Bemutatkozó interjú Szuchy Brigittával, a DigitalHungary.hu újonnan kinevezett főszerkesztőjével

Bemutatkozó interjú Szuchy Brigittával, a DigitalHungary.hu újonnan kinevezett főszerkesztőjével
Értékek, érzelmek, hatás és tisztelet: ezek a kulcsszavak jellemzik majd Szuchy Brigitta munkáját a Digital Hungary főszerkesztői pozíciójában. Tapasztalt, elhivatott szakember került lapunk élére. Ismerjétek meg őt közelebbről!

Új fejezet kezdődött meg az életedben azáltal, hogy a Digital Hungary főszerkesztője lettél. Eddig sem állt távol tőled az újságírás, viszont most egy következő szintre léptél. Hogy érzed, milyen új kihívásokat tartogat számodra a pozíció?
Az újságírásban mindig arra törekszem, hogy valódi, érzésekre is ható értékeket adjak át, legyen szó szakmai tartalomról, sportról vagy akár csak egy programajánlóról. Úgy gondolom, hogy az érzelmek az életünk legfontosabb mozgatórugói, és minden tevékenységünkben helyet kell kapniuk. Ehhez az elvhez a főszerkesztői pozíciómban is ragaszkodni fogok. Viszont már nem csak az általam írt tartalmakért felelek, hanem az összes többiért, ami megjelenik a Digital Hungary oldalán. Számtalan jobbnál jobb témából és sajtóanyagból kell kiválasztanom azokat, amik igazán passzolnak a DH arculatához és értékrendjéhez. Természetesen racionális szakmai szempontokat nem lehet, illetve nem is szabad nélkülözni egy online magazin szerkesztésénél, de a hosszú távú célom mindenképpen az, hogy olyan tartalmakkal járjunk élen, amik az érzelmekre is hatnak.

Mi vonzott téged ebben a pozícióban?
Ez számomra egyfajta önmegvalósítás. Már gyerekként is vonzott a szakma, lépésről lépésre valósítottam meg az álmaimat. Salesesként, újságíróként, PR-osként, marketingesként is dolgoztam, a szerkesztői pozícióban pedig valahol mindegyik benne van. Hiszen egyszerre építed a saját felületed brandjét, közben pedig más márkáknak is hozzájárulhatsz az ismertté válásához, az értékeik kommunikálásához. Ez valahol kéz a kézben jár, amit a világból befogadsz és azonosulsz vele, az fogja meghatározni a te működésedet is.

Mikor még csak kívülről láttad a magazin működését, milyen benyomások értek Téged? Mi fogott meg benne leginkább?
A Digital Hungaryt mindig is egy minőségi magazinnak láttam, PR-osként is gyakran juttattam el a szerkesztőségbe sajtóközleményeket. Az oldalon a legjobban az interjúkat kedveltem, tetszett, hogy nem csak a felszínt kapargatják, hanem valós információkat is kaphatnak az olvasók. Az évente megrendezésre kerülő Internet Hungary és Digital-Media Hungary konferenciákat pedig minden szakmabelinek kötelezővé tenném.

Milyen irányba szeretnéd elvinni a Digital Hungary-t, hogyan tudod megfogalmazni a saját küldetésed az új feladat kapcsán?
Időnként átveszünk anyagokat más magyar online médiumoktól. Ez a jövőben is jelen lesz, de szeretném, ha sokkal több saját tartalmat készítenénk akár sajtótájékoztatón történő részvétellel, akár egy újságíró kolléga által bedobott téma alapján. Emellett pedig szeretném, ha több releváns külföldi szaklap tartalma is megjelenne az oldalon magyar nyelven. Egy gyakornoki programot is szükségesnek tartok elindítani. Saját tapasztalatból tudom, hogy ebben a szakmában legtöbbször csak a kávéfőzés jut az egyetemistáknak. Pedig ennél sokkal fontosabb szerepük van, a jövő értékközvetítői ők lesznek, ezért foglalkoznunk kell velük. Az pedig nem is kérdés, hogy ha egy PR ügynökség kampányt szervez, akkor az elsők között legyünk a sajtólistájukon, amikor a virtuális világot is érintő témájuk van.

Nem áll távol tőled az a gondolat, hogy hidat képezz az Y, Z és X generációk között. Mik lesznek a következő konkrét lépések ehhez?
Van az a híres mondás, hogy „bezzeg az én időmben”, amitől én rögtön hidegrázást kapok. :) Az emberek hajlamosak megszépíteni a múltat, és elfelejteni, hogy fiatalabb korukban 2 filozofikus gondolat között bizony pajzán szövegeket énekeltek az utcán, lopták a szomszéd cseresznyéjét, és időnként „vállalhatatlan” stílusban viselkedtek baráti társaságokban. Viszont mindannyiunknak vannak és voltak érzéseik, gondolataik, ki-ki a maga módján arra törekedett, hogy megértse a világ működését. Ugyanez a helyzet a mostani Z generációval is. Éppen tanulnak boldogulni az életükben, próbálják kezelni az egyre gyorsuló világot, és néha olyan dolgokat tesznek, ami más korosztály számára furcsa lehet. Ugyanakkor közöttük is jelen vannak azok, akik egy-egy témával mélyebben szeretnének foglalkozni, és olyan ismeretanyag tudásában vannak, amit egyszerűen muszáj átadniuk másoknak. Általuk szeretném elérni a saját generációjukat és más korosztályok tagjait is, ezért kiemelten fontosnak tartom, hogy teret kapjanak az újságírásban, a szavak és gondolatok kimondásában. Párbeszédet folytassanak X, Y vagy épp a Boomer generáció tagjaival, hogy egymás tudásából és tapasztatából merítkezve vigyék – vigyük – előbbre a világot. Hiszek abban, hogy megfelelő kommunikációval és odafigyeléssel bármely generáció tagjai képesek egymást erősíteni, támogatni.

Ha valaki ellátogat a Digital Hungary oldalára, akkor mindent megtalál, ami a digitalizációhoz, a marketinghez vagy az e-kereskedelemhez köthető. Ugyanakkor ma már nem csak szakmai jellegű cikkek találhatók meg az oldalon, felbukkannak bulvártartalmak is. Hogyan tud egyszerre meglenni egy oldalon a tudás és a szórakozás?
Csermely Ákos, a Digital Hungary tulajdonosa mindig azt mondja, hogy a bulvár nem szitokszó, lehet szórakoztatva tanítani. Ezzel a gondolattal teljes mértékben tudok azonosulni. Bárki, bármit mond, az emberek időnként szívesen olvasnak 1-1 celeb életéről, hétköznapi történésekről. Természetesen itt is meg kell húzni a határt, nem véletlenül fordulnak csak elő kisebb arányban a szakmai tartalmak mellett. Néhány komolyabb hangvételű, tartalmas cikk mellett pedig szüksége van az agyunknak arra, hogy könnyebben emészthető témákról is olvassunk. Ezt nagyjából ahhoz tudnám hasonlítani, mint egy kemény edzés után a nyújtás. Ráadásul a médiában történő dolgok – még akkor is, ha ezek celeb hírek – 100%-ban megférnek a Digital Hungary arculatában.

Amikor nem dolgozol, milyen elfoglaltságokkal töltődsz fel?
Azt gondolom, hogy egy élet is kevés ahhoz, hogy a körülöttünk lévő gyönyörű világot megismerjük, ezért utazom, amennyit csak lehet. Szeretek új kultúrákat megismerni, beszélgetni a helyiekkel, megkóstolni az ételeiket, megtapasztalni az életüket. Ezen kívül szívesen járok túrázni, kedvelem a kulturális kikapcsolódási lehetőségeket és a szórakoztató irodalmat. Nemrég én is belekezdtem egy regény megírásába. Emiatt májusban el is utazom néhány hétre Borneóra, hogy inspirálódjak, és hitelesen adjam át leendő olvasóim részére az ottani atmoszférát.

Van olyan kedvenc mottód, idézeted, ami meghatároz téged?
Most hirtelen egy Arany János idézet jutott eszembe:
„Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben.” Számomra mindegy a bőrszín, a vallás, a szexuális identitás, egy a fontos: bánjunk egymással emberként! Ez ugyanúgy igaz a munkakapcsolatra, mint a magánéletire. Akkor tudunk minőségi szakmai együttműködéseket kialakítani, ha a kölcsönös tisztelet és elfogadás jelen van a közöttünk lévő kommunikációban is.

Sajtóközleményeket és sajtómeghívókat várjuk a szuchybrigitta@digitalhungary.hu és az info@digitalhungary.hu e-mail címekre.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!