Egymás után adták a kezembe a különböző vibrátorokat, és mindez a világ legtermészetesebb dolgának tűnt

Egymás után adták a kezembe a különböző vibrátorokat, és mindez a világ legtermészetesebb dolgának tűnt
Csak néhány percig vagyok zavarban, amikor belépek a Vágyaim.hu Ecseri úti felnőtt boltjába, ahol az ízlésesen berendezett polcok tele vannak vibrátorokkal, síkosítókkal, péniszgyűrűkkel, és bevallom, sok olyan dologgal, amikről fogalmam sincs micsodák. Lányos zavarom aztán gyorsan elmúlik, amikor leülök beszélgetni Pörzse Norberttel, a Vágyaim.hu ügyvezetőjével és Boruzs Ákos marketingigazgatóval, akik hamar megértetik velem: nem kell perverznek lenni ahhoz, hogy találj magadnak valamit egy szexshopban. Álprüdériáról, kommunikációs nehézségekről és szexjátékok e-kereskedelmi értékesítéséről beszélgettünk Magyarország legnagyobb online szexshopjának vezetőivel.

vágyaim.hu raktárában jártam.

Szinte nincs is több hely a polcotokon az Év Boltja díjak mellett, amit eddig 18 alkalommal kaptatok meg népszerűségi és minőségi kategóriákban. Mit kell letenni ma egy e-kereskedelmi vállalkozásnak az asztalra, hogy ennyire sikeres legyen?


Pörzse Norbert:
Szerintem az a titok, hogy olyan szolgáltatást nyújtunk az ügyfeleinknek, amilyet mi magunk is elvárunk fogyasztóként. Ennek nagyon sok összetevője van: folyamatosan az ügyfél rendelkezésére kell állni, rendszeresen frissíteni a termékleírásokat, nem hibázhatunk a logisztikában. A Tharanis ERP rendszert használva tudjuk a magas logisztikai minőséget biztosítani mind készletgazdálkodásban, mind csomag-összekészítésben. Aki 17:00 óráig rendel, annak csomagját még aznap átadjuk hat szállító partnerünk egyikének. A diszkréciót külön kiemelném, hiszen a szexualitás még mindig nagyon kényes téma itthon, ezért erre egy külön folyamatot kellett kidolgoznunk. Elintéztük például, hogy az OTP-s bankkártya-tranzakcióknál a Vágyaim.hu oldalnév ne szerepeljen. Az e-maileket háromhavonta töröljük, a dobozokon nem beazonosítható, hogy tőlünk érkezett a csomag. A futárcégekkel például olyan megállapodásunk van, hogy a sérült csomagot automatikusan visszahozzák, hogy ne kelljen kárjegyzőkönyvet felvenni. Rengeteg munkánk van abban, hogy a diszkréció tényleg garantálva legyen, de az is nagyon fontos, hogy a vásárlóink azt érezzék, bízhatnak bennünk, mindig számíthatnak ránk, ha kérdésük van azonnal válaszolunk, ha esetleg panasz érkezik, azt rögtön orvosoljuk. Ezeknek köszönhetően évek óta nagyon jó az ügyfélelégedettségünk, amit díjaink is bizonyítanak.

Pörzse Norbert

Boruzs Ákos: A magas szintű ügyfélelégedettségünk annak is köszönhető, hogy a vásárlóink véleménye alapján próbálunk fejlődni, ezért küldünk ki minden évben elégedettségi kérdőíveket. A tavalyi kérdéssort közel 1400-an töltötték ki. Számunkra minden válasz releváns információt hordoz, hiszen ebből tudunk építkezni, és fontos, hogy a brandünket ne csak az alapján alakítsuk, amit mi jónak gondolunk, hanem azok alapján is, amire az ügyfeleinknek szükségük van. Ezekből a kérdőívekből derült ki az is, hogy a potenciális vásárlóink több leírást, élménybeszámolókat és szakmai anyagokat szeretnének, ezért erősítettünk rá a tartalommarketingre és az edukációra. A sikerünkhöz biztosan hozzátesz, hogy minden csomagot már a rendelést követő napon kiszállítunk. Szintén fontos, hogy szakértő eladóinkat folyamatosan képezzük, hiszen itt nagyon speciális kérdéseket kell megválaszolni. Rendszeresen mennek hazai és nemzetközi kiállításokra, ahol workshopokon vesznek részt, képzésekre küldjük őket, mert itt tényleg ismerni kell a termékeket és tudniuk kell, hogyan építsenek ki bizalmi viszonyt a vásárlókkal. Pontos tájékoztatást tudnak adni arról, hogy hogyan működik az adott termék, mire használható, mitől más, mint a hasonló eszközök. Mindemelett technológiai oldalról is mindent megteszünk, hogy a Vágyaim.hu a visszatérő, és a területtel még csak most ismerkedő vásárlóink számára egyaránt könnyen kezelhető legyen.

Boruzs Ákos

Ha kommunikációs vagy marketing oldalról vizsgáljuk a kérdést, hogy lehet eladni a mai magyar társadalomnak a szex témáját?

Boruzs Ákos: Azt látjuk, hogy a szex ma Magyarországon egy rendkívül érzékeny, tabusított és stigmatizált téma, gyakorlatilag bármi másról szívesebben beszélnek az emberek. Ezzel szemben, igény mégiscsak van rá, hiszen ez látszik az eladási számainkon. Az álprüdéria viszont meggátolja, hogy nyíltan beszéljünk a témáról, így kommunikálni is nehéz róla, ezért tartjuk nagyon fontosnak az edukációs irányt és a tartalommarketinget. Sajnos az emberek fejében továbbra is a körúti ijesztő pincehelyiségekben közönségesen berendezett szexshopok prekoncepciója él. Mindenkinek az van a fejében, hogy a szexshop egyenlő a dildókkal, guminőkkel, partikellékekkel. Persze, ilyen termékeink is vannak, de ez csak egy nagyon kis szegmense a termékpalettánknak. Az edukatív anyagainkkal próbálunk változtatni az emberek gondolkodásmódján, hogy megértésék: itt valójában nem szexuális segédeszközökről van szó, hanem olyan termékekről, melyek egy eleve jó élményt, egy még magasabb szintre tudnak emelni. A legegyszerűbb példa erre a síkosító, amiről sokan tévesen azt gondolják, hogy csak azoknak van rá szükségük, akiknek valamilyen egészségügyi problémájuk van. Valójában viszont az a fő szerepe, hogy plusz élményt adjon. A kommunikáció módja pedig egyértelműen a kontentmarketing, ez az egyetlen útja, hogy szélesebb eléréssel tudjunk edukálni a témában. A közösségimédia-kommunikáció, illetve a keresőmarketing nekünk nagyon nehéz pálya, mert a szexuális tartalmakra szigorú közösségi irányelvek vonatkoznak. A téma kényessége miatt sokkal szűkebbek a lehetőségeink, mint más e-kereskedőknek.

Fotókat készítette: Oravecz Joe - BlackHat

Ti már nagyon régóta jelen vagytok a piacon. Kezd lebomlani ez az álprüdéria?

Pörzse Norbert: Az első komolyabb változás talán az volt, amikor 2012-ben a Cosmopolitan beengedett minket, ott kommunikáltunk először a témáról. Egyértelműn látszott, hogy erre van igény, az emberek igenis többet akarnak tudni a szexről és a lehetőségeikről. Utána nyitotta meg előttünk a kapuit a Glamour és a Joy, addig viszont senki. Iszonyatos lobbitevékenység kellett ahhoz, hogy ezekre a helyekre bejuthassunk. Ha vásárlói oldalról vizsgáljuk a kérdést, ott azt látjuk, hogy a férfiak kíváncsiságával nincs baj, a nőknek viszont továbbra is szüksége van edukációra a témában. Ez nyilvánvalóan abból is fakad, hogy ők az elmúlt évszázadokban nem voltak egyenragúak a szexualitás terén.

Boruzs Ákos: Mind szemléletmódban, mind nyitottságban, mind pedig a befogadókészséget illetően nagyon el vagyunk maradva a nyugati országokhoz képest. Amíg itthon az a kérdés, hogy valakinek van-e vibrátora, addig tőlünk kicsit nyugatabbra azt kérdezik, hogy hány darab és milyen. Ami a nemek megoszlását illeti, vásárlóink 60 százaléka férfi, ami azért érdekes, mert termékeink 90 százalékban nőknek készülnek. Ez az arány egyébként pont most kezd változni, sőt valószínűleg meg is fog fordulni, hiszen az e-kereskedelemre általánosságban igaz az, hogy kezdetben férfi központú volt, mostanra viszont magasabb a női vásárlók aránya. Bár hozzá kell tenni, hogy nálunk a férfiak általában nem maguknak, hanem a nőnek vásárolnak. Ez abból is fakad, hogy a mi célcsoportunk nem elsősorban a szinglik, ahogyan azt sokan tévesen feltételezik, hanem a tartós párkapcsolatban élők. Sajnos továbbra is az a prekoncepció él az emberek fejében, hogy azok járnak szexshopba, akiknek valami problémájuk vagy ferdehajlamuk van. Ez az edukáció hiányából fakad, hiszen a szex témája eleve nincs a helyén kezelve az oktatásban sem, és nagyon nehéz olyan platformot találni, ahol erről úgy lehet beszélni, hogy azzal ne verd ki a biztosítékot. Pedig lehet erről úgy kommunikálni, és mindenkit érdekel is a téma, csak egyszerűen a gondolkodásmódunk nem hagyja, hogy ezt beismerjük.

Fotókat készítette: Oravecz Joe - BlackHat

Hogy lehet erről úgy kommunikálni, hogy ne verd ki a biztosítékot? Hol van ez a határ?

Boruzs Ákos: A fokozatosság a kommunikáció alapja. Nem szabad egyből a közepébe vágni. Az oldalunk is pont azért lett így felépítve, mert a Vágyaim.hu-val azokat szeretnénk megcélozni elsősorban, akik eddig elutasítóak voltak az ilyen tartalmakkal szemben. Finoman kell elkezdeni. Elsőkörben olyan termékeket és ajánlókat érdemes kihelyezni az oldalra, amik lépésről lépésre segítik az olvasót vagy a vásárlót, hogy valóban megtalálja azokat a dolgokat, amik őt érdeklik. A másik oldalról viszont, akik már képben vannak a témákkal, ők is érjék el a számukra még ismeretlen területeket. Nagy segítség a kommunikációban, hogy a gyártók részéről is egyre erősebb törekvést látunk. Itt már dizájntermékekről van szó, ízléses csomagolásban, trendi színekben és formákban. A sex toy-ok időszakát lassan felváltja a „sextech”, hiszen hatalmas technológiai fejlődés van ezen a területen. A legtöbb gyártó már smart funkcióval készíti termékeit, melyeket mobilos applikációval is lehet működtetni. Legutóbb például a Business to Woman konferencián jártunk, ahol konkrétan termékmintát adtunk ajándékba a hölgyeknek, és senki nem volt megrökönyödve, sőt mindenki odavolt a dizájnért. Tehát abszolút lehet olyan termékekkel indítani, amik nem verik ki a biztosítékot. Az újtól való félelem persze erőteljesen jelen van. A legtöbben azért gondolják, hogy nincs szükségük a termékeinkre, mert nem ismerik őket, illetve szégyellik felvállalni.

Pörzse Norbert: Ami még kritikus pont lehet, az a vizualitás, a vizuális elemekkel való operálás. A fedetlen kebel vagy a péniszre hasonlító termékek elriasztják az érdeklődőket. Éppen ezért használunk a vizualitásban teljesen szolid, egyszerű és hétköznapi megközelítést, ami a belépő vásárlók számára is hívogató.

Említettétek, hogy elsősorban a tartós párkapcsolatban élők a célcsoportotok. A kapcsolat ellaposodását, a szexuális élet kiüresedését, a „valami plusz kell” érzést mennyire lehet náluk hangsúlyozni?

Boruzs Ákos: Azt gondolom, sokkal egyszerűbb újfajta megoldásokat keresni egy szexshop segítségével, mint kilépni egy tartós kapcsolatból. Ezek az eszközök pontosan arra valók, hogy feldobják a szexuális életet, de nagyon sok pár nincs tisztában a lehetőségekkel. A legegyszerűbb példa talán a pároknak szóló szexuális tematikájú társasjáték, ami kifejezetten arról szól, hogy a partnerek jobban megismerjék egymást. Lehet, hogy egy ilyen egyszerű játék elég ahhoz, hogy átlendítsen a holtponton, mert a játék rákényszeríti őket a kommunikációra. De akkor is érdemes felkeresni minket a pároknak, ha valamilyen egészségügyi probléma jelentkezik: erekciós problémák, vagy nők esetében például a szülés utáni inkontinencia állapota. Ilyenkor nem feltétlenül kell egyből gyógyszeres terápia, mert könnyen lehet, hogy egy prosztata vibrátor, egy péniszgyűrű, vagy egy intimtornát segítő eszköz megoldja a problémát. Itt a kommunikációt megint csak az nehezíti, hogy nincs olyan platform, ahol erről lehet beszélni, megkérdezni egy szakértőt vagy szexterapeutát. Pont ezért szerettünk volna nyitni valamelyik plázában egy olyan üzletet, ami egyben bemutatóteremeként is funkcionál. Itt gyakorlatilag lebonthatatlan falakba ütköztünk, mert a legtöbb bevásárlóközpont házirendjében a fegyverboltokkal vannak egy kategóriába sorolva a szexshopok. Hiába mondtuk el mindenhol, hogy egy ízléses boltról van szó minőségi termékekkel, szakértői brigáddal, és kívülről semmi nem fog látszódni, nem kaptunk helyet sehol. Sajnos a magasabb szintű döntéshozók fejében is ott vannak a már említett negatív prekoncepciók.

Pörzse Norbert: Mi pont abban tudunk segíteni, hogy a tartós párkapcsolatban élők fel tudják dobni az otthoni szexuális életüket, ezáltal pedig benne maradjanak a kapcsolatban, és ne másnál keressenek megoldást. Rengeteg termék, eszköz és trükk van, amivel tényleg fantasztikus élményeket lehet átélni, ezért ebben az esetben azt célszerű kommunikálni, hogy merjenek új dolgokat kipróbálni, kísérletezni, mert ebben semmi szégyellnivaló vagy rossz nincs. Az üzletnyitás azért lett volna egy nagy előrelépés, mert ott szakértők kísérték volna végig a belépőket azon az úton, aminek a végén kiderült volna, hogy mire is vágynak valójában, akár egyéni szinten, akár párként. Ezt online nem lehet megcsinálni, ehhez mindenképp személyes kapcsolatot kell kiépíteni a vásárlókkal. Most a vírus alatt ez eleve nehezebb, bár nem panaszkodhatunk, mert azt kell mondjam, mi azon kevesek közé tartoztunk, akiket üzleti szempontból pozitívan érintett a járvány, hiszen az emberek otthon voltak összezárva, többet szexeltek, és volt idő kísérletezni. Mi ezalatt az időszak alatt azt szerettük volna elérni, hogy valahova beengedjenek minket, hogy mire a vírus lecseng, már készen álljunk a nyitásra. De amíg nincs nyitottság, nincsenek platformok, nincs megfelelő tájékoztatás a témában, addig zárt kapukat döngetünk, addig az emberek nem fognak nyíltan beszélni a szexről, továbbra is szégyellni fogják, ha vibrátort vagy bármilyen eszközt tartanak otthon. Pedig ennek az egésznek pont az lenne a célja, hogy az emberek megértsék: nem szégyen, ha egy szükségszerű és kétségtelenül jó dolgot még élvezetesebbé akarunk tenni.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Patyi Violetta

Rendszeresen jelennek meg írásai hazai magazinoknál és online portálokon. 2017 óta aktívan tevékenykedik a reklámipar és a filmgyártás területén mint produkciós és gyártási asszisztens. Számos hazai …


Címkék: vágyaim.hu, erotica

Kapcsolódó előadó: Boruzs Ákos