Magas minőségű mobiltargeting - hogyan forradalmasítja a hirdetéscélzást a kiemelkedő adatvaliditás?

Magas minőségű mobiltargeting - hogyan forradalmasítja a hirdetéscélzást a kiemelkedő adatvaliditás?
Az utóbbi évtizedben többen és több okból temették már a “bannert”, a display hirdetéseket, de ez a hirdetési forma mégse tűnik el, sőt, időről-időre megújul. Az egyik legnagyobb változás az volt, amikor elindultak a programmatic hirdetési platformok, és ezzel egy olyan felületet kaptak az ügynökségek és a hirdetők, aminek a segítségével a korábbiaknál gyorsabban tudtak hatékonyabb kampányokat tervezni és futtatni. A geolad ebben a környezetben ad egy olyan szolgáltatást, amely ezen kampányokat tudja még pontosabbá tenni. Mit is tud kínálni pontosan? Interjú Leon Ahlersszel, a geolad COO-jával.

A geolad forradalmi hirdetéscélzási és analitikai megoldásokat kínál, amelyek egy egyértelmű előnnyel rendelkeznek a piacon jelenlévő összes „third-party” adatszolgáltatóval szemben: a geolad szolgáltatásai 100% -ban valid adatokra alapulnak. A geolad ezt a kiemelkedő minőségű, anonim adatot jelenleg mobilra biztosítja - bár éppen ez az a platform, ahol a legnehezebb a jó eredmények elérése elsősorban a kevéssé megfelelő adatminőség miatt. A geolad a targeting szolgáltatás mellett kiemelkedő minőségű analitikákat is nyújt mobil-kampányok és weboldalak elemzéséhez, amelyek lehetővé teszik, hogy az ügynökségek és online lapkiadók pontos képet kapjanak mobilon böngésző ügyfeleikről. Hamarosan további, csúcsminőségű adatra alapuló termékeink válnak majd elérhető mobilra és desktopra is.

Sokan próbálkoztak már azzal, hogy valamilyen módon elérjék ezeket a mobilszolgáltatóktól származó adatokat, de eddig ez az első alkalom, hogy valóban a szolgáltatók is egy ilyen megoldás mögé álltak. Vajon miért csak most? Mostanra érett meg rá az idő?

A geolad elsőként hozott létre egy működő megoldást, ami anonim telco adatokat tesz elérhetővé a hirdetési piacon. A idő több okból csak most érkezett el erre: az előző megoldások vagy nem voltak kellően biztonságosak a telco oldali implementáció megvalósításához, vagy nem voltak elég rugalmasak ahhoz, hogy megfeleljenek a hirdetők igényeinek. Különösen az adatvédelem és -biztonság jelentett problémát a múltban: ezek nagyon magas színvonalon történő biztosítása nélkül az anonim MNO (Mobile Network Operator) adatok egyszerűen nem használhatók. Ma a telekommunikációs operátorok egyre inkább ráébrednek, hogy lépniük kell, és meg kell ragadniuk a digitális lehetőségeket annak érdekében, hogy lépést tarthassanak a korszak rendkívüli innovációs ütemével. A geolad ezt a mentalitást meglátva fejlesztett ki egy olyan megoldást, amely könnyeb implementálható mindkét (a telekommunikációs, illetve a hirdetői) oldalon, és egyúttal teljes mértékben megfelel a legszigorúbb adatvédelmi előírásoknak – beleértve a GDPR-t és az ePrivary Directive-t.

 

Azt kijelenthetjük, hogy az adat a XXI. század olaja. A geolad pedig adat disztribútorként ezen a piacon úttörő szerepet vállal. Milyen nehézségekkel kell megküzdeni egy ilyen teljesen új szolgáltatás bevezetésekor?

Először is, jelentős K+F erőfeszítéseket kellett tennünk, hogy megtaláljuk a megfelelő megoldást, amely kereskedelmi és technikai szempontból egyszerűen használható, és egyidejűleg maximális biztonságot is nyújt. Ugyanakkor, érdemes megemlíteni, hogy a geolad egyedülálló helyet foglal el a piacon: két nagyon különböző világot köt össze - a távközlésit és a hirdetőit. Ezekben az iparágakban tapasztalattal rendelkezők tudják, hogy ez egyrészt egy nagy, némileg bürokratikus és rendkívül erőteljesen szabályozott, másrészt egy kiváltképpen dinamikus szektor összehangolását jelenti. A két világ között jelentkező különbség megértése, kezelése és koordinálása egyértelműen a geolad USP-je.

2018. május 25-én életbe lépett az európai adatvédelmi szabályozás, a GDPR. Mindenki erre készült, az adatok megszerzése, tárolása és felhasználása is szigorúbbá vált. A geolad teljesíti a GDPR elvárásokat? Ezek a szolgáltatások lehetnek GDPR-kompatibilisek?

Büszkék vagyunk arra, hogy a megoldásunk 100%-ban megfelel a GDPR elvárásainak. A geolad kizárólag nagymértékű, aggregált és anonim adattömeggel dolgozik. A geolad ma számos globális MNO-csoport partnere, és a legszigorúbb adatbiztonsági követelményeinek felel meg, mint a GDPR és az ePrivacy Directive. Távközlési partnereinkkel és jogi szakértőinkkel együtt egy olyan technikai és biztonsági infrastruktúrát fejlesztettünk ki, amely eléri a világ legmagasabb adatvédelmi normáit.

 

A geolad osztrák cég, ausztriai az első teszt ország is, ahol elindult a szolgáltatás. Nehéz volt idáig eljutni? Egyenes út vezetett ide, vagy voltak kitérők?

Sokat tanultunk a szolgáltatás elindításából Ausztriában, így ezt követően már hatékonyabban és gyorsabban tudtunk belépni új piacokra – ennek a folyamatnak a sebessége pedig a megoldással kapcsolatos információk terjedésével párhuzamosan tovább fokozódott. Ami Magyarországot illeti: a piacralépéshez kulcsfontosságú volt a helyi erőforrások igénybevétele. Ennek köszönhetően most már – Ausztriához hasonló – organikus növekedést látunk itt is, és az geolad adat magas minőségét vezető ügynökségek ismerik el az országban. Mivel Magyarország volt az a piac, ahova másodikként léptünk be, idáig viszonylag egyenes út vezetett, de ezt követően sok más országba is eljutottunk. Magyarország mára az egyik legjelentősebb piacunkká vált, és meg vagyunk győződve róla, hogy a geolad hamarosan vezető márkává válik az országban.

Leon Ahlers, geolad COO

Az osztrák és a magyar piacokon kívül hol érhető még el a geolad szolgáltatása? Merre tervezhetünk ezzel?

Azt mondhatjuk, hogy a geolad mára egy globális vállalattá vált. Jelenleg Európában (Ausztria, Magyarország) és a Közel-Keleten (Kuvait) működünk, és most indulunk Délkelet-Ázsiában (Vietnám) is, ám fő hangsúlyunk továbbra is Európa marad. Folyamatosan építünk ki új lehetőségeket, és jelentős haladást értünk el számos új országban – jelenleg folyamatban van a szolgáltatás bevezetése Svájcban, Németországban, Dániában és Svédországban, Lengyelországban, valamint több kelet- és közép-európai piacon.

Egyébként mi kell ahhoz, ha egy hirdető szeretne így célozni? Milyen lépéseket kell megtennie, kitől tud “rendelni”?

A megoldás használatának megkezdése nagyon egyszerű – ami már önmagában is erős értékajánlatot jelent a hirdetési ökoszisztéma számára. Az első lépés a Seat ID (DSP / Ad-server ID) igénylése a partner (pl. ügynökség) oldaláról. Amint megkaptuk az ID-t, felvesszük a partner rendszerét az adatmenezsment-platformunkban. Miután ez megtörtént, a partner kiválaszthatja, mely adatszegmenseket (pl. nem: nő vagy életkor: 20-30) szeretné használni a kampányában – ezeket mi elkészítjük, és exportáljunk. A megfelelő szegmensek elküldése után az adat elérhetővé válik a DSP-ben / Ad-serverben a korábban megegyezett CPM áron. A folyamat egyszerűsége olyan rugalmasságot biztosít számunkra, amely lehetővé teszi, hogy bármely országban gyorsan reagáljunk a hirdetési piac dinamikusan változó igényeire.

A mobilszolgáltatók adatainak a felhasználása egyedi és különleges lehetőség. Van még más ilyen "nagy dobás" is tervek között? Vannak-e publikus tervek?

A geolad platformszolgáltatásként pozícionálja magát a piacon. Bár eddig is több szolgáltatást kínáltunk (célzás, weboldal- és kampányelemzés), szeretnénk olyan irányba mozdulni, ami lehetőség ad harmadik felek számára is, hogy kapcsolódhassanak a geoladhez, és együtt tudjunk új use-caseket kifejleszteni (például ilyen az offline adatok online aktiválása.) A “Platform-as-a-Service” (PaaS) modell lehetővé teszi az anonim telco adatokon alapuló és azonosítási szolgáltatások általánosabb pozícionálásának erősítését (pl. „audience verficiation”, piackutatás) harmadik felek felé, ezáltal megszilárdítva a távközlési szolgáltatók szerepét a média és digitális ökoszisztémában – valamint egyúttal új stratégiai lehetőségeket is megnyitva.

A magyarországi piac fejlődése szempontjából sem mindegy, milyen adatvezérelt hirdetések érhetőek el. Vannak további terveik nálunk is?

Ahogy ezt Ausztriában is sikeresen megvalósítottuk, a geolad célja, hogy az ország legerősebb adat-márkájává váljon. A geolad olyan szolgáltatást kíván nyújtani, ami nem csupán az hirdetői ökoszisztéma számára jelent előnyt az adatminőségi standard megemelésével, de hasznára válik a végfelhasználónak is azáltal, hogy kizárólag az igényeikre szabott hirdetésekkel találkozhatnak. Elsősorban egy olyan “third-party” adatszolgáltatóként pozícionáljuk magunkat, amely a piacot kiemelkedő targeting adatokkal látja el, és nem alkuszik meg sem az adatbiztonság sem pedig az adatminőség tekintetében.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Berényi Konrád

1995. óta foglalkozik az internettel, 1996 óta az internet üzleti lehetőségeivel. Korábban dolgozott többek között az Index.hu Rt.-nél, az Eduport Felsőoktatási portálnál, a Gyalogló Chat-nél és a Neo …