A marketing a vállalati önismeret - Beszélgetés Metykó Tiborral. – Podcast ajánló!

A marketing a vállalati önismeret - Beszélgetés Metykó Tiborral. – Podcast ajánló!
Kettős érzelmi időszakban élünk, az év utolsó, ünnepekre készülődő heteiben. Dölnek ránk a kereskedelmi üzenetek, és versenyt futnak a csitító, lassításra ösztönző ″életviteli jótanácsok″. Folyamatos a Black Friday, a Cyber Week, az ″olcsó ár″, a ″még olcsóbb ár″, a ″most vásárolj!″, az „EZT VEDD MEG!” harsogják a hangszórók, mutogatják a hirdetések, miközben buzdítunk az elcsendesedére, ″készíts a gyerekkel mézeskalácsot″, ″pucolj csendben ablakot″, és amúgy meg, relaxálj és ki ne hagyd a ″Nicsak kibeszél″ című filmet. Ebben a kettős időszakban kérdeztem Metykó Tibort az EURONICS chief customer officer-rét az aktuális kereskedelmi marketing kérdésekről.

Tibor az eddigi marketingkommunikációs, trade marketing, kampánymenedzsment, PR és CRM területek mellett nyár óta az e-commerce, a customer experience és a B2B területekért is felel. Karrierje során több multinacionális és magyar nagyvállalatnál töltött be szakértői és vezetői pozíciót a marketing szinte minden szakterületén, mint például az E.ON, a Vodafone, a UPC, vagy a Nokia. Volt alkalma régiós és globális marketing stratégiáért is felelni.
A beszélgetés innen hallgatható meg: PLAY
A beszélgetésünkben többek közöt ezeket a kérdéseket tettem fel Tibornak:
- Habár a tavaly december volt a cég 35 éves fennállásának a legnagyobb árbevételű hónapja. A marketing, mint a fogyasztói társadalom egyik csúcsra járatója, hogyan képviselheti egyúttal a fenntarthatóságot?
- Mennyire tervez szcenáriókat krízis helyzetekre?
- Melyik a kedvenc saját kampánya?
- Gyorsulás van. Mennyire követhető ez a marketingben?
- A retail média mikor töri át a gátat hazánkban?
- A márka értéke mit ér az online kereskedelemben?
- Hogyan áll a konkurenciával vívott harcban? – Kérdeztem ezt annak ellenére, hogy kimagasló üzleti eredményeket hoztak az évben a márkamutatók szintjén és kereskedelemben is. De a konkurencia sem alszik.
- Munkájában eljut-e a flow-ig?

Felesége, Metykó Zsófi is szakmabeli, akinek a marketingre vonatkozó, frappáns meghatározását Tibor a beszélgetésben is felemlítette. Tette ezt nem csak azért, mert az interjút indító kérésemre - amely szerint jellemezze magát őt szóval - az első két kifejezés a családapa és a férj voltak, hanem, mert nagyon is találónak tartja. Úgyhogy legyen ez a beszélgetésünk címe. Jó hallgatódzást kívánok tehát „A marketing a vállalati önismeret” című beszélgetésünkhöz.


Jó halgatódzást kívánok!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Csermely Ákos

Producer, konferenciaszervező, álmodozó.Életpálya évszámokban, utána meg a sztori1981–1996 Magyar Televízió (Külpolitikai Főszerkesztőség, TV2, Kisebbségi és Határontúli Szerkesztőség) 1990–1996 …