Innovációs kihívás elé állította a rendezvényipart a koronavírus-világjárvány

Innovációs kihívás elé állította a rendezvényipart a koronavírus-világjárvány
Új, digitális üzletág létrehozásával, személyre szabott online megoldásokkal válaszol a koronavírus-világjárvány okozta kihívásokra a Visual Europe Group. Botond Szabolcs, a cég vezérigazgatója szerint rendkívül nehéz volt 2020 a rendezvényipar számára. Az év kulcsszavai az alkalmazkodás, az útkeresés és az innováció voltak.

- Rendkívüli nehézségeket hozott 2020 a rendezvényipar számára. Hogyan értékeli ezt az évet?
- A rendezvényipari cégek nagy része 90-95 százalékos visszaesést szenvedett el a hagyományos szolgáltatási területein az előző évhez képest. Nem túlzás tehát rendkívüli nehézségekről beszélni. Ezzel párhuzamosan azonban új szolgáltatási területek kezdtek el dinamikusan növekedni. Megjelentek nagyobb számban a hibrid és – az év meghatározó trendjeként – az online rendezvények. Mind az ügyfelek, mind a rendezvényszervező cégek keresik az új megoldásokat, új lehetőségeket. Nagy innovációs kihívás elé állította a helyzet szektorunk szereplőit.

- Hogyan válaszol erre a kihívásra a Visual Europe Group?
- Azt gondoljuk, ebben a helyzetben a Visual Europe Group élharcosként jelenik meg. Az idén eddig lebonyolított több száz online és hibrid rendezvényünk erős alapot ad ahhoz, hogy a jövőben ezt a tudást be lehessen építeni az offline rendezvények világába is, hibrid megoldásokat létrehozva a rendezvényszervezésben, egymást erősítő és támogató online, illetve offline eszközökkel. Cégünk egy új üzletágat is elindított. A Visual Europe Digital Labs személyre szabott digitális megoldásokat alkalmazva tervezi és valósítja meg az ügyfél által elképzelt rendezvényt. Egyedülállóan széles digitális portfóliónk lehetővé teszi, hogy az ügyfél igényeire szabott koncepciót állítsunk össze, ami az elérhető technológiák ötvözésével, a lehető legnagyobb hatásfokkal támogatja a rendezvény célját, legyen szó brand kommunikációról, konferenciáról, kiállításról vagy éppen céges rendezvényről. Az ügyfél meghatározza a célokat, mi pedig hozzárendeljük a leghatékonyabb eszközöket, legyen az akár online streaming, akár virtuális kiállítás.

- Miben más a Digital Labs, mint a cég már eddig is létező üzletágai?
- Célunk, hogy irányt mutassunk a cégeknek, ügynökségeknek ebben az új helyzetben, segítve őket abban, hogy testreszabott megoldásokat találjanak. Partnereink nemcsak technikai beszállítóként számíthatnak ránk, hanem már a koncepcióalkotás, az ötletelés fázisában is. Amit kínálunk nekik: tervezhetőség és alkalmazkodási képesség; komplex technológiai portfólió és személyre szabott digitális megoldások.

- Ügyfeleik hogyan tekintenek jelenleg a rendezvényszervezésre? Gondolkodnak egyáltalán bármilyen típusú eseményben?
- Kényszerpályán mozognak. Mindenki azon gondolkodik, mit tud megtartani élő elemként egy eseményben, hiszen az élő rendezvények varázsa, a személyes jelenlét és élmény, a networking mindenki számára nagyon fontos. De a helyzetet megértették és jól reagáltak rá. Mindenki tipikusan megtalálta a saját kockázatvállalásának, fájdalomküszöbének megfelelő szintet abban a tekintetben, hogy milyen rendezvényt szervez.

- Mit visz át a rendezvényipar ebből a trendből 2021-re is?
- Meg fog maradni egy útkeresés: hogyan lehet ezeket a rendezvénytípusokat a lehető legjobban kombinálni? Hogyan lehet hibrid és online rendezvényeket leginkább a célközönséget kiszolgálva megvalósítani? Hogyan lehet – amint újra lehetségessé válik – élő rendezvényeket a lehető legbiztonságosabban megtartani? Ezekre a kérdésekre fogjuk keresni a legjobb válaszokat a jövő év első felében is. Jelenleg a technikai szolgáltatók járnak elől ebben az útkeresésben, ők edukálják az ügyfeleket, ügynökségeket.

- A Power of Live Events nevű kezdeményezéssel az év legnagyobb rendezvényszakmai összefogását hozta létre a Visual Europe Group. Számított ekkora sikerre?
- A szakmán belül valóban példa nélküli összefogás született. A két legnagyobb konkurens hozta tető alá a kezdeményezést és a mai napig 30 országból több száz cég, rendezvénytechnikai szereplő és ügyfél csatlakozott. A cél 2021 első felében változatlan: az élő rendezvényeket szeretnénk népszerűsíteni. A második félévben pedig, bízva abban, hogy a pandémiás helyzet rendeződik, általános, iparági problémákkal, rendezvénytechnikai kérdésekkel kívánunk foglalkozni, érdekérvényesítő szervezetként.

- Mit vár leginkább a jövő évtől?

- Kezdjen el végre rendeződni az élet. Várjuk a koronavírus elleni védőoltást és nyomában, talán tavasztól, a lassú visszarendeződést. Hosszú folyamat lesz: jövő nyáron még nem számítunk a hagyományos, nagy fesztiválok megrendezésére. Jelenlegi tudásunk szerint 2021 végére, 2022 elejére kezdhet visszatérni a rendezvényszervezés a korábban megszokott keretek közé.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Tóth Gábor

A NEST Communications ügyfélkapcsolati igazgatója, újságíró. A Délmagyarország és Délvilág korábbi főszerkesztője.