerepeljen csak a ShopRenter és az Unas, melyekkel tényleg rittyenthetünk magunknak egy boltot néhány óra alatt. Nem webáruházat létrehozni nehéz, és még a piacot is meg lehet találni, amiben jók vagyunk, sőt, ha jó az ötletünk, a beszállító is meg lesz hamar – sorolta Csányi Zoltán.

Ezért döglik be a legtöbb webáruház
A legnehezebb feladat a vevő megtalálása, emiatt kerül rengeteg online bolt parkolópályára – húzta alá. Itt kéne belevágni az online marketing zavaros világába a SEO-val, AdWordsel és közösségi médiával, de az is lehet, hogy offline kell hirdetni. „Akkor leszek jó, ha ismerem a vevőmet” – tette hozzá. Hazánkban – nem titok – a Facebook a minden (is), de a Pinterest komolyan feljövőben van, míg az Instagram egyszerűen nem alkalmas a valós eladásokra – tudhattuk meg. Hozzátette, hogy az influencer hype is kifulladóban van, tapasztalataik szerint ugyanis hiába az őrült méretű követői tömeg, egyszerűen nem lesz 2000 lájkból sem egy vásárlás se.

A Dress.hu zöld! Szuperzöld!
Természetesen van más lehetőség is a kitűnésre, például a természetvédelem. Csányi Zoltánék kezdték meg a Zokni Csereprogramot, aminek köszönhetően 12 tonna lábtyű lett újrahasznosítva az elmúlt öt év alatt. A megunt ruhaneműket pedig segélyszervezeteknek juttatják el, amit egy Dressa.hu-s vásárlás után ingyen visz el a posta. Az már csak hab a tortán, hogy a csomagolást is a befutó harisnyásdobozokkal oldják meg. Arra a kérdésre pedig, hogy miért is így csinálják, az volt a válasz, hogy „nálunk ez így természetes”.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!