Digital Hungary interjúcsokor - 1. rész

Digital Hungary interjúcsokor - 1. rész
Ebben az összeállításban megtudhatod, hogyan hatott a koronavírus az egészségügyi kommunikációra, a digitalizációra és a gasztronómiára. Bemutatunk egy sikersztorit a Glamour főszerkesztőjéről és visszaemlékezünk a HD marketing 10 éves múltjára és hatékony üzleti stratégiáira az alapító-tulajdonosokkal, de szó lesz a webáruházak megugró forgalmáról is.

Sokszorosára – nemcsak nőtt – hanem ugrott a szociális és segítő tartalmak iránti érdeklődés az online világban a Covid időszaka alatt. A gyógyító, orvosló, tanácsadó és terápiás szolgáltatások is új életre keltek a digitális felületeken. A civil szervezetek elkezdték megtalálni a saját útjaikat az ellátottakhoz és a támogatókhoz a social média és a pandémia által hirtelen népszerűvé vált új platformok segítségével. Olyan témák is előtérbe kerültek, amelyek a hagyományos médiumokban alig-alig kaptak szót. De a csetek és a felügyeletlen nagy kommunikációs szabadság sok lelki és egészségügyi veszélyt rejt magában. Ezek is mind felszínre törtek és most van, ami kezelésre vár. Hegyi Nóra kolléganőnk őszinte interjút készített Sevcsik M. Annával, a Babagenetika Egyesület alapító elnökével, az „Emberi szemmel színesen” online kiállítás megálmodójával, pr-marketing szakemberrel arról, hogyan alakította át az egészségügyi kommunikációt és felületeit a pandémnia. Megértjük, hogy életveszélyes lehet a felelőtlen egészségügyi kommunikáció, a digitális térben még veszélyesebb.

A koronavírus járvány a vendéglátó szektort érintő rövid- és hosszútávú hatásairól, és hogy ebben milyen szerep juthat a digitalizációnak, Kende Gáborral, a Kende Gastro Zrt. gazdasági igazgatójával beszélgettünk. Az ország első automatizált, kassza nélküli boltját nyáron indító vállalkozás az automata digitális bolt koncepciót, saját termékek forgalmazása mellett franchise partnereknek és kereskedelmi cégeknek is elérhetővé teszi. Az interjúból megtudhatjuk, mennyire magától értetődő, hogy a digitalizáció a gasztronómiát sem kerülheti el.

Egy sikersztorit is olvashatunk Maróy Krisztináról, aki éppen Kanadába készült költözni, amikor 17 éve felkérték a Glamour magyar kiadásának főszerkesztői posztjára. Igent mondott, és ez nem csak az ő életét változtatta meg, de az ikonikus amerikai magazin a nők megítélését is a magyar társadalomban. Buglya Gergely kollégánk többek között arról is kérdezte, mi vár a nyomtatott magazinokra a média digitalizálódása után.

Tízéves születésnapi interjút is készített Bucsky Péter kollégánk a HD marketing alapító-tulajdonosaival, Hernádi Gáborral és Deli Norberttel, akik több tanácsuk mellett elmondták, nem lehet hátradőlni az online hirdetési piacon, mindig követni kell az újdonságokat. A technológia mellett az üzleti modellek is változnak, a nagy globális szereplők egyre inkább átvehetik a technológiai feladatokat, és az ügynökségek szerepe a kreativitásban és a hatékony üzleti modellek és stratégiák alkotásában fog növekedni. A Növekedés és folytonos átalakulás – tíz év az online hirdetések világában című interjú itt olvasható.

Az online hirdetési rendszerek életképességéről is beszélgettünk a globális szereplők jelenléte nélkül Fürjes Ádámmal, a Rossmann online marketing csoportvezetőjével. A webáruházak megugró forgalma nem csak a logisztikában, de a marketing startégiában is gyors változásokat kívánt. Az online vásárlók viselkedésének követése, különösen az online-offline átrendeződés mérése és megértése pedig csak akkor lehetséges, ha előre gondolkodva, megfelelő saját adatokkal rendelkezünk.

A legközelebbi interjúcsokor jövő hétre várható, addig jó szemezgetést, olvasgatást kívánunk!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!