Akkoriban a performance marketing, az automatikus piactér, az RTB, a programmatic is annyira új lehetőségek voltak, hogy sokan hajlamosak voltunk összekeverni és rosszul értelmezni őket.
Mostani adásunkba 3 olyan szakértőt hívtam meg, akikkel - ha szabad így mondanom -, együtt voltunk jelen a hazai programmatic piactér születésénél, és munkájuk folyamán végigkísérték annak alakulását, fejlődését egészen napjainkig.
Vendégeim tehát: Ihász Ingrid, akinek blogjáról akkoriban sokan – köztük jómagam is – tanulták meg az alapokat, ismerték meg a programmatic világát. Öntevékenyen, adni akarásával, társadalmi munkaként adott sokunknak szakmai tudást és támaszt a rabbitblogon keresztül.
Ingrid írt elsőként közérthetően és magyarul a programmaticról, a szereplőkről. Sokunk nevében köszönöm neki áldozatos munkáját, amit a piacért és a szakmánkért tett. Dolgozott kiadói és ügynökségi oldalon. Következő vendégem
Erős Attila, aki nálunk, az Internet Hungary-n azon a bizonyos 2012-esen találkozott először a programmatic-kal, és annyira megtetszett neki, hogy azt követően szinte a teljes figyelmét és energiáját e felé a hirdetési eszköz felé fordította. Az IPG MediaBrands keretein belül, a Fastbridge vezetőjeként először hozott létre ügynökségi programmatic csapatot, az ún. Agency Tradindg Desk-et, a Cadreont, 2014-ben. Csapatával olyan megoldást mutattak be, amely sokak számára még teljesen ismeretlen volt. Ausztriától Lengyelországig, Csehországtól Budapestig ők népszerűsítették, mutatták be ezt a megoldást, amely végül egy régiókon átívelő HUB lett, ahol a magyar igényeken kívül a török, görög, osztrák vagy éppen dél-afrikai megrendeléseket egyaránt kiszolgáltak. A világ minden táján futtattak kampányokat ügyfeleiknek, így Európán kívül Kínában, Japánban, illetve az USA-ban is.
Végül Szabó Ákos barátomat mutatom be, aki majd egy évtizedig az Index értékesítési igazgatója volt, 2012-ben pedig már az Adaptive Media színeiben a kiadói-médiaértékesítési oldalról az elsők között ismerkedett meg a gyakorlatban a programmatic-kal. Nagy érdeklődéssel, de sok kérdéssel és kétséggel fogadta az új megoldást, ma saját programmatic ügynökségét, a Studio Binär-t vezeti Bécsben, ami immár nyolcéves múltra tekint vissza.
Hosszú beszélgetés következik. A programmatic elmúlt 10 évét szeretném kibeszélni, valamint jelenlegi helyét és jövőjét is szeretném – a lehetőségekhez mérten - meghatározni.
A beszélgetésben szó lesz a kiadói félelmekről, fogadtatásról, a hatékonyság akkori megkérdőjelezéséről, valamint a programmatic versenypiac kialakulásáról. Beszélünk félreértelmezett képességekről és rosszul használt lehetőségekről, egyszóval a programmatic piac kialakulásának nehézségeiről, vakvágányairól és természetesen a sikereiről is, és fejlődésének új útjairól..
Bárki tanulhat belőle:-)
Közvetlen elérés linkje: https://podpad.hu/reboot-hungary-s01-e12
Trendfordulók és feladatok az átalakuló média versenypiacán.
Beszélgetés Guttengéber Csabával
Közvetlen elérés linkje: https://podpad.hu/reboot-hungary-s01-e11
Podcastok, podcastok, szépen ragyogjatok,
a hallgatóknak sok örömet adjatok!
Beszélgetés Erdélyi Eszterrel.
Kötzvetlen elérhetősége link:
https://podpad.hu/reboot-hungary-S01E08
A művészeti alapoktól az NFT értméig
Beszélgetés Gajzágó Györggyel
Közvetlen elérés linkje: https://podpad.hu/reboot-hungary-s01-e06
Az értékek internete
Beszélgetés Pataki Gáborral
Közvetlen elérés linkje: https://podpad.hu/reboot-hungary-s01-e07
A média átalakulásáról beszélni nem kell félnetek.
Hegyi Nóra beszélget Gundel Takács Gáborral
Közvetlen elérés linkje: https://podpad.hu/reboot-hungary-s01-e05
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!