Hatékony segítséget nyújt a digitális kommunikációban egy magyar startup - interjú Vedres Tamás vezetővel

Hatékony segítséget nyújt a digitális kommunikációban egy magyar startup - interjú Vedres Tamás vezetővel
Online arculatot, weboldalakat és webshopot készít egy magyar startup, a FlyBuilt csapata, ráadásul most ingyen segítenek húsz olyan vállalkozásnak, akiknek újra kell gondolnia az irányát a járvány miatt. A FlyBuilt célja, hogy hatékonyan segítse az embereket projektjük sikeres digitális kommunikációjában. A rendelkezésükre álló tudás, kreatív és szoftveres eszközök segítségével a mai trendeknek és elvárásoknak megfelelően kivitelezik elképzeléseiket. Vedres Tamás csapatvezetőt, digitális marketingest kérdeztük a startup céljairól és szolgáltatásairól.

Mikor alakult meg a vállalkozás és mi adta a kezdő löketet?

8-10 éve foglalkozom online arculattervezéssel, weboldal kivitelezéssel, dolgoztam startup-okban és mindig azt láttam, hogy nehéz kivitelezés a vállalkozásoknak, hogy legyen saját weboldaluk lehetőleg költséghatékonyan és utána üzemeltetni és karbantartani is tudják. Úgy láttam, ez egy piaci igény, amit idáig több csapatban és egyénileg is elvégeztem, viszont 2020-ban jutottam el addig, hogy egyszerre több embernek szeretnék segíteni. Így jött a Telekom Magentakraft felhívása is nyár vége fele: digitalizációs eszközökkel segíteni a covid áldozatait, a vállalkozásokat. Mi a kis- és középvállalkozások szegmenst céloztuk meg, vállalkozóknak és projekttulajdonosoknak szeretnénk segíteni abban, hogy akik például irány módosítanak vagy nincs elég pénzük, el kell bocsátaniuk a munkatársakat, nekik egy kompakt és moduláris megoldást adni. Megvolt a tapasztalatom, majd megjött a felhívás és azzal együtt kezdett el felépülni a csapatunk. Tehát év elején én még egyéni vállalkozó voltam, majd az ősz folyamán csatlakozott hozzám Szőllősi Anna kreatív megvalósító, grafikus, designer, majd Mészáros Csaba webbuilder, utána Széll Áron programozó, fejlesztő és végül Venyigei Matild designer és kapcsolattartó is. Szerencsések voltunk, mert a Telekomnak is tetszett a felhívásunk, Hello Biznisz különdíjasok is lettünk és kaptunk egy oktatást arról, hogy kell még jobban megtervezni az ügyfelekkel kapcsolatos kommunikációt.

 

Miért éppen titeket választott a Magentakraft erre a projektre?

A terv szerint egymillió forint támogatást kapott a nyertes, hogy megvalósítsa a projektjét, és sokan üzleti megfontolással, sokan pedig társadalmi felelősségvállalással jelentkeztek. A miénk a kettő hibridje, hiszen az volt az ajánlatunk, hogy ingyen készítjük el húsz vállalkozás weboldalát, viszont mi egy vállalkozás vagyunk és ezen felül normál piaci árakon biztosítjuk a cégeknek a szolgáltatásainkat. Augusztus végén megnyertük a pályázatot és akkor építettük fel a FlyBuilt márkát is, onnan csapatként lehet ránk tekinteni. Aki vállalkozást indít és nem tudja pontosan, mire számíthat, de gyorsan meg kell tanulnia adaptálódni, párhuzamban repülni, és mivel csapaton belül több mint 35 évnyi digitális tapasztalat van jelen, hozzánk fordulhat. Mi kis digitális alkotók vagyunk, jól kiegészítjük egymást, hatékonyan tudunk online dolgozni, ha bejön egy új megkeresés, beállítjuk, kik azok az emberek, akiknek dolgozniuk kell az adott projekten és ő közvetett vagy közvetlen kapcsolatba kerül az ügyféllel is, így 1-2 hét alatt el tudnak készülni olyan projektek, ami más cégnek 1-2 hónap. Folyamatosan jönnek a megkeresések, így azt gondoljuk, elégedettek az ügyfelek.

 

Konkrétan milyen szolgáltatásokat nyújtotok?

Elsődlegesen weboldal készítés, általában wordpress bemutatkozó oldalakat, viszont több ügyfelünk is kérte, hogy online arculati munkát és logótervezést is készítsünk el számára, mert egy új projektbe kezdett. Sok esetben csak Facebook oldallal rendelkeznek a kezdő vállalkozások, azt kiegészítjük weboldallal és tervezünk logót is. Az online arculatot mindig el tudjuk végezni csapaton belül, viszont azt látjuk, hogy az elmúlt időszakban lettek olyan kérések, hogy szeretne valaki helyszíni videózást vagy drónos felvételeket, ezért a FlyBuiltnek lettek olyan partnerei, akik ezeket el tudják végezni. Régóta rebesgetett álmom, hogy komplett szolgáltatást tudjunk nyújtani. Például ha valaki szeretne egy fánkozót, de csak annyit tud, hogy van egy helyszíne, mi tudunk segíteni a névben, logóban, domain kiválasztásában, tárhelyben, minden weboldalhoz szorosan kapcsolódó szolgáltatást tudunk nyújtani. Amikor elkészül az oldal, utána az ügyfelek általában szeretnék hirdetni is, de maga a hirdetés kezelés- és menedzsment még nem valósul meg a FlyBuilten belül teljesen, viszont most 2021-ben az a terv, hogy első lépésben partner hálózaton keresztül tudjunk segíteni az online marketingben is. Az ügyfélnek velünk már kiépül a bizalom, elégedettek a mi munkánkkal és utána jó lenne olyan folyamatban tartani az ügyfelet, ahol tudnak figyelni a SEO-zásra, a kulcsszavakra, majd kereső vagy social hirdetéseket futtatni rajta. Ez a vízió és ezek is az igények. Azért is csináltuk a húsz weboldalra a felhívást, hogy megmutassuk magunkat, mire vagyunk képesek, tudjunk bizonyítani a magyar piacnak és közönségnek, meg ez a húsz vállalkozás továbbra is ránk fog támaszkodni a folytatásban és mi szeretnénk őket mentorációval segíteni. Most ebben az időszakban még jobban kell figyelnie s cégeknek a rendelkezésre álló forrásokra, és ne érezze azt, hogy túlárazták, hanem lássa át a költségeket, a körülményeket, amiben helyt kell állnia és hogy épül fel a folyamat. Mi rálátást biztosítunk az egész projektre, mindig van egy közös kommunikációs mappa.

 

Mi alapján döntitek el, hogy melyik vállalkozások kerüljenek be az ingyenesen felajánlott húsz weboldal/ arculat készítésére?

Azt beszéltük meg a csapaton belül, hogy ne ugorjunk bele a decemberi akciókba, hanem január 4-től március 15-ig lehet jelentkezni annak, aki szeretne magának ingyenes weboldalt a segítségünkkel a flybuilt.hu/Most légy ONLINE oldalon. Egyetlen feltételünk, hogy lehetőleg üzleti célú legyen hosszútávon a weboldala, ez lehet egy személyes márka vagy egy fotós weboldala, a lényeg, hogy komolyan gondolja. Azt szeretnénk megnézni, hogy van valami kommunikációja, üzenete, szolgáltatása, terméke, legalább ezekről tudjon írni, de nagyon alacsony az elvárás a mi részünkről. Majd lesz két hetünk, amikor kiválasztjuk a húsz csapatot, április másodikán pedig eredményt hirdetünk és elkezdjük a weboldalak megvalósítását. Minden munkafolyamat, amit a mi csapatunk végez, az a projektek számára díjmentes, csak az anyagköltséget (domain és tárhely) kell fizetni. Ezek lesznek nekünk a referencia és portfólió elemek, ajánlásokat majd a végén szívesen fogadunk. Összehasonlítva nem sok céget ismerek, aki 1-2 hónapos teljesítési idővel el mer vállalni húsz weboldalt, ha egyedül lennék, én sem merném bevállalni, de a csapatunknak nagyon jó kihívás lesz.

 

A felajánlástól függetlenül kerestek meg induló vállalkozások csapatai, hogy segítsetek nekik a weboldal készítésben, arculattervezésben?

Most inkább ezt promotáljuk, de emellett is vannak megrendelések: a múlt héten és ezen a héten is érkeztek felkérések, mert nem akarnak várni. Jelenleg egy 2021-es árazás is fel van rakva a weboldalunkra, mert azt láttuk a magyar piacon, hogy az ügyfelek szeretik, ha van egy megközelítőleges árazás. Akinek nincs ideje kivárni az áprilisi-májusi teljesítést, az megkeres minket direktbe és normál fizetős ügyfélként jelenik meg.

 

Miben tud többet nyújtani a FlyBuilt más hasonló arculattervező vállalkozásoknál? Mi az erősségetek?

Az egyik, hogy tényleg friss a csapat, nagyon naprakészen van tartva a tudása, lehetőleg a legmodernebb technológiai-, szerkesztő- és projektmenedzsment eszközöket használunk, folyamatosan részt veszünk továbbképzéseken, oktatásokon, mentoráción, nem csak a Telekomtól hanem különböző startup inkubátoroktól, most is benne vagyunk egyben, a The Founder Institute-ban, növesztjük a partnerhálózatot videózással, fotózással, drónos felvételekkel és próbálunk kedvezményeket adni webgyártási helyzeteknél. Az ügyfél szinte azt a minőséget kapja startup csapatunktól, mint egy nagy full service ügynökségtől, csak egy elérhetőbb áron. Azért is tudunk gyorsan haladni, mert megedződik a csapat, próbálunk proaktívak lenni, személyesen tartani a kapcsolatot az ügyfelekkel, és a legtrendibb, leggyorsabb megoldásokat használni az ő projektje alatt.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Szilágyi Katalin

A digitalhungary.hu szerkesztője és újságírója, rendszeresen ír a Business Class Magazin kulturális, startup és gasztronómia rovatába. Korábban jelentek meg cikkei különböző szakmai lapokban: …